2016-10-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Den norska läkaren Bendiksen glömda alltså ta med salvan Terra-Cortitril som dom brukar använda på munsår.

Då gick han ner till apoteket Parafarmacia dott.ssa Monica Faifer och frågade personalen om vilka salvor han kunde använda!

Varför frågar han om nya salvor om apoteket redan har den dom brukar använda och han vet är riskfri?

Har du noen link til dette?
Citera
2016-10-16, 00:18
Medlem
rex144s avatar
Justyna Kowalczyk har blivit lurad på många medaljer, norskorna har dopat sig under alla år, skidsporten i Norge påminner om DDR, de har lurat världen, längdskidåkning är som en jävla religion i Norge, hundratals miljoner pumpas in i denna sport årligen, sponsorerna kräver medaljer, 70% av de norska skidåkare är astmatiker och så tar de även anabola steroider

det är en masspsykos i Norge vad gäller skidlandslaget
Citera
2016-10-16, 00:25
Bannlyst
Therefore, Clostebol (which is just testosterone with a 4-chloro substitution), is considerably unique in the fact that it utilizes the same ester for both injectable and oral use.
This also makes it harder to detect as an oral, as it doesn’t produce long-acting methylated metabolites.

Until recently, this meant that the detection window was relatively small (despite oft-referenced online “detection times”).
However, as of 2016, new technology has increased the detection window to at least 31 days.
Oddly, for steroid that has (until very recently) proven to be remarkably difficult to detect, it can easily cause a positive result through consumption of tainted meat products.

Besides the (legitimate) oral and injectable versions of the drug (which again, have been discontinued), it’s been produced in a bunch of wacky forms that I can’t imagine are very popular with athletes: an intra-vaginal pill, a bunch of different cremes, and even an intranasal spray.
The intranasal spray might offer some additional protection against drug tests, as it would be rapidly absorbed and cleared.

So while clostebol is relatively weak, expensive, and rare, the trade-off is worth it to many, who are looking to avoid side-effects…and perhaps beat a drug test.

Currently, it’s available on the black market, with both the acetate ester as well as a more long-acting form, which features the same closetebol hormone attached to the enanthate ester.
The former would be expected to have an active life of a few hours if consumed orally, or a couple of days if injected.
The long-acting enanthate version would necessitate once per week injections, and would be virtually inactive if consumed orally.
Citera
2016-10-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Allt detta kan man skylla på fuskare som Johaug för det är i botten en fin gammal publikvänlig sport.
Problemet med skidåkning och andra subkultursporter är att de allra flesta ligger på gränsen med pillertrillandet. Man söker mediciner som ökar prestationsförmågan, men inte faller under dopingskalan. Gränsen blir hårfin. Jag tror inte det finns någon i världseliten som inte på något sätt trillar med piller som (även om de inte finns på dopinglistan) ändå är etiskt tveksamma om friska människor bör ta.

Om man tar en metafor med tävlingsgång: För att ha en chans måste man ligga på gränsen till att springa och därmed riskera diskvalificering. Den som går på ett så säkert sätt att risken att bli diskad är obefintlig, är chanslös.

Lite så tror jag att skidåkare funkar i sitt förhållande till mediciner. Man tar mer än gärna piller, bara det inte är dopingklassat, men det kan ändå vara etiskt förkastligt. Man söker helt enkelt att ligga så nära gränsen till det förbjudna som man kan vara.

Jag blir inte ett dugg förvånad över ett enda dopingfall, hur "oskyldig" åkare det än kan vara. Jag faller inte av stolen om en svensk helyllestjärna också skulle trilla dit. Jag blev inte heller förvånad när Lance Armstrong avslöjades.

Trots att de flesta trodde att den där Hollywoodhistorien om mannen, som besegrade cancern och blev bäst, omöjligt kunde vara ett typiskt sjaskigt dopingfall, när han var i sitt esse.
Citera
2016-10-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Therefore, Clostebol (which is just testosterone with a 4-chloro substitution), is considerably unique in the fact that it utilizes the same ester for both injectable and oral use.
This also makes it harder to detect as an oral, as it doesn’t produce long-acting methylated metabolites.

Until recently, this meant that the detection window was relatively small (despite oft-referenced online “detection times”).
However, as of 2016, new technology has increased the detection window to at least 31 days.
Oddly, for steroid that has (until very recently) proven to be remarkably difficult to detect, it can easily cause a positive result through consumption of tainted meat products.

Besides the (legitimate) oral and injectable versions of the drug (which again, have been discontinued), it’s been produced in a bunch of wacky forms that I can’t imagine are very popular with athletes: an intra-vaginal pill, a bunch of different cremes, and even an intranasal spray.
The intranasal spray might offer some additional protection against drug tests, as it would be rapidly absorbed and cleared.

So while clostebol is relatively weak, expensive, and rare, the trade-off is worth it to many, who are looking to avoid side-effects…and perhaps beat a drug test.

