2016-10-15, 17:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Intressant med alla som normalt skiter i skidor ( och all annan sport) men som nu har väldigt mycket de vill dela med sig av.

Tre månader gissar jag på om inget mer framkommer. Stänger hon av sig nu är hon tillbaks innan VM. Väntar hon för länge kan hon missa
Håller med dig om det första men varför 3 månader? I alla(?) fallen dom senaste åren med samma substans/ursäkt så har det blivit mellan 12 och 15 månader vad jag har sett.
Citera
2016-10-15, 17:54
Medlem
Snapcounts avatar
Det var för ett par år sedan som någon norsk skid-coach/skidkunnig var i pressen och "bombade" med att utövare som torskar den första gången, borde bli avstängda för resten av livet. Ingen nåd eller avstängd i ett par år.., utan pang-poff ut !

Det är tyst nu..

När det är sagt, så behandlas nog norska skidlandslaget som adel. Bara att tänka på Petter Northaugs fyllekörning..(var norskt snyftande i pressen då också..)

Sist, det har varit några lukrativa år för damen i fråga :

Johaug på sin side står oppført med en skattbar inntekt på 4,7 millioner kroner for fjoråret, men har økt sin allerede store formue betraktelig.

Dalsbygda-jenta stod i 2014 bokført med en formue på 28,5 millioner kroner, noe som ett år senere har økt med nesten 10 millioner kroner.

http://www.tv2.no/a/8656756/
Senast redigerad av Snapcount 2016-10-15 kl. 18:01.
Citera
2016-10-15, 17:56
Medlem
Att man inte stänger av henne direkt efter det positiva dopningstestet tycker jag talar sitt tydliga språk.
Citera
2016-10-15, 17:56
Medlem
jag vill poängtera att detta inlägg inte syftar till att diskutera norska krämhistoriens sanningshalt utan medias rapportering av detta fall

Aftonbladet skriver:

"Att historien om apoteket i Livigno stämmer råder det nu inga tvivel om.
Norska TV2 har fått tillgång till kvittot från apoteket i Livigno där tuben köptes.
Farmaceuten, som heter Monica Faifer, bekräftar för tv-kanalen att en tub Tofodermin såldes den 3 september klockan 9:55, och att den bevisligen hjälper mot läppsår.
Hon säger även, efter att ha sett en bild på Bendiksen, att hon inte minns att läkaren köpt salvan och att den betalades kontant."

Nu börjar man bli konspiratorisk. Detta är ju skrivet som för att lura folk som inte kan läsa riktigt?

Stycket säger alltså att det inte finns något bevis på kvitto från norsk landslaget. Men däremot att apotekaren inte känner igen läkaren på bild. Finns kvitto på att en kräm är köpt kontant visst datum av okänd.

Men Aftonbladet beskriver det som att "det råder inga tvivel om att historien stämmer nu"

Missar jag något här?? Detta är ju helgalet? Vad har AB för agenda??
Senast redigerad av grobiankungen 2016-10-15 kl. 18:01.
Citera
2016-10-15, 17:59
Medlem
Izkalls avatar
Allt detta prat om det efterlysta "kvittot". Vad bevisar detta? Om nu läppbalsam-historien är en planerad täckmantel ifall man åker dit, varför skulle man inte ha gått in på ett apotek och köpt den i förväg? Vissa får det att låta som att hon är helt oskyldig ifall man kan bevisa inköpet av krämen. Det är så dumt så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Citera
2016-10-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Nej, just under den period salvan såldes 28 augusti-4 spetember så såldes bara en tub

Källa
https://www.youtube.com/watch?v=ENe5O0_Tfag

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Vanlig? Den säljs i TVÅ länder, Italien och Brasilien.. Den är tom förbjuden i ett sådant land som USA,.. Säger ganska mycket hur potent denna substans är och hur omvärlden ser på denna substans..
http://www.vg.no/sport/langrenn/doping/hasse-svens-tror-ikke-paa-johaug/a/23820348/?fb_comment_id=fbc_1391853917499080_13919733241538 06_1391973324153806&refid=52&pos=4

En bit ner finns en video som heter "VG besökte apoteket i Italia"
Hon påstår att de säljer flera tuber varje dag. Att det t.ex. kan användas av barn som har bränt sig.
Citera
2016-10-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
jag vill poängtera att detta inlägg inte syftar till att diskutera norska krämhistoriens sanningshalt utan medias rapportering av detta fall

Aftonbladet skriver:

Norska TV2 har fått tillgång till kvittot från apoteket i Livigno där tuben köptes.
Farmaceuten, som heter Monica Faifer, bekräftar för tv-kanalen att en tub Tofodermin såldes den 3 september klockan 9:55, och att den bevisligen hjälper mot läppsår.
Hon säger även, efter att ha sett en bild på Bendiksen, att hon inte minns att läkaren köpt salvan och att den betalades kontant."

Nu börjar man bli konspiratorisk. Detta är ju skrivet som för att lura folk som inte kan läsa riktigt?

Stycket säger alltså att det finns något bevis på kvitto från norsk landslaget. Men däremot att apotekaren inte känner igen läkaren på bild. Finns kvitto på att en kräm är köpt kontant visst datum av okänd.

Men Aftonbladet beskriver det som att "det råder inga tvivel om att historien stämmer nu"

AB bryr sig inte om formuleringar eller sanningshalt och ordet agenda kan de knappast stava till.

De vill bara sälja, thats it.
Citera
2016-10-15, 18:03
Bannlyst
Therese Johaug åker inte med till Italien

Planen var att Therese Johaug skulle följa med landslaget till Val Senales i veckan, trots det positiva dopingtestet.
Men nu så väljer norskan att stå över landslagssamlingen.
– Hon behöver vara i fred, säger hennes advokat Christian Hjort till NRK.

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/therese-johaug-aker-inte-med-till-italien/
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen

Aftonbladet skriver:

Stycket säger alltså att det finns något bevis på kvitto från norsk landslaget. Men däremot att apotekaren inte känner igen läkaren på bild. Finns kvitto på att en kräm är köpt kontant visst datum av okänd.

Uttalas Monica Faife's efternamn, Pfizer

Nämen om läkaren bluffat så skulle han ju haft en enorm tur att pricka rätt eftersom det bara såldes en tub under den perioden dom var där, alternativt nån i hans stab skulle köpt salvan, men är det så viktigt att just läkaren köpt salvan, han är den ansvariga för att ha gett Johaug den, lr!
Citera
Medlem
Är det någon som känner till eventuella bieffekter av Clostebol? Tilltäppta tårkanaler kanske? 😅
Citera
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Håller med dig om det första men varför 3 månader? I alla(?) fallen dom senaste åren med samma substans/ursäkt så har det blivit mellan 12 och 15 månader vad jag har sett.
Har de andra som åkt dit förberett med apotekskvitton?
Citera
2016-10-15, 18:04
Medlem
Vossevangens avatar
Legen Fredrik Bendiksen har en fortid som CEO i farmasiselskapet Pfizer:

http://www.klokavskade.no/no/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2002/Pfizer-blir-hovedsponsor-for-norsk-idrett/

Han har selvfølgelig mye kunnskap om doping-preparater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in