2016-10-15, 20:01
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Förlorat mycket pengar på FPC de senaste eller?

Nejdå ligger bra plus men mycket vill ha mer vettu och någon bättre risk/reward har jag inte hittat ännu så det finns ingen anledning att sälja.
2016-10-15, 20:05
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Är dom?
då vet du tydligen mer än styrelsen som sa dom skulle komma under Q3 Vilket dom inte gjort
är ganska säker på att dom inte ens kommer under Q4 enligt vissa bankkällor jag har
så behåll du dina aktier om du vill losa mer pengar..................

Det är tydligt att du inte har koll på läget. Om du håller ögonen öppna så ser du att det börjar bubbla i Kina med fältprov osv. Att se att FPC är med i de första korten som i mindre skala är på väg att kommersialiseras räcker för mig 👍
2016-10-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Det är tydligt att du inte har koll på läget. Om du håller ögonen öppna så ser du att det börjar bubbla i Kina med fältprov osv. Att se att FPC är med i de första korten som i mindre skala är på väg att kommersialiseras räcker för mig 👍
Ok kan bara säga lycka till , ytterligare en som gift sig men en aktie som är i ett järngrepp hos blankarna,har du ens en aning om varför dom fortsätter öka sin blankning
Nej jag tror inte det ,,Men som sagt lycka till

Edit:Naturligtvis ligger ALLA plus på FINGERPRINT Tror dom iallafall
2016-10-15, 20:19
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Men herregud, det är ju precis det jag menar,,, kursen backar pga felaktig info från vissa uttalanden från JL mm,, hade dom kommit hade inte kursen varit så låg som den är idag alltså ett stort felbeslut från styrelsen att gå ut med att dom kommer under Q3,,,

De uttalanaden du för övrigt refererar till är ju dessutom svar på direkta frågor från journalister om när man tror att kortmarknaden skall börja ta fart. Alltså spekulativa svar. Man har dessutom flera gånger sagt att man inte räknar med någon större inkomst från kort under 2016 så du tar saker ur sitt sammanhang och kopplar ihop det med kursrörelsen.

Konstigt i såfall att det bara påverkar FPC och inte next & Idex som är verksamma inom samma bransch och som handlas till tresiffriga P/E tal
2016-10-15, 20:22
Medlem
Citat:
De uttalanaden du för övrigt refererar till är ju dessutom svar på direkta frågor från journalister om när man tror att kortmarknaden skall börja ta fart. Alltså spekulativa svar. Man har dessutom flera gånger sagt att man inte räknar med någon större inkomst från kort under 2016 så du tar saker ur sitt sammanhang och kopplar ihop det med kursrörelsen.

Konstigt i såfall att det bara påverkar FPC och inte next & Idex som är verksamma inom samma bransch och som handlas till tresiffriga P/E tal

Men herregud vem är det som tar saker ur sitt sammanhang
Lanto sa direkt i ett uttalande att korten kommer börja under Q3,,, nöjd eller kan du hitta på nått annat nu ,Ursäkta men du verkar inte ha alla hästar i stallet
DU är tydligen en som förlorat en massa senaste veckorna och nu inte vågar erkänna
2016-10-15, 20:24
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ok kan bara säga lycka till , ytterligare en som gift sig men en aktie som är i ett järngrepp hos blankarna,har du ens en aning om varför dom fortsätter öka sin blankning
Nej jag tror inte det ,,Men som sagt lycka till

Edit:Naturligtvis ligger ALLA plus på FINGERPRINT Tror dom iallafall

Jodå, blankarna är övertygade om att konkurrenterna skall ta över marknaden och sänka FPC med enorm prispress. FPC kommer heller inte få någon del av kortmarknaden. De köper CAR/ABG resonemanget rakt av.

Jag och 29 000 andra aktieägare köper det inte. Den som lever får se
2016-10-15, 20:26
Medlem
Citat:
Jodå, blankarna är övertygade om att konkurrenterna skall ta över marknaden och sänka FPC med enorm prispress. FPC kommer heller inte få någon del av kortmarknaden. De köper CAR/ABG resonemanget rakt av.

Igen herregud,,,,, du är fan dummare än tåget,,, visst du får nog dina varma ,men inte i år och tveksamt under Q4
2016-10-15, 20:28
Medlem
Citat:

Herregud igen blankarna kör sitt race och dom kommer nån gång köpa tillbaka ,blir dock inte i närtid kanske den dagen då det officielt är så att fp har Samsung Iphone Vapenmarknaden och några till ,,, och korten som kommer nån gång under senhösten 2017
2016-10-15, 20:39
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Herregud igen blankarna kör sitt race och dom kommer nån gång köpa tillbaka ,blir dock inte i närtid kanske den dagen då det officielt är så att fp har Samsung Iphone Vapenmarknaden och några till ,,, och korten som kommer nån gång under senhösten 2017

Om det du beskriver inträffar. Vad händer då med kursen?

Undra vem som är dum
2016-10-16, 14:57
Medlem
zorb89s avatar
Är ni säkra på att korten inte redan lanserats och säljs i detta nu?

Märkbara volymer kommer inte först 2018, nästa år räknar de med ca 100-200m enheter från andra segment och 2018 ~500m enheter.

Ligger tok back på min swing nu men ej sålt, prognos kommer 8 Dec och jag tror den blir jäkligt bra/över förväntan.

//Inte oroad
2016-10-19, 00:10
Medlem
Citat:
Men herregud vem är det som tar saker ur sitt sammanhang
Lanto sa direkt i ett uttalande att korten kommer börja under Q3,,, nöjd eller kan du hitta på nått annat nu ,Ursäkta men du verkar inte ha alla hästar i stallet
DU är tydligen en som förlorat en massa senaste veckorna och nu inte vågar erkänna

Alla hästarna i stallet... ta det lugnt nu, vet inte om du hört talas om girighet
2016-10-20, 17:41
Medlem
tallskog4s avatar
Det här var rätt intressant:

https://twitter.com/TheSharkWeek/status/789088124810956801

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här