2016-10-15, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Okey?

Vad menar du med ditt svar, lite otydligt om man nu ska vara snäll.

Finns det indikationer på att fler var i stugan än vad som uppgetts så lär väl utredarna anse att de kan ha varit inblandade i fallet, det drivs ju som mord nu efter Marrianne Ny,s intåg.

Kaxig ???

Va snäll. Mitt råd

Ingen fara tänker jag såhär en tidig lördag.

Hade du svar ?

Jag har inget annat än att denna enskilda utredning bedrivs illa.

GillLar du utredningen ?
Citera
2016-10-15, 18:52
Medlem
Citat:
Trodde inte att de skulle komma någon vart med drunkningsfallet, normalt sett så hade det varit dött och begravet oavsett vad IF,s utredare hade kommit framtill men om de nu är så pass säkra på att det fanns fler personer i stugan den kvällen borde vi få ett par till inhämtade för anhållan.

Mina "two cent,s" sätts på JM,s dotter och svärson, han verkar ju åtminstone kapabel till lite av varje.

Ja, det vore ju smaskens. Samtidigt tycks det finnas ganska många gravt kriminella invandrare i E-tuna av vilka flera kan tänkas ha god kontakt med JM.
Citera
2016-10-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Det är nog ingen här inne som är speciellt insatt i utredningen. Men det har tidigare spekulerats om att i början av nästa år vore rimligt. Att utredningen är öppnad gällande den sk drunkningsolyckan innebär väl inte direkt att det går snabbare. Att JM får skaka galler oavsett hur det går i den utredningen känns ju ganska säkert, men visst vore det skönt om även hennes medhjälpare i mordet på maken hamnade bakom lås o bom.

Där har du fel. Har nog aldrig sett en tråd där så många är insatta i utredningen, tätt eller perifert, eller med intressen i saken, som den här. Kul faktiskt. Inga fler kommentarer från mig om detta dock.
Citera
2016-10-15, 20:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det vore ju smaskens. Samtidigt tycks det finnas ganska många gravt kriminella invandrare i E-tuna av vilka flera kan tänkas ha god kontakt med JM.

Tror inte att JM tog in några random om hon nu har gjort vad som sägs, inte ens hon är dum nog för att våga chansa på några som hon inte har full koll på, finns det medhjälpare så är de nära knutna till JM.
Citera
2016-10-15, 21:41
Medlem
Citat:
Tror inte att JM tog in några random om hon nu har gjort vad som sägs, inte ens hon är dum nog för att våga chansa på några som hon inte har full koll på, finns det medhjälpare så är de nära knutna till JM.

Möjligt du har rätt. Förutsätter att närstående är beredda att ställa upp, vilket är en smula ovanligt. Eventuellt är hon lite impulsiv och då kunde hon tänkas välja ut en random buse.
Citera
2016-10-15, 21:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Möjligt du har rätt. Förutsätter att närstående är beredda att ställa upp, vilket är en smula ovanligt. Eventuellt är hon lite impulsiv och då kunde hon tänkas välja ut en random buse.

Hennes svärson som var med och bankade upp gossarna i asylsexhistorien är en fullt tänkbar kandidat, han visade ju handlingskraft där.
Citera
2016-10-15, 21:52
Medlem
Citat:
Hennes svärson som var med och bankade upp gossarna i asylsexhistorien är en fullt tänkbar kandidat, han visade ju handlingskraft där.

Nja, svärsonen är friad. Den skyldige hette Mahir, vill jag minnas.
Citera
2016-10-15, 21:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nja, svärsonen är friad. Den skyldige hette Mahir, vill jag minnas.

Ok, har du artiklarna kvar angående det?
Citera
2016-10-15, 22:06
Medlem
Citat:

Så kan det mycket väl vara.

Ett alternativ kan vara att JM å exet sitter på bryggan och småsuper.
Naturen tar ut sin rätt, han blir pissnödig, går han iland
eller blir det bryggkanten för att pissa i spat, lite smålullig så där
så sätter jag mina surt förvärvade på bryggkanten.

Han knäpper upp å pissar, inga större svårigheter för JM å smyga
upp bakom honom, dra ner byxorna på honom å putta i honom.

Hon hoppar i för att hålla ner honom, jag tror att han skulle
vara ganska lätthanterlig i det läget.
Allt bygger ju på att benen är blockerade.

Hon väntar cirka tolv timmar innan hon larmar, ville
väll torka kläderna innan polisen kom dit.

En liten teori bara.
Citera
2016-10-15, 22:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så kan det mycket väl vara.

Ett alternativ kan vara att JM å exet sitter på bryggan och småsuper.
Naturen tar ut sin rätt, han blir pissnödig, går han iland
eller blir det bryggkanten för att pissa i spat, lite smålullig så där
så sätter jag mina surt förvärvade på bryggkanten.

Han knäpper upp å pissar, inga större svårigheter för JM å smyga
upp bakom honom, dra ner byxorna på honom å putta i honom.

Hon hoppar i för att hålla ner honom, jag tror att han skulle
vara ganska lätthanterlig i det läget.
Allt bygger ju på att benen är blockerade.

Hon väntar cirka tolv timmar innan hon larmar, ville
väll torka kläderna innan polisen kom dit.

En liten teori bara.

Mja, refraktor säger att svärsonen blev friad så han kanske ska räknas bort, i och för sig tror jag inte på det men osvuret är bäst.
Citera
2016-10-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ok, har du artiklarna kvar angående det?

Hmm, jag börjar tappa greppet om den här historien. Den 25-årige Mahir var misstänkt ett tag men friskrevs. Sedan tror jag det är en släkting till 18-åringen som är misstänkt istället, ålder okänd. J*fars inblandning är bara en gammal utgången trådspekulation vad jag vet. Någon kanske har bättre koll än jag?
Citera
2016-10-15, 22:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hmm, jag börjar tappa greppet om den här historien. Den 25-årige Mahir var misstänkt ett tag men friskrevs. Sedan tror jag det är en släkting till 18-åringen som är misstänkt istället, ålder okänd. J*fars inblandning är bara en gammal utgången trådspekulation vad jag vet. Någon kanske har bättre koll än jag?

Vi får kolla upp det helt enkelt, det är inte svårare än så men så vitt jag kommer ihåg så var han med i misshandeln av de golande gossarna, vi får se vad Flashback har att erbjuda i källor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in