2016-10-12, 13:57
Medlem
exquisitelys avatar
Har ni slutat annonsera ut bannlysta användare, eller gäller det enbart fall som rör 1.07?
Citera
2016-10-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Har ni slutat annonsera ut bannlysta användare, eller gäller det enbart fall som rör 1.07?

Se på (FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!. Om du inte hittar något är det punkt 2 eller 3 som gäller.
Citera
2016-10-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag med flera, har tidigare tagit upp problemet att det inte gått att logga ut utan tidsfördröjning, nu plötsligt verkar det fungera (får se om det håller i sig). Kan det ha något med senaste dagarnas problem med sidan att göra... utan att ställa några fler precisa frågor så måste jag säga att jag kan inte låta bli att fundera både det ena och det andra... foliehatt eller inte.

Citerar mig själv, nix det höll inte i sig!
Citera
2016-10-13, 00:11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Senast aktivitet, t.ex "Tittar på startsidan Flashback Forum @ 13:56"; jag ser den på mitt egna konto, men använder jag ett annat konto så ser jag bara "Senaste aktivitet: Idag 13:56".

Så min fråga lyder vem som ser den faktiska aktiviteten, är det enbart den inloggade användaren, eller behövs någon status?

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Du ser din egna detaljerade status, andra ser bara tidpunkten.

Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag ser då mer än bara tidpunkten.
https://gyazo.com/5b4dd99f94caf50cf9fbe988cd59fb0b

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag trodde först att det stod "tittar på startsidan" på alla, men så var inte fallet vid en närmare koll. Man ser andra forumdelar andra användare titar på också.

Det bör väl tilläggas att det är inställningen "Surfa osynlig" som avgör vad andra användare och även icke-inloggade personer kan se. Har man kryssat i den visas ingen information alls om vad man har för sig. Annars visas - som i .Chloe's fall - åtminstone när man senast var aktiv.
Citera
2016-10-15, 11:37
Medlem
schtaans avatar
Sortera inlägg

Kan jag ställa någonstans att jag vill ha det senaste inägget på första sidan och inte på sidan 625 ??
Ja, det är bara att klicka på "sista sidan", jag vet!
Citera
2016-10-15, 11:48
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Se på (FB) "Varför blev användarnamn avstängd?"-frågor!. Om du inte hittar något är det punkt 2 eller 3 som gäller.

Njae, jag undrar mer specificerat över varför vissa 1.07 annonseras ut och vissa inte? Finns det olika grader av det regelbrottet, så att säga?
Citera
2016-10-15, 15:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Njae, jag undrar mer specificerat över varför vissa 1.07 annonseras ut och vissa inte? Finns det olika grader av det regelbrottet, så att säga?
Det har besvarats tidigare, kommer inte ihåg svaret men du kan prova att söka i delforum flashback kanske står bakåt i denna tråden också.
Citera
2016-10-15, 15:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det har besvarats tidigare, kommer inte ihåg svaret men du kan prova att söka i delforum flashback kanske står bakåt i denna tråden också.
Det är väl mycket det att vissa utannonseringar av 1.07 kan bli till 1.06.
Citera
2016-10-16, 21:20
Medlem
Thuds avatar
Okej, är ganska ny här men ser att det postas om avstängningar av medlemmar med hänvisning till regel 1.01 eller liknande. Finns det någon sida som listar alla regler och vad de innebär?
Citera
2016-10-16, 21:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Okej, är ganska ny här men ser att det postas om avstängningar av medlemmar med hänvisning till regel 1.01 eller liknande. Finns det någon sida som listar alla regler och vad de innebär?
https://www.flashback.org/regler

En genomläsning rekommenderas.

Läs igenom FAQ när du ändå är igång:
(FB) Flashback Forum FAQ
Citera
2016-10-17, 07:43
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thud
Längst ner till höger finns ett flertal länkar samlade, bland annat både FAQ och regler som Tinuviel redan har länkat.
Citera
2016-10-17, 09:43
Medlem
pillowpops avatar
Jag kanske är blind, men har varit inne på FAQ och regler samt letat omkring.

Jag skickar väldigt få privata meddelanden här på FB, men när jag gjort det så försvinner mitt svar efter ett par meddelanden fram och tillbaka. Dvs. jag skickar meddelandet men det visas inte som skickat och kommer inte fram till mottagaren.

Utgår från att möjligheten att skicka priv medd har någon typ av begränsning, men på vilket sätt?

Kan vara bra att veta detta då jag flera gånger lagt tid på att skriva meddelanden och sedan är de bara spårlöst borta, vilket känns lite snopet och besviket.

Är ledsen om jag missat någon info om detta någonstans(?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in