2016-10-02, 13:09
Medlem
huggetsomstuckets avatar
Hur skapar man en omröstning?
Citera
2016-10-02, 13:11
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggetsomstucket
Hur skapar man en omröstning?

Har för mig att det bara är en moderator i det berörda delforumet som kan skapa en omröstning.
Citera
2016-10-02, 13:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Har för mig att det bara är en moderator i det berörda delforumet som kan skapa en omröstning.
Det stämmer.

Man skickar ett PM och frågar.
Citera
2016-10-02, 15:54
Medlem
DIEXELs avatar
Varför kan man inte förhandsgranska ett nytt ämne om man inte lagt in rubrik? Den där rutan bör bara komma upp när man trycker på knappen "Skicka nytt ämne" och inte när man trycker på knappen "Förhandsgranska inlägg".

Urbota dumt.
Citera
2016-10-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Varför kan man inte förhandsgranska ett nytt ämne om man inte lagt in rubrik? Den där rutan bör bara komma upp när man trycker på knappen "Skicka nytt ämne" och inte när man trycker på knappen "Förhandsgranska inlägg".

Urbota dumt.
Skriv en tillfällig rubrik av tex. xxx tills du bestämt dig för den rubrik du vill sätta innan du postar ämnet.
Citera
2016-10-03, 13:59
Medlem
.Chloes avatar
Senast aktivitet, t.ex "Tittar på startsidan Flashback Forum @ 13:56"; jag ser den på mitt egna konto, men använder jag ett annat konto så ser jag bara "Senaste aktivitet: Idag 13:56".

Så min fråga lyder vem som ser den faktiska aktiviteten, är det enbart den inloggade användaren, eller behövs någon status?
Citera
2016-10-03, 14:02
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Senast aktivitet, t.ex "Tittar på startsidan Flashback Forum @ 13:56"; jag ser den på mitt egna konto, men använder jag ett annat konto så ser jag bara "Senaste aktivitet: Idag 13:56".

Så min fråga lyder vem som ser den faktiska aktiviteten, är det enbart den inloggade användaren, eller behövs någon status?
Du ser din egna detaljerade status, andra ser bara tidpunkten.
Citera
2016-10-03, 14:20
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Tack för svar. Vet du möjligtvis varför denna funktions finns; vad är dess egentliga syfte?
Citera
2016-10-03, 14:33
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Tack för svar. Vet du möjligtvis varför denna funktions finns; vad är dess egentliga syfte?
Den är ju ganska meningslös, men det är nog en rest från vBulletin. Vill minnas att man i online.php i vBulletin kunde se samtliga inloggades aktivitet. Den finns ju inte på FB och dels så vill man ju inte visa vad folk håller på med och dels så fungerar nog inte det konceptet så bra när det handlar om flera tiotusentals sessioner som är online.
Citera
2016-10-12, 01:39
Medlem
Jag med flera, har tidigare tagit upp problemet att det inte gått att logga ut utan tidsfördröjning, nu plötsligt verkar det fungera (får se om det håller i sig). Kan det ha något med senaste dagarnas problem med sidan att göra... utan att ställa några fler precisa frågor så måste jag säga att jag kan inte låta bli att fundera både det ena och det andra... foliehatt eller inte.
Citera
2016-10-12, 01:43
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Jag ser då mer än bara tidpunkten.
https://gyazo.com/5b4dd99f94caf50cf9fbe988cd59fb0b
Citera
2016-10-12, 02:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag ser då mer än bara tidpunkten.
https://gyazo.com/5b4dd99f94caf50cf9fbe988cd59fb0b

Jag trodde först att det stod "tittar på startsidan" på alla, men så var inte fallet vid en närmare koll. Man ser andra forumdelar andra användare titar på också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in