Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-15, 12:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Nu var det iof inte Trumpkampanjen som letade upp honom utan han som erbjöd sig att vittna...

Nej han känns mest som en mediakåt person...

Men det förändrar inte det faktumet att det är jävligt mysko hur flera kvinnor nu träderfram samtidigt och lagom till president valet för att anklaga honom UTAN några som helst bevis mer än deras historier...

Personligen tror jag att anledningen till att de kommer fram nu är en kombination av flera faktorer:

1. Jag utesluter inte alls att ett flertal av kvinnorna är ute efter uppmärksamhet och överdriver /hittar på.

2. Clintonkampanjen har vetat detta ett tag men sparat det hela till slutspurten.

3. Kvinnorna blev triggade av att Trump sade att han aldrig gjort något dylikt i senaste debatten.

Den som verkar mest trovärdig i mina ögon är Kristin Anderson, då hon inte kom fram självmant men hade pratat om incidenten långt innan Trump var påtänkt som presidentkandidat:

https://www.washingtonpost.com/politics/woman-says-trump-reached-under-her-skirt-and-groped-her-in-early-1990s/2016/10/14/67e8ff5e-917d-11e6-a6a3-d50061aa9fae_story.html?hpid=hp_hp-top-table-main_trumpaccuser-1250pm%3Ahome page%2Fstory

Emellertid är det en Trumpsupporter, Jennifer Murphy, som får mig övertygad om att han verkligen är skyldig. Hon berättar att han kysste henne utan förvarning, men hon tyckte inte det var något att bry sig om. Kanske tror hon att hon försvarar honom, men i själva verket är hon snarare bevis för att han agerat så som de andra kvinnorna säger att han gjort (och som han skryter om i bussfilmen):
https://www.youtube.com/watch?v=hFysbtsml4c
Senast redigerad av bernad_law 2016-10-15 kl. 12:17.
2016-10-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast det är ju bara en av de som anklagar honom för detta. Vissa övergrepp påstås ha skett mycket senare.

Vad som är ännu mer anmärkningsvärt är ju att han använder som försvar "att de inte är attraktiva nog" för att ofredas sexuellt av honom, det torde ju tyda på en mycket stört psyke.
Varför skulle man försöka sig på sexuell aktivitet med någon som inte är attraktiv?
2016-10-15, 12:14
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Personligen tror jag att anledningen till att de kommer fram nu är en kombination av flera faktorer:

1. Jag utesluter inte alls att ett flertal av kvinnorna är ute efter uppmärksamhet och överdriver /hittar på.

2. Clintonkampanjen har vetat detta ett tag men sparat det hela till slutspurten.

3. Kvinnorna blev triggade av att Trump sade att han aldrig gjort något dyligt i senaste debatten.

Den som verkar mest trovärdig i mina ögon är Kristin Anderson, då hon inte kom framsjälvmant men hade pratat om incidenten långt innan Trump var påtänkt som presidentkandidat:

https://www.washingtonpost.com/politics/woman-says-trump-reached-under-her-skirt-and-groped-her-in-early-1990s/2016/10/14/67e8ff5e-917d-11e6-a6a3-d50061aa9fae_story.html?hpid=hp_hp-top-table-main_trumpaccuser-1250pm%3Ahome page%2Fstory

