2016-10-15, 15:38
Medlem
Ruttet-apples avatar
Inte konstigt att de fyra deltagarna är signlar. De stöter bort sina dejter en efter en.

Filip t.ex., när Stina berättar hur hon känner så ger han noll respons. Man ser att han får en liten ego-boost, ungefär som att han tycker att han lyckats med en bedrift eftersom hon är intresserad. Han har haft ett bra "flöde" osv. Han fattar inte hur sällan man får en sådan chans, och nu har han sumpat den.

Jessica, är alldeles för på, och så åker hon bort och träffar Simon som verkar milt skamsen av hennes överdrivna påflugenhet. Så nu har hon förstört chansen med Stefan som var det enda som kunde leva upp till hennes krav. För övrigt är det otroligt hur hon kan vara så ytlig. Ena stunden sågar hon honom, sedan har han beställt en limosin och ger henne rosor och plötsligt ser hon en totalt annan människa. I och för sig sade hon redan i början att han var den enda av dem som kunde föra sig.

Roligast är ändå Daniel, totalt ihålig och full med skit. Han måste ha ett enormt bekräftelsebehov eftersom han omger sig med en massa gamla tanter i kyrkan som tycker han är rolig och stilig. Vem kan stå ut med något sådant? Kul när Jenny försöker prata rakt med honom och han kommer med en massa floskler: "Jesus är min arbetsgivare" och "vi är bara människor, inga gudar". Sedan säger hon att hon inte vill fortsätta dejta och fortsätter att leva i sin alternativa verklighet: "Jag känner mig inte som att jag blivit dumpad" "Vi kom fram till ett bra gemensamt beslut". Vad är hans plan, ska han ta den sista tjejer som är kvar eller? Nu har alla andra åkt hem för de vill inte fortsätta träffa mig, så nu blir det vi två!

Kristina och Mario kanske kan funka, vem vet.
Citera
2016-10-15, 16:05
Medlem
InnesIs avatar
Jag kunde inte hålla mig från att kommentera:

Filip. Som de flesta redan skrivit är han socialt väldigt underlig. Inte så att han är blyg men han har ingen koll på vem han är eller vilka andra är. Det känns som om han lever i en falsk bubbla där varken bilden av sig själv eller av andra är sann. Han vill uppenbart ha Cilla men hon vill nog inte ha honom. Cilla som förresten alla varningsljus blinkar åt när hon är i TV. Jag tror hon vill synas och bli C-kändis. kanske har hon en business hon vill få fart på?

Stina vill ha Filip på riktigt. Hon verkar ha ett gott hjärta men känns väldigt tillsluten. Så pass att jag kan tänka mig att det kan vara svårt att umgås med henne ibland.

Daniel. Svårt att veta vad som finns under ytan. Jag tror att han är en snäll person men jag tycker, liksom Jenny, att han håller upp en vägg av fina ord och floskler. Jag tycker att han inte verkar vara vare sig privat eller personlig. Han måste våga släppa garden.
Tyckte han verkade mest intresserad av den krullhåriga tjejen i början men de har inte ens dejtat. Hon med ruffset hade han en ok dejt med men hon tog uppenbart avstånd vid tillfället då han började prata relation.
Jenny var lite för på under deras dejt men samtidigt tycker jag hon hade rätt i sak. Hon borde bara varit lite smidigare med hur hon la fram det.

Jessica. En människa jag aldrig skulle kunna umgås med. En som tror att hon är socialt kompetent men egentligen är översocial och därför kör över alla. Det verkar inte finnas något givande och tagande. Hon ville dessutom verka fin och inte välja på utseende. Dålig idé. Utseende är inte allt men det kan trots allt säga en del om en persons personlighet också.
Nya killen verkade uppenbart störd när hon var på tok för på under hans matlagsningshow. Stunden innan var det skämskudde när Jessica satt och skrattade högljutt åt saker som inte alls var så roliga. Som vanligt var hon för mycket. Däremot blev hon tyst när han började prata. Det kanske är ett gott tecken, men jag tror faktiskt inte han är speciellt intresserad.

