2016-10-14, 22:14
  #3097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu rapporterar Omni som första svenska medium det som vi alla vetat om, att media mörkar Hillary Clintons synder. Allt detta citeras utifrån en enda kolumn i Wall Street Journal. Medierna har tydligt tagit ställning i valfrågan och är väldigt selektiva med vad som får rapporteras om vilka kandidater.

http://omni.se/media-morkar-hillary-clintons-synder/a/eorV9
Med ledning av detta tror jag vi helt enkelt får inställa oss på att Hillary vinner med 100% sannolikhet. Trump har vänt pressen mot sig och utan dem vinner man inga val. Etablissemanget har bestämt att Hillary vinner, och då vinner hon. Så enkelt är det, och det ser vi i alla opionionsmätningar. Trump tappar allt mer var dag som går, vilket inte är förvånansvärt, man underlåter att rapportera något negativt om Hillary och vips skapar man en opinion och en valvinnare. Smutsigt men så är det. Etablissemanget förlorar aldrig.
2016-10-14, 23:33
  #3098
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Mmm, jaaaa... ni trumpister har er egen verklighetsbild...
jag orkar inte ens bemöta era konstiga tankar. Att jämföra Trumps "grab them by the pussy" med en kampanjmedarbetare som sa "grab emmas ass twice" känns bara desperat.

Men har någon en länk till någon sida där något riktigt smaskigt från wikileaken uppdagats?

Lite politiskt fulspel ser jag inte som en skandal.

Jag läste några av mejlen på wikileaks men tyckte mest de var tråkiga.
Vi i egen verklighet? Åtminstone är den i sanningen. Ni kan ju inte ens inse hur jäkla korrupt Clinton är, dom är brottslingar. Kolla in wikileaks. Eller är detta fake?
Hej då.
2016-10-15, 01:57
  #3099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Vi i egen verklighet? Åtminstone är den i sanningen. Ni kan ju inte ens inse hur jäkla korrupt Clinton är, dom är brottslingar. Kolla in wikileaks. Eller är detta fake?
Hej då.
Ja, hon är korrupt, men hon är etablissemanget, och de vinner alltid! För etablissemanget är systemet och systemet kontrollerar all PR och allt informationsflöde. Inte ens hälften av Wikileaks läckorna kommer komma till de amerikanska väljarnas kännedom. Däremot kommer de få veta varenda rumpa som Trump klämt i hela sitt liv. Selektiv rapportering är vad det är, men etablissemanget skyddar sina egna. Han hade aldrig någon chans egentligen, det hade inte Bernie heller.
2016-10-15, 12:16
  #3100
Medlem
Hur kan någon så här korrumperad inte sitta i fängelse?
Måste ju vara att hela det politiska etablissemanget sitter på korruption i större eller mindre omfattning så man väljer håller varandra om ryggen. Eller någon som kan komma på någon annan förklaring?
2016-10-15, 12:35
  #3101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hur kan någon så här korrumperad inte sitta i fängelse?
Måste ju vara att hela det politiska etablissemanget sitter på korruption i större eller mindre omfattning så man väljer håller varandra om ryggen. Eller någon som kan komma på någon annan förklaring?

Hon är Inte korrupt. Du bara yrar i nattmössan
2016-10-15, 12:40
  #3102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Hon är Inte korrupt. Du bara yrar i nattmössan
Du har rätt till en åsikt, men jag delar den inte.
2016-10-15, 12:42
  #3103
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hur kan någon så här korrumperad inte sitta i fängelse?
Måste ju vara att hela det politiska etablissemanget sitter på korruption i större eller mindre omfattning så man väljer håller varandra om ryggen. Eller någon som kan komma på någon annan förklaring?

Det är en utmärkt fråga faktiskt, och det finns i princip bara två svar på den:

1) Hela amerikanska rättväsended skyddar Clinton, alternativt hon kontrollerar den.
2) Koruptionsanklagelserna är till största delen kraftigt överdrivna , och i stort en foliehattskonstruktion.

Och den som kan tänka vet att allternativ 2 är det riktiga!
2016-10-15, 12:46
  #3104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är en utmärkt fråga faktiskt, och det finns i princip bara två svar på den:

1) Hela amerikanska rättväsended skyddar Clinton, alternativt hon kontrollerar den.
2) Koruptionsanklagelserna är till största delen kraftigt överdrivna , och i stort en foliehattskonstruktion.

Och den som kan tänka vet att allternativ 2 är det riktiga!

Bra inlägg från en riktig tänkare som vet hur man tänker och argumenterar!

edit: ingen sann skotte skulle välja al[l]ternativ nr 2
__________________
Senast redigerad av P-o-beln 2016-10-15 kl. 12:52.
2016-10-15, 12:46
  #3105
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är en utmärkt fråga faktiskt, och det finns i princip bara två svar på den:

1) Hela amerikanska rättväsended skyddar Clinton, alternativt hon kontrollerar den.
2) Koruptionsanklagelserna är till största delen kraftigt överdrivna , och i stort en foliehattskonstruktion.

Och den som kan tänka vet att allternativ 2 är det riktiga!

Om alt 2 får dig att sova bättre på nätterna då visst

http://thefreethoughtproject.com/fbi-revolt-official-exposes-corruption/

Men visst en random person på FB säger annat så då måste det ju vara alt 2...
2016-10-15, 12:52
  #3106
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är en utmärkt fråga faktiskt, och det finns i princip bara två svar på den:

1) Hela amerikanska rättväsended skyddar Clinton, alternativt hon kontrollerar den.
2) Koruptionsanklagelserna är till största delen kraftigt överdrivna , och i stort en foliehattskonstruktion.

Och den som kan tänka vet att allternativ 2 är det riktiga!
Alla verifierade fakta inräknade, som att Clinton ingår i Obamas muslimska illuminati, lämnar inget annat än alternativ 1 som rimligt och trovärdigt. Wake up, sheeple!
__________________
Senast redigerad av zergrush 2016-10-15 kl. 12:57.
2016-10-15, 12:56
  #3107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är en utmärkt fråga faktiskt, och det finns i princip bara två svar på den:

1) Hela amerikanska rättväsended skyddar Clinton, alternativt hon kontrollerar den.
2) Koruptionsanklagelserna är till största delen kraftigt överdrivna , och i stort en foliehattskonstruktion.

Och den som kan tänka vet att allternativ 2 är det riktiga!

Hahaha, lägg av. Hade det varit någon annan som gjort det hon har gjort, dvs varit extremt ansvarslös med hemlighetsstämplad information, hade de åkt i fängelse. Det finns redan exempel på detta. Jag tror att hon helt enkelt är "too big to fail". Det visade ju sig att Obama skrev till Hillary på hennes privata mail server under en pseudonym, något han nekat till, så hade Hillary åkt fast hade det inte bara blivit konsekvenser för henne utan många andra också.
2016-10-15, 12:56
  #3108
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det är en utmärkt fråga faktiskt, och det finns i princip bara två svar på den:

1) Hela amerikanska rättväsended skyddar Clinton, alternativt hon kontrollerar den.
2) Koruptionsanklagelserna är till största delen kraftigt överdrivna , och i stort en foliehattskonstruktion.

Och den som kan tänka vet att allternativ 2 är det riktiga!


Bara hennes sätt att handskas med hemligstämplad information är åtalbart speciellt när hon kan misstänkas för att ha låtit radera emailen och obstruerat. Varför åtalas hon inte av Loretta Lynch? Kan du förklara det för mig? Tror du någon annan Attorney General skulle gjort ett annat val?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in