Currently, it’s available on the black market, with both the acetate ester as well as a more long-acting form, which features the same closetebol hormone attached to the enanthate ester.
The former would be expected to have an active life of a few hours if consumed orally, or a couple of days if injected.
The long-acting enanthate version would necessitate once per week injections, and would be virtually inactive if consumed orally.

Intressant info, tackar. I ljuset av detta är allt annat än 4 års avstängning en vansinnig skandal. Naturligtvis är även Björgen dopad. Vilka mer? Kan nog komma alla möjliga åkare från olika länder framöver.
Citera
2016-10-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjilin
Problemet med skidåkning och andra subkultursporter är att de allra flesta ligger på gränsen med pillertrillandet. Man söker mediciner som ökar prestationsförmågan, men inte faller under dopingskalan. Gränsen blir hårfin. Jag tror inte det finns någon i världseliten som inte på något sätt trillar med piller som (även om de inte finns på dopinglistan) ändå är etiskt tveksamma om friska människor bör ta.

Om man tar en metafor med tävlingsgång: För att ha en chans måste man ligga på gränsen till att springa och därmed riskera diskvalificering. Den som går på ett så säkert sätt att risken att bli diskad är obefintlig, är chanslös.

Lite så tror jag att skidåkare funkar i sitt förhållande till mediciner. Man tar mer än gärna piller, bara det inte är dopingklassat, men det kan ändå vara etiskt förkastligt. Man söker helt enkelt att ligga så nära gränsen till det förbjudna som man kan vara.

Jag blir inte ett dugg förvånad över ett enda dopingfall, hur "oskyldig" åkare det än kan vara. Jag faller inte av stolen om en svensk helyllestjärna också skulle trilla dit. Jag blev inte heller förvånad när Lance Armstrong avslöjades.

Trots att de flesta trodde att den där Hollywoodhistorien om mannen, som besegrade cancern och blev bäst, omöjligt kunde vara ett typiskt sjaskigt dopingfall, när han var i sitt esse.

Håller helt med, därför är jag för en stenhård nolltolerans och inga som helst jävla gråzoner som vissa vill ha i denna tråd. Ska man få stopp på skiten måste man rensa ut all skit. Innebär det att 90% av toppåkarna stängs av svenskar som norskor kunde jag inte brytt mig mindre om dem.
Citera
2016-10-16, 00:35
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Jeg tenker at selv det sterkeste heroinet umulig kan ha virkning i ditt tilfelle. (syrehode)

Jag förstår att du är naiv och inte kan se sanningen, men du gör bort dig lika mycket som Norsk längdåkare genom att försvara fusk som du gör. Men fortsätt du det övertygar mig bara mer, och är rätt underhållande faktiskt med nån som är så enögd.
Citera
2016-10-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Det er en spekulasjon, men mer troverdig enn alternativet, som er at han ikke var klar over at det var forbudte stoffer i Trofodermin.

De prøvde først med en annen salve, på det tidspunktet var de ikke paniske nok til å få sendt et helikopter fra Norge med en salve. Hva som deretter har skjedd blir bare spekulasjoner, men ettersom den første salven ikke fungerte og Johaug hadde store sår og modelloppdrag i utlandet, så valgte han å gi henne en krem han visste stod på forbudtlista, men som han følte seg sikker på ikke ville gi positiv prøve. Det er kun en spekulasjon.

Alla vi som har den minsta insikt hur det fungerar inser ju att den där salvan bara är en efterhandskonstruktion och att Therese i likhet med de andra norskorna har dopat sig systematiskt år efter år..
Citera
2016-10-16, 00:42
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Jag förstår att du är naiv och inte kan se sanningen, men du gör bort dig lika mycket som Norsk längdåkare genom att försvara fusk som du gör. Men fortsätt du det övertygar mig bara mer, och är rätt underhållande faktiskt med nån som är så enögd.

Fortell meg hva som er "sanning" - du som er svensk og "klok".

Jeg ser fram til å lese av ditt overflødighetshorn av kunnskap.
Citera
2016-10-16, 00:46
Medlem
Citat:

Sanningen är att det är bevisat att Johaug är dopad.

Ta in detta. Hon är inte den du trott utan är skyldig till samma doping som östtyskarna i DDR.
Läs det igen, bryt ihop och kom igen
Citera
2016-10-16, 00:48
Medlem
xcoms avatar
Citat:

Sanning 1 = missbruk av astma medicin även på åkare utan astma problem. Sanning 2 Therese har ett positivt dopingprov av anabola steroider A+B prov vad är inte sanning i det och kommer förmodligen/garanterat att bli avstängd runt 2 år. Har du sen sånt komplex för att du är Norsk att du tror att vi svenskar är kloka bara för att vi är svenskar
Citera
2016-10-16, 00:53
Medlem
xdrs avatar
Skärpning
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem