2016-10-15, 16:05
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jag vet, men menade varningssymbolen som finns på asken, den verkar inte finnas på tuben, så Johaug kanske aldrig såg asken!
Verkar, kanske,...
http://www.farmafarma.it/24wm.php?cat=90347
Du kämpar förtvivlat i din långa branta uppförsbacke. Vad är ditt mål?
Citera
2016-10-15, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Verkar, kanske,...
http://www.farmafarma.it/24wm.php?cat=90347
Du kämpar förtvivlat i din långa branta uppförsbacke. Vad är ditt mål?
Fakta.
Citera
2016-10-15, 16:07
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Fakta.
Varför öppnar du då inte ögonen och läser vad andra skriver? Det var länge sedan bilden med tuben länkades.
Citera
2016-10-15, 16:07
Medlem
Marquesos avatar
Usch, vilken soppa. Vet inte vad jag ska tro eller vad jag vill ska vara sant.

En detalj som irriterar mig är att Johaug ska ha frågat läkaren om salvan var ren att använda när hon mottog den. Varför skulle hon ens misstänka att landslagsläkaren skulle ge henne en produkt som inte är fri från olagliga substanser? Det känns mer som en efterkonstruktion för att rentvå Johaug än vad som faktiskt hände.

Ovanstående i kombination med det där uttalandet om att hon alltid läser innehållet två-tre gånger extra för att vara helt säker gör att hela grejen låter så underlig. Varför inte läsa själv ett par gånger extra den här gången?
Citera
2016-10-15, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Usch, vilken soppa. Vet inte vad jag ska tro eller vad jag vill ska vara sant.

En detalj som irriterar mig är att Johaug ska ha frågat läkaren om salvan var ren att använda när hon mottog den. Varför skulle hon ens misstänka att landslagsläkaren skulle ge henne en produkt som inte är fri från olagliga substanser? Det känns mer som en efterkonstruktion för att rentvå Johaug än vad som faktiskt hände.

Ovanstående i kombination med det där uttalandet om att hon alltid läser innehållet två-tre gånger extra för att vara helt säker gör att hela grejen låter så underlig. Varför inte läsa själv ett par gånger extra den här gången?

Det är mycket enkelt. Det handlar givetvis om en efterhandskonstruktion. Johaug har injicerat clostebol och åkt dit på en oannonserad dopingkontroll.
Citera
2016-10-15, 16:13
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Det är mycket enkelt. Det handlar givetvis om en efterhandskonstruktion. Johaug har injicerat clostebol och åkt dit på en oannonserad dopingkontroll.
Ja det känns ju så. Jag är dock gärna godtrogen av mig och vill förstås helst att hon ska vara ren (läs oskyldig). Men ja, nu när hon har åkt fast (oavsett om det är enbart läkarens fel eller inte) ska ju inte straffet vara lindrigt. I slutändan är det hennes eget ansvar att se till att hon inte får i sig något olämpligt.
Citera
2016-10-15, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför öppnar du då inte ögonen och läser vad andra skriver? Det var länge sedan bilden med tuben länkades.

För jag såg nyss en film från norsk media där dom köpt salvan och står utanför det apoteket där läkaren köpte sin salva, och där syns ingen symbol på tuben.
Citera
2016-10-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Men det ska tydligen stå tydligt att salvan innehåller Clostebol, och läkaren hade varit verksam i 30 år, var det så?
Jo, det är ju det som är så misstänkt klantigt.

Citat:
Om det står en varning på tuben är det kört, men det verkar som inte så är fallet!
Det är lite svårt att veta, olika bilder på tuben visar både med dopingsymbol och utan, blir inte klok på det.
Citat:
Jag vet, men menade varningssymbolen som finns på asken, den verkar inte finnas på tuben, så Johaug kanske aldrig såg asken!
Se ovan, plus att det inte spelar roll egentligen, hon är själv ansvarig och har för kort tid sedan dessutom sagt att hon dubbel- och trippelkollar allt. Hon har fått i sig anabol steroid och tar hon sig ur detta kommer övriga atleter utom norska att protestera.
Citera
2016-10-15, 16:15
Bannlyst
Jag tänker så här, visst kan Johaug med hjälp av sin läkare systematiskt dopat sig!
Men nu när hon åkte dit, hade dom en förklaring + filmbevis i form av ett norskt reportageteam som var på plats i Italien och intervjuade Johaug när hon har stora köttsår på läpparna.

Utomstående läkare säger hon kan fått i sig tillräckligt mängd salva för det ska ge utslag på tester.
Hade hon haft sår nån annanstans på kroppen så hade inte förklaringen hållt.

Gå till botten med att utreda läkaren och hans förklaringar, hitta kvinnan som sålde salvan, tror man kan finna svaret där!
Citera
2016-10-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Inom juridiken blir folk friade om det KAN vara så som de påstår, om de inte är överbevisade om motsatsen. I så fall bör det kunna bli ett hyfsat lindrigt straff.

Så är det ju inte. Om det finns på övervakningskamera när du hugger ihjäl någon och ditt försvar, som inte har någon som helst grund, är att en dubbelgångare till dig utfört dådet åker du troligtvis dit. I detta fall är beviset anabola i blodet och försvaret en obevisbar historia om en kräm det står doping på.
Citera
2016-10-15, 16:21
Medlem
Det är helt absurt att merparten av de utfrågade läkarna, media samt andra experter utgår ifrån det scenariot att historien om salvan är ett faktum.

En person som fuskar berättar givetvis inte en sann historia och därför bör det enda rätta vara att utgå från det faktum att historien är påhittad.

Detta bör hanteras som en brottsutredning, det handlar om hundratals miljoner kronor som eventuellt har vunnits på oschysst sätt.
Citera
2016-10-15, 16:24
Bannlyst
Citat:
För jag såg nyss en film från norsk media där dom köpt salvan och står utanför det apoteket där läkaren köpte sin salva, och där syns ingen symbol på tuben.
Men både läkaren och Ljughaug vet vad Clostebol är för något, det är ju inte så att åkare bara åker, de har ett liv också, och hör/läser saker.

Nu kan Norge välja att lägga alla korten på bordet, särskilt med allt som hänt under de senaste 25 åren sedan deras stora satsning, (som jag tror innefattar systematisk doping) eller att skada sporten genom att allt ändå kommer fram, men lite i taget...år efter år...kanske t.o.m. i 10 år.

Sänk er själva NU och skona sporten, eller kör ett egorace och dra ner sporten i samma dike som ni får ligga och kräla i under många herrans år.

Ego, eller bry er om sporten.

Är det systematisk doping så har ni redan visat er inte bry er om sporten FÖRR, men NU är NU, ni kan börja bry er om sporten from NU, för att rädda sporten och ni är välkomna om 20 år med bra resultat och så lovar jag att de allra flesta kommer att något så när lita på de resultaten.

Känns 20 år för länge? Ja, ni har nu inget val. Antingen är det 100% sanningen fram NU, eller så kommer den ändå fram förr eller senare. Handlar bara om att patetiska försök att smita undan, skadar sporten enormt då fokus kommer hamna fel under många år.

100% sanning fram NU, och sporten kan gå vidare, och sedan efter en låååång tid i skamvrån är ni välkomna tillbaka. 25 år har ni stulit av sporten och oss, nu ska ni betala tillbaka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in