2016-10-15, 20:09
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Det beror på att ni är rasister som ni dömde Ludmila. Samma sak med Aregawi. Trots att hon frikänts så dömde ni henne med er självgodhet. Den där fuskarmålvakten däremot var pursvensk och gick hem i folkhemmet. Hela världen är trött på er självodhet och dubbelmoral.
Min avatar är inte mindre än dopingstämpeln på förpackningen och ändå tar du mig för norrman.

Nu för du väl förihelvete ta och lugna ner dig, håll dig till ämnet utan att kasta
rassistsoppa på de som diskuterar i en forumdel som handlar om annat. = Ignore.

Vidare tycker jag att norska skitförbundet gör sig en stor björntjänst när de istället
för att hantera detta korrekt, trampar i gråzonsträsket/dopingträsket.
Citera
2016-10-15, 20:12
Bannlyst
Jag tycker läkarna klarar sig för lättvindigt undan.
Det ska inte bara va att säga, jag tar på mig ansvaret och så är det nok med det.

Har man fallerat så grovt som läkaren gjorde i Johaugs fall ska man åtalas för grovt tjänstefel.

Han har förstört en elitåkares rykte och kanske karriär och smutsat ner det norska skidlandslaget å det grövsta.

Han är anställd för just det här inte ska kunna hända, det är hans jobb, och då håller det inte att säga man missade att det stod doping på förpackningen.

För ingen idrottare ska kunna gömma sig bakom en läkare tycker jag ansvarige läkaren ska få ett långt fängelsestraff, straffet ska vara så hårt och avskräckande så inga läkare i fortsättningen vill ta på sig skulden för nåt dom inte är huvudansvariga för.
Senast redigerad av Marion86 2016-10-15 kl. 20:15.
Citera
2016-10-15, 20:13
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Nu för du väl förihelvete ta och lugna ner dig, håll dig till ämnet utan att kasta
rassistsoppa på de som diskuterar i en forumdel som handlar om annat. = Ignore.

Vidare tycker jag att norska skitförbundet gör sig en stor björntjänst när de istället
för att hantera detta korrekt, trampar i gråzonsträsket/dopingträsket.
Jag förstår att det är tufft att få en objektiv utvärdering utifrån, och som i princip hela världen står bakom. Ignore-funktionen kommer väl till pass då. Fortsätt lev i bubblan och tro att ni har världens bästa moral.
Citera
2016-10-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Någon som vet vilka biverkningar Clostebol har? Är nyfiken.
Jag hittade en lista med biverkningar från Trofodermin. Denna raden var intressant:
"Multiple ulcers in and around the mouth"
Citera
2016-10-15, 20:23
Medlem
Citat:
Jag hittade en lista med biverkningar från Trofodermin. Denna raden var intressant:

Synnerligen intressant! 😮
Citera
2016-10-15, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Om du inte förstår vad han skriver så är det kanske så att du ska sluta svara honom. Jag är helt säker på att det finns en hel del folk här som välkomnar en norsk röst i detta.

Blocka honom om du vill eller strunta i att svara, svårare är det inte.
Dels bemötte han inte inlägget h*n citerade, och dels tycker jag absolut att man kan kräva att man skriver på svenska på ett svenskt forum. Alla förstår inte norska, och jag vill förstå alla inläggen som skrivs i tråden. Jag håller med om att en, (eller många) norsk röst är välkommen, men då de generellt verkar förstå svenska bättre än vi, (jag och en del andra i detta landet) förstår norska så anser jag att de också ska kunna skriva på något språk som i mångt och mkt liknar svenska.
Citera
2016-10-15, 20:24
Bannlyst
Citat:

Intressant läsning!!
Citera
2016-10-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag förstår att det är tufft att få en objektiv utvärdering utifrån, och som i princip hela världen står bakom. Ignore-funktionen kommer väl till pass då. Fortsätt lev i bubblan och tro att ni har världens bästa moral.

Jag tycker att du går off topic. Vi diskuterar principer i anti doping arbetet relaterat till detta fall.
Citera
2016-10-15, 20:29
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag tycker att du går off topic. Vi diskuterar principer i anti doping arbetet relaterat till detta fall.
Och där ingår olika folks förhållningssätt, även svenskars. Svenskar har diskuterat andra nationers moral här också. Denna tråd gäller doping i vintersport och inte specifikt Johaug.
Citera
2016-10-15, 20:31
Medlem
Ganska uppenbart att hon varit dopad en längre tid, kolla bara på detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=OhDI9L8yiiM
Utklassar alla andra som tränar ungefär lika mycket.
Sen så hade väl läkaren köpt 2 salvor, men det var bara en på kvittot?
Citera
2016-10-15, 20:31
Medlem
Citat:
Och den här, som förklarar hela historien!
Confusion
Citera
2016-10-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hro
Ganska uppenbart att hon varit dopad en längre tid, kolla bara på detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=OhDI9L8yiiM
Utklassar alla andra som tränar ungefär lika mycket.
Sen så hade väl läkaren köpt 2 salvor, men det var bara en på kvittot?
Båda salvorna är med på kvittot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in