Kristina. Den enda som känns riktigt vettig och helt genuin. Verkar vara en fantastisk människa. Många verkar ha hakat på det där om att Mario ska vara så farlig. Jag kan inte påstå att jag upptäckt sådana tendenser av det jag sett. Men visst Kristina upplever det så och då litar jag på att hon faktiskt är bekymrad över det. På den grunden hoppas jag att det blir Manfred hon väljer (om någon).
Väldigt fint blev det med nykra alkoholisten också. Jag trodde aldrig att han hade en chans men det var fint hur han öppnade sig för henne. Särskilt då under det absolut sista tillfället.
Citera
2016-10-15, 16:39
Medlem
NiccoJs avatar
Man nyktre alkosen som måste åka hem o "jobba".
Troligen permissionen från Säter som var slut.
Citera
2016-10-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttet-apple
Roligast är ändå Daniel, totalt ihålig och full med skit. Han måste ha ett enormt bekräftelsebehov eftersom han omger sig med en massa gamla tanter i kyrkan som tycker han är rolig och stilig. Vem kan stå ut med något sådant? Kul när Jenny försöker prata rakt med honom och han kommer med en massa floskler: "Jesus är min arbetsgivare" och "vi är bara människor, inga gudar". Sedan säger hon att hon inte vill fortsätta dejta och fortsätter att leva i sin alternativa verklighet: "Jag känner mig inte som att jag blivit dumpad" "Vi kom fram till ett bra gemensamt beslut". Vad är hans plan, ska han ta den sista tjejer som är kvar eller? Nu har alla andra åkt hem för de vill inte fortsätta träffa mig, så nu blir det vi två!

Ja alla hans har snart försvunnit. Det blir ju pinsamt för den blonda att sticka också, så hon håller sig kanske kvar för programmets gång? Annars skulle hon också pyst.
Håller med dig helt angående Daniel. Han känns bara så hal. Så mycket fernissa och sådär förljuget kristen. Men det kanske ändå passar för den sista tjejen. Vem vet, kristenheten är det vissa prioriterar.

Är inte det här en studie av kristna där skenheligheten tar överhand också? Där deltagare är så förblindade att söka likasinnade, så att de blundar för personligheten hos varandra. Halleluja, bara man är kristen så. Deltagare är beredda att ge betydligt mer chanser till miffon, än vad de skulle göra om det inte berodde på kristenheten. Känns så iallafall hos Daniels sista aspiranter, samt med Filips Cilla.
Citera
2016-10-15, 18:33
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruttet-apple
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Daniel. Svårt att veta vad som finns under ytan. Jag tror att han är en snäll person men jag tycker, liksom Jenny, att han håller upp en vägg av fina ord och floskler. Jag tycker att han inte verkar vara vare sig privat eller personlig. Han måste våga släppa garden.
Tyckte han verkade mest intresserad av den krullhåriga tjejen i början men de har inte ens dejtat. Hon med ruffset hade han en ok dejt med men hon tog uppenbart avstånd vid tillfället då han började prata relation.
Daniel. Don't get me started. Självgod. Beskriver sig själv som "en socialarbetare i församlingen". Mycket misär i Alunda församling, Daniel? Mycket fattigdom, drogmissbruk och våld i hemmen du är tvungen att möta på daglig basis?

Alunda församling är troligtvis en av Svenska kyrkans mest välmående församlingar. Diakon i Alunda måste vara ett av Sveriges glassigaste jobb. Och han har mage att framställa sig själv som ett j-vla helgon??? Kom tillbaka när du jobbar som diakon i Spånga-Kista församling, Daniel. Eller när du jobbar hands on med prostituerade och sprutnarkomaner. Eller med spetälska i New Dehlis slum.

Goda gärningar görs helst i det tysta, det är ingenting man skryter med. Speciellt inte om man inte gjort dem själv. Pinsamt hur han ville skryta med att "Morsan" är hans gudmor. Sola sig i hennes glans. Hon står på Malmskillnadsgatan och delar ut smörgåsar till prostituerade. Han sitter i församlingshemmet och dricker kaffe med välbeställda bondhustrur från Norduppland. Inte riktigt samma sak.

