Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Du glömde att läkaren Bendiksen jobbat på Pfizer.. som gör Trofodermin... Han visste till 100 % att krämen innehöll anabola steroider.. Du vet inget hur länge Johaug intagit denna salva.. Då läkaren jobbat på Pfizer är det troligt att Johaug använt denna salva regelbundet.....Detta är ett preparat som gör att man återhämtar sig snabbare.. och man bygger muskler snabbt.. Det troliga är att Johaug under lång tid använt detta preparat.. efter ordination från Bendiksen.. och att det handlar om systematisk doping.. Med de norska läkarnas inställning till astmamediciner så vet vi att de norska läkarnas förtroende är extremt lågt... Detta kommer att visa sig när ärendet tas till WADA..för efter Antidoping Norges och FIS frikännande av MJS så förstår de som är insatta att norska förbundet och Antidoping Norge lever i symbios.. och Norges kontrollposter i FIS gör att man inte kan lita på deras omdömen. Det är WADA som kommer att ta detta till CAS.
Bendiksen jobbet i Pfizer Norge fra 1995 til 2003. Ellers har jeg svært vanskelig for å vite hvilke implikasjoner akkurat dette punktet har for hva Bendiksen må ha visst eller ikke visst, da jeg ikke vet hvilke arbeidsoppgaver han hadde, om Pfizer allerede på dette tidspunktet hadde kjøpt opp det relevante selskapet eller om dette hadde noen betydning for Pfizer Norge. Som du sikkert er klar over, selges ikke Trofodermin i Norge.
Uavhengig av dette, hvis du leser innlegget mitt nøyere, ser du at jeg også tviler sterkt på at Bendiksen ikke visste at Trofodermin inneholder et stoff som står på forbudt-lista. Det er rett og slett vanskelig å tro på, men det er forsåvidt alternativet også. Det er umulig å vite nøyaktig hva som har skjedd, men som sagt, en nærliggende spekulasjon er at Bendiksen håpet at Keratoplastica ville lege sårene til Johaug, men ettersom det etter et par dager ikke gikk og Johaug ble mer desperat med modelloppdrag og lignende i bakhodet, tok Bendiksen i bruk plan B og satset på at det gikk fint å bruke Trofodermin for å hele såret til Johaug uten at det ville gi utslag. Det er fortsatt ubegripelig amatørmessig, men muligens mer sannsynlig enn at han rett og slett ikke var klar over hva han gjorde? Jeg vet ikke.
Ellers så registrerer jeg at du mener at det gir mening å bruke
Trofodermin-krem som doping. Det tviler jeg sterkt på. Samtidig mener du at det var en
kjempelykke for Johaug at hun hadde disse store sårene samme dag som at Bendiksen dro på apoteket i Livigno for å kjøpe dopet til Johaug, og tilfeldigvis kjøpte en annen krem som også hjelper mot munnsår. Du mener altså at det er mer sannsynlig at han kjøpte dopet til Johaug på et apotek, enn at Trofodermin-kremen skulle brukes til samme formål som Keratoplastica-kremen, altså som et middel mot såre lepper, på samme dag som Johaug hadde svært såre lepper Tror du må stille litt høyere krav til dine egen resonnement, her.