2016-10-16, 09:32
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Ja.

Men det är väl "standard procedure". Även Lisa Holm anmäldes saknad hos dem.

Ledsamt fall, hoppas att Emilie hittas innan vintern!
Citera
2016-10-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Emilie var mycket trött och antagligen inte helt nykter. Jag tror att hon blivit erbjuden skjuts. (Jag ser att det är en vit bil med "bullig" baklucka. Det är också ett stort bakfönster. Mannen som kör är blond med lite röda inslag. Han har märkeskläder och är mycket pedant).

Om du har info, kan du kontakta dansk politi (evt. igenom Facebook).

Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Men det är väl "standard procedure".

Ja, tror det.
Citera
2016-10-17, 07:58
Medlem
ArseneLupins avatar
bt.dk: Efterforskers teori om ransagning hos pensionist: Emilies gerningsmand kan være inspireret af rædselssager fra udlandet
Citat:
»Ligesom almindelige borgere kan blive påvirkede og inspirerede af sager som den om Natascha Kampusch og lignende, så kan gerningsmænd også blive inspirerede. Det er det, vi kalder en copycat. Så jeg kan ikke afvise, at seksualforbrydere bliver inspireret af de sager om unge piger, der bliver kidnappet og holdt indespærret i årevis,« siger han.
http://www.bt.dk/krimi/efterforskers-teori-om-ransagning-hos-pensionist-emilies-gerningsmand-kan-vaere-insp
Citera
2016-10-17, 17:46
Medlem
Hur väl klargjort är det att hon verkligen aldrig kom hem? Med all respekt för familjen är det trots allt mer sannolikt med en närstående gärningsman än med en okänd dito kl 04 på morgonen i en avlägsen del av Danmark.
Citera
2016-10-17, 19:24
Medlem
Citat:
Polisen har vid flera tillfällen genomsökt en 67-årig mans hus efter tips från grannar om kvinnoskrik - den tidigare polischefen och mordutredare Kurt Kragh ser det som ett tecken på polisen har en teori om att Emilie blivit kidnappad.

Citat:
Men enligt Kurt Kragh, tidigare polischef och mordutredare, kan utredningsåtgärderna ses som ett tecken på att polisen inte utesluter kidnappning.
Han säger också att en eventuell kidnappare skulle kunna ha blivit inspirerad av andra liknande fall.
– Liksom vanliga medborgare kan bli påverkade och inspirerade av fall som det med Natascha Kampusch och liknande, så kan förstås även en gärningsman bli inspirerad. Det är det vi kallar en copycat

http://www.expressen.se/kvallsposten/ex-polisens-teori-om-forsvunna-emilie-18/
Citera
2016-10-17, 20:04
Medlem
"33-årig var anholdt og sigtet for drab på Emilie Meng"

"Manden er løsladt og har ikke noget at gøre med Emilie Mengs forsvinden, oplyser politiet."

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-10-17-33-aarig-var-anholdt-og-sigtet-for-drab-paa-emilie-meng-er-loesladt-igen
Citera
2016-10-17, 21:52
Medlem
"Håbet svinder: Emilie forsvundet i 100 dage
Men der er stadig ting at arbejde videre med, siger politiet"

http://ekstrabladet.dk/112/haabet-svinder-emilie-forsvundet-i-100-dage/6353758
Citera
2016-10-17, 22:06
Medlem
"Lastbilchauffør fra Jylland blev sigtet for drab på forsvundne Emilie"

"»Min kone og jeg sad i august måned stille og roligt og hyggede os en aften. Pludselig banker det på døren, og så går min kone ud og åbner, og så står der fire betjente uden for min dør og siger, at de skal ind og snakke med mig, og så anholder de mig klokken 19:53 og siger, jeg er anholdt og sigtet for Emilie Mengs forsvinden,« fortæller Emil, som er fornavnet på den 33-årige.

Han arbejder til daglig som lastbilchauffør i Sønderjylland og er tidligere dømt for en sædelighedsforbrydelse mod en mindreårig."

http://www.b.dk/nationalt/lastbilchauffoer-fra-jylland-blev-sigtet-for-drab-paa-forsvundne-emilie
Citera
2016-10-24, 12:13
Medlem
Citat:
Nyt i Emilie-sagen: Politiet ransager igen bolig i Korsør

En bolig i Korsør, der også tidligere har været i politiets søgelys, bliver mandag ransaget. Politiet medbringer større mængder udstyr end tidligere.

http://www.b.dk/nationalt/nyt-i-emilie-sagen-politiet-ransager-igen-bolig-i-korsoer
Citera
2016-10-25, 07:23
Medlem
Ingen som har uppgifter om vem denna man är och hur det kommer sig att polisen inriktat sig på honom?
Citera
2016-10-25, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag är skitkass på danska men två män har varit/är intressanta för polisen. 33-åringen är dömd för att tidigare gjort något med en minderårig och hos 67-åringen hade vittnen hört kvinnoskrik i samband med Emelies försvinnande. Om jag inte läst helt fel är det hos 67-åringen de nu gör fler undersökningar.

Ja, det är också som jag förstått det hela. Är dock nyfiken på vem denna 67-åring är. Vidare verkar det som om den danska polisen tror att Emilie kan vara kidnappad och hålls fången av någon.

Uppenbart är att någon med bil har tagit henne i nära anslutning där hon skiljdes från sina vänner.

Att denna 67-åring återigen utreds kan inte bara handla om så diffusa uppgifter som kvinnoskrik. Finns det uppgifter om tidigare våldsbrott utförda av mannen?

Någon från DK som vet?
Citera
2016-10-25, 16:27
Medlem
Jag är från DK, so pardon my Swedish.
67-åringen bor på Tårnborgvej i Korsør - en väg som ligger väldigt nära den väg som Emilie ofta gick, när hon skulle hem från Korsør station.

67-åringen har tidigare haft besök av polisen 4 gånger, eftersom polisen har fått tips in på att 67-åringen har haft Emilie i hemmet på Tårnborgvej.

Denna gång har polisen väldigt mycket utrustning med som kan upptäcka evt. dolda rum i huset.

Polisen mistänker inte mannen för nånting, men säger at dom gör det för att följa upp på alla spår i fallet.

Medierna har pratat med mannen och han säger att han såklart samarbetar fullt ut med polisen och dom kan kolla vart dom vill.

Polisen vill undersöka flera adresser i området i den kommande tid.

Polisen har tidigare väckt åtal mot en 33-årig man från Kolding (Jylland), men åtalen har lagts ned eftersom den 33-åriga mannen är lastbilchaufför och GPSn i lastbilen visade, att han inte var i närheten av Sjælland eller Fyn när Emilie försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in