"Gud är chaufför och Jesus är konduktör." Du vill gifta dig och skaffa stor familj men är 32 år och oskuld. Har Gud och Jesus gjort ett bra jobb, tycker du?

Hålla handen och be bordsbön på restaurang. Ta med gitarren och lovsjunga på grillkväll. Känns som att Daniel skulle passa bättre i valfri frikyrklig församling. Är det tryggheten med fast anställning och lön i Svenska kyrkan som lockar?

Han står inte med under personal på Alunda församlings hemsida. Dock med som kontaktperson under årets(?) info om konfirmationsläsning. https://www.svenskakyrkan.se/alunda Har vår gode Daniel månne lämnat tryggheten i Alunda församling sedan programmet spelades in?

"Om vi var i Indien nu skulle vi kunna bygga ett hus." Angående komockorna i hagen på den romantiska daten med Knullrufset. Ursäkta? Var är Makode Linde när man behöver honom som bäst?

Det är just sådana här kommentarer som avslöjar de självgoda kristna. En von oben-attityd. Vi har det bättre/vi är bättre än dom andra (dom andra har märkvärdigt ofta en annan religion och/eller en annan hudfärg). Det är min kristna plikt att hjälpa dom andra. Ooops! Nu blev jag plötsligt en god människa. Tihi!

/Alplandskap
Citera
2016-10-15, 19:40
Medlem
Jag fattar inte heller de som klagar på att Jenny var för gåpåig med Daniel. Hon tillhörde en sund kategori, som frustrerat ville ha mer ut av en potentiell partner. Han ska vara jävligt tacksam för hennes uppriktighet. Han fick en konkret beskrivning på varför han inte lyckas med sitt umgänge på grund av hans låsning och asociala läggning. Det är väl bra att någon vågar tala om det för honom. Annars skyller bara avhoppare på "att det inte känns rätt, men vederbörande kommer ha alla chanser att hitta en fantastisk partner" och så märker tv-seriens partnersökare på slutet att alla bara har flytt och inte en jävel vill ha honom ändå.
Nä, Jenny var fantastisk med sin uppriktighet.
Citera
2016-10-15, 22:55
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Jag fattar inte heller de som klagar på att Jenny var för gåpåig med Daniel. Hon tillhörde en sund kategori, som frustrerat ville ha mer ut av en potentiell partner. Han ska vara jävligt tacksam för hennes uppriktighet. Han fick en konkret beskrivning på varför han inte lyckas med sitt umgänge på grund av hans låsning och asociala läggning. Det är väl bra att någon vågar tala om det för honom. Annars skyller bara avhoppare på "att det inte känns rätt, men vederbörande kommer ha alla chanser att hitta en fantastisk partner" och så märker tv-seriens partnersökare på slutet att alla bara har flytt och inte en jävel vill ha honom ändå.
Nä, Jenny var fantastisk med sin uppriktighet.

Ja Daniel försöker jag förstå mig på. Filip fattar jag att han gått genom livet orörd, Daniel borde ju ha kunnat få till det om han velat. Undrar om det är ett så att säga aktivt val att förbli oskuld, eller att det är hans murar mot omvärlden som satt stopp.
att gå från noll erfarenhet av det motsatta könet till giftermål och familjebildning, tja, kan bli svårt.

Stina får jag moderskänslor för, jag vill hjälpa henne med lite hudvård och ett samtal om att Filip inte kommer göra henne lycklig.
Citera
2016-10-15, 23:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Daniel. Don't get me started. Självgod. Beskriver sig själv som "en socialarbetare i församlingen". Mycket misär i Alunda församling, Daniel? Mycket fattigdom, drogmissbruk och våld i hemmen du är tvungen att möta på daglig basis?

Alunda församling är troligtvis en av Svenska kyrkans mest välmående församlingar. Diakon i Alunda måste vara ett av Sveriges glassigaste jobb. Och han har mage att framställa sig själv som ett j-vla helgon??? Kom tillbaka när du jobbar som diakon i Spånga-Kista församling, Daniel. Eller när du jobbar hands on med prostituerade och sprutnarkomaner. Eller med spetälska i New Dehlis slum.

