2016-10-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi får kolla upp det helt enkelt, det är inte svårare än så men så vitt jag kommer ihåg så var han med i misshandeln av de golande gossarna, vi får se vad Flashback har att erbjuda i källor.

Ja, jag tror det var så här: Pressen gick ut med att polisen misstänkte en 25-åring och tråden misstänkte genast den 25-årige J*far. Senare visade det sig att den misstänkte hette Mahir men misstankarna mot honom kom att skrivas av. Istället misstänks en släkting till Junior men hans ID tror jag inte har publicerats i tråden.
Citera
2016-10-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Du verkar sitta på mycket info - mer än någon random som är "bekant" i "ett annat fall" i trakten...

Tack! Har helt enkelt följt denna tråden från dag 1 eftersom det potentiellt är kriminalhistoria vi ser skrivas. Inte varje dag man får vara med om något sådant. Sedan har jag följt och analyserat vad andra skriver för att bättre kunna tolka den information jag får här. Allt som skrivs är inte sant och vissa har en agenda, även du skulle jag tro. Mycket spännande.
Citera
2016-10-16, 07:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Någon som har kvar skärmdump eller minns vad svärsonen skrev på fb angående att han hade gjort sitt "livs misstag" eller hur det stod. Tror det var i oktober 2015?
Det blev ju i så fall ingen lön för mödan om man säger.
Citera
2016-10-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Där har du fel. Har nog aldrig sett en tråd där så många är insatta i utredningen, tätt eller perifert, eller med intressen i saken, som den här. Kul faktiskt. Inga fler kommentarer från mig om detta dock.
Håller fullständigt med, men frågan var ju ställd om någon var insatt i polisens arbete och hur långt dom kommit. Kanske skulle jag änvänt ordet insyn för att undvika missförstånd.
Citera
2016-10-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Håller fullständigt med, men frågan var ju ställd om någon var insatt i polisens arbete och hur långt dom kommit. Kanske skulle jag änvänt ordet insyn för att undvika missförstånd.

OK. Finns nog sådana med men de verkar hålla föredömligt tyst. Blir lite undrande över de senaste pressuppgifterna om att polisen fått ett genombrott i drunkningshistorien. Är uppgifterna korrekta så ser vi ju en första läcka, vad jag förstår.
Citera
2016-10-16, 15:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Någon som har kvar skärmdump eller minns vad svärsonen skrev på fb angående att han hade gjort sitt "livs misstag" eller hur det stod. Tror det var i oktober 2015?
Det blev ju i så fall ingen lön för mödan om man säger.

4 oktober 2015:

"Gjorde största Misstag I Mitt live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt..."

https://minfil.org/1973o4b0bd/Screenshot_20160902-212513.png
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-16 kl. 15:25.
Citera
2016-10-16, 15:36
Medlem
Citat:
OK. Finns nog sådana med men de verkar hålla föredömligt tyst. Blir lite undrande över de senaste pressuppgifterna om att polisen fått ett genombrott i drunkningshistorien. Är uppgifterna korrekta så ser vi ju en första läcka, vad jag förstår.
Var kan man läsa om det?
Citera
2016-10-16, 15:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, jag tror det var så här: Pressen gick ut med att polisen misstänkte en 25-åring och tråden misstänkte genast den 25-årige J*far. Senare visade det sig att den misstänkte hette Mahir men misstankarna mot honom kom att skrivas av. Istället misstänks en släkting till Junior men hans ID tror jag inte har publicerats i tråden.

Ok, det är nog som du skriver, vi får se vad som händer i fallet.

Om nu JM blir delgiven misstanke så tror jag det är bortkastad tid, hon kommer att neka i sten till allt, ska de komma någon vart så måste de personer som enligt mediauppgifter ha befunnit sig på plats börja prata och beroende på om de gör det så kan ju fallet ta en annan vändning men jag tvivlar.

Jag tror ju att JM är skyldig som Kain till det mesta som hon anklagas för men allt kommer att bli svårbevisat.
Citera
2016-10-17, 07:48
Medlem
ArseneLupins avatar
Expressen: GW:s nya spår: "Får nackhåret att resa sig"
Citat:
Men ledstången är inte det enda spåret. Det andra: Morddatumet. Attacken i stugan i somras genomfördes bara drygt en vecka efter att 41-åringen i slutet av juli fått avslag på sin ansökan om livförsäkring på maken. Livförsäkringen skulle ligga på drygt 2,5 miljoner kronor.

"Man hatar slumpen"
– Förmodligen är det så enkelt att det var i det läget de bestämde sig för att "då får det bli mamma och pappa i stället", säger Leif GW Persson och menar att arvet ska ha varit motivet.
– Man hatar slumpen som polis, och det gör man på goda grunder. Alla sådana sammanträffanden får nackhåret att resa sig.
http://www.expressen.se/nyheter/gws-nya-spar-far-nackharet-att-resa-sig/

Hur länge sedan var det Flashback kom på det här sambandet?
Citera
2016-10-17, 08:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
4 oktober 2015:

"Gjorde största Misstag I Mitt live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt..."

https://minfil.org/1973o4b0bd/Screenshot_20160902-212513.png

Tack! Det tål att uppmärksammas igen. Jag blir nyfiken på vad det kan vara som man inte kan ändra på...
Citera
2016-10-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Expressen: GW:s nya spår: "Får nackhåret att resa sig"

http://www.expressen.se/nyheter/gws-nya-spar-far-nackharet-att-resa-sig/

Hur länge sedan var det Flashback kom på det här sambandet?
Ja. Först yrar han om kräftfiske i juni, sen om badkar, och nu detta. Förhoppningsvis är detta med GW:s nya spår en tidningsanka, annars vet jag inte vad som hänt med den gode GW.
Citera
2016-10-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, det är nog som du skriver, vi får se vad som händer i fallet.

Om nu JM blir delgiven misstanke så tror jag det är bortkastad tid, hon kommer att neka i sten till allt, ska de komma någon vart så måste de personer som enligt mediauppgifter ha befunnit sig på plats börja prata och beroende på om de gör det så kan ju fallet ta en annan vändning men jag tvivlar.

Jag tror ju att JM är skyldig som Kain till det mesta som hon anklagas för men allt kommer att bli svårbevisat.

Det är ju lite märkligt att identiteten på den andre misstänkte i misshandelsfallet aldrig kommit upp. Om han är delgiven misstanke så borde ju tingsrätten ha förordnat en försvarare. Detta att han är en släkting till 18-åringen kan ju vara fel. Han är ju en högintressant person även vad gäller dränkning och mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in