Goda gärningar görs helst i det tysta, det är ingenting man skryter med. Speciellt inte om man inte gjort dem själv. Pinsamt hur han ville skryta med att "Morsan" är hans gudmor. Sola sig i hennes glans. Hon står på Malmskillnadsgatan och delar ut smörgåsar till prostituerade. Han sitter i församlingshemmet och dricker kaffe med välbeställda bondhustrur från Norduppland. Inte riktigt samma sak.

"Gud är chaufför och Jesus är konduktör." Du vill gifta dig och skaffa stor familj men är 32 år och oskuld. Har Gud och Jesus gjort ett bra jobb, tycker du?

Hålla handen och be bordsbön på restaurang. Ta med gitarren och lovsjunga på grillkväll. Känns som att Daniel skulle passa bättre i valfri frikyrklig församling. Är det tryggheten med fast anställning och lön i Svenska kyrkan som lockar?

Han står inte med under personal på Alunda församlings hemsida. Dock med som kontaktperson under årets(?) info om konfirmationsläsning. https://www.svenskakyrkan.se/alunda Har vår gode Daniel månne lämnat tryggheten i Alunda församling sedan programmet spelades in?

"Om vi var i Indien nu skulle vi kunna bygga ett hus." Angående komockorna i hagen på den romantiska daten med Knullrufset. Ursäkta? Var är Makode Linde när man behöver honom som bäst?

Det är just sådana här kommentarer som avslöjar de självgoda kristna. En von oben-attityd. Vi har det bättre/vi är bättre än dom andra (dom andra har märkvärdigt ofta en annan religion och/eller en annan hudfärg). Det är min kristna plikt att hjälpa dom andra. Ooops! Nu blev jag plötsligt en god människa. Tihi!

/Alplandskap

Daniel verkar ha bytt tjänst efter programmet.
Han arbetar i Lötenkyrkan i Uppsala numera

http://lotenkyrkan.se/kontakt/personal/

Citat:
Daniel Norqvist

Diakon

Citera
2016-10-16, 03:51
Medlem
GSE_s avatar
Nåt man också reflekterar över i detta programmet är ju om alla dessa kristna är så jävla självgoda? Stina och Daniels innebandybrud är ju dom enda som verkar hyfsat snälla. Resten är ju ett gäng självgoda jävla plastiga personer. Allt är så jävla plastigt. Påminner mig om varför jag hatar religion.

Men det är ju komiskt att se det på TV.
Citera
2016-10-16, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja Daniel försöker jag förstå mig på. Filip fattar jag att han gått genom livet orörd, Daniel borde ju ha kunnat få till det om han velat. Undrar om det är ett så att säga aktivt val att förbli oskuld, eller att det är hans murar mot omvärlden som satt stopp.

Att Daniel och Filip är oskulder beror på att de inte är gifta. Kristna människor har inte sex utanför äktenskapet.
Citera
2016-10-16, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Att Daniel och Filip är oskulder beror på att de inte är gifta. Kristna människor har inte sex utanför äktenskapet.

Det där är väl ändå en sanning med modifikation och beror på hur du tolkar bibeln?

Man behöver inte ens tro på Gud för att bli präst, så det är nog ok att ligga innan äktenskap också.
Citera
2016-10-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det där är väl ändå en sanning med modifikation och beror på hur du tolkar bibeln?

Det är så Daniel och Filip tolkar bibeln. Jag känner inte heller till några bibelord som visar på att man skall ha sex utanför äktenskapet.

Citat:
Man behöver inte ens tro på Gud för att bli präst, så det är nog ok att ligga innan äktenskap också.

Så är det. Jag är säker på att såväl Jessica som Kristina har knullat flitigt utanför den äktenskapliga sänghalmen. Att döma av Jessicas reaktion inför snacket om djävulen är det helt klart att hon inte är troende.
Senast redigerad av Petronius 2016-10-16 kl. 08:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in