Emellertid är det en Trumpsupporter, Jennifer Murphy, som får mig övertygad om att han verkligen är skyldig. Hon berättar att kan kysste henne utan förvarning, men hon tyckte inte det avr något att bry sig om. Kanske tror hon att hon försvarar honom, men i själva verket är hon snarare bevis för att han agerat så som de andra kvinnorna säger att han gjort (och som han skryter om i bussfilmen):
https://www.youtube.com/watch?v=hFysbtsml4c
Mmm... Om nu Trump är åtminstone delvis skyldig - vilket verkar mycket troligt - så är det ju en himlastormande dubbelmoral han ägnat sig åt då han angripit Hillary för saker som Bill skall ha gjort. (Känt att Bill har varit en womanizer helt visst - men har svårt att tro att han är våldtäktsman.)
2016-10-15, 12:19
Medlem
Troligen är Trumps övergrepp helt eklet mogna att redovisa nu när dom gör största möjliga skada och allt fler kvinnor faktiskt vågar träda fram, ett vanligt mönster i många övergrepp där en snöbollseffekt ofta sker när media börjar granska ett fall, t.ex som med Crosby. Det är när man blir offentlig som mycket uppdagas och det är det Trump nu får sig serverat rätt i fejset. Eftersom han inte är en politiker så är han i stort sett försvarslös inför mediadrevet. Media har ju alltid sin politiska hemvist någonstans och det är det Trump nu får känna av. Dessvärre för honom så är republikansk media i stort sett lika fördömande i sin kritik mot honom och belyser hans bristande politiska erfarenhet och allmänt dåliga omdöme som en oreparabel brist. vill man göra <USA starkare så är Trump inte det givna valet och det syns ju allt mer i hur han sjunker i popularitet(om han nu ens varit särskilt populär) i väljarundersökning efter väljarundersökning. Nu verkar media pumpa ut allt mer om Trumps privatliv så sista ordet är nog inte sagt om Trumps snart sagt hopplösa situation mot Hillary.
2016-10-15, 12:23
Medlem
Ursäkta att jag går helt OT men det är bara en liten fråga.
Är det bara jag som under senaste veckorna har haft väldigt svårt ta sig in på Flashback? Nånting om att FB inte svarar, det tar för lång tid time out error.... vad det nu är som brukar stå.
2016-10-15, 12:26
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ursäkta att jag går helt OT men det är bara en liten fråga.
Är det bara jag som under senaste veckorna har haft väldigt svårt ta sig in på Flashback? Nånting om att FB inte svarar, det tar för lång tid time out error.... vad det nu är som brukar stå.

Eftersom det är många som undrar över detta släpper jag igenom ditt OT-meddelande och hänvisar hit:

(FB) Fortsatta driftstörningar 2016-10-14

INGEN fortsatt diskussion om detta i denna tråd, tack.

/Mod
2016-10-15, 12:27
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Det förefaller som om han tafsar på de flesta brudar i hans närhet.
Rik snorvalp född med silversked i mun, han har aldrig behövt stå till svars för någonting under hela sitt liv. Snarare så finns det drivor av historier och dokumentation på att han snarare anser sig kunna ta vilka friheter han vill. Så de här snuskgubbehistorierna är ju knappast förvånande.

F.ö. eftersom han på fullt allvar försvarar sig med "men hon var ju ful!" mot ett par av de här historierna... Betyder inte det att han direkt erkänner att han varit på alla skönhetstävlingsdeltagare och modeller som också har saker att berätta?
Han är så usel på det här...

Men! Donald sa ju att han skulle ha solklara bevis för att hävda sin oskuld! Jag menar, det här skall väl visa alla liberal sheeple!?
http://nypost.com/2016/10/14/trump-camp-puts-forward-witness-to-refute-sex-assault-claim/
Citat:
Gilberthorpe made headlines in 2014, when he went public with a claim that as a 17-year-old he procured boys (some who “could have been” underage”) for sex parties with high-ranking British politicians.
...

Öh, ok, men vad har han att säga då...?
Citat:
Gilberthorpe has no evidence to back up his claim — just his self-described excellent memory.
The best people. The best.

Frågan är ju varför Donald hänger med 18-åriga hallickar (som flyger i första klass...?) för tonåriga pojk-prostituerade? Jag får känslan att det här "försvaret" snarare har en del sköna historier att bjuda på...
Senast redigerad av zergrush 2016-10-15 kl. 12:36.
2016-10-15, 12:28
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Varför skulle man försöka sig på sexuell aktivitet med någon som inte är attraktiv?
Antar att du skojar nu. Det händer att gamla tanter blir våldtagna.

Tror inte Trump har en chans nu. Han har visat sitt fula tryne.
2016-10-15, 12:28
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Troligen är Trumps övergrepp helt eklet mogna att redovisa nu när dom gör största möjliga skada och allt fler kvinnor faktiskt vågar träda fram, ett vanligt mönster i många övergrepp där en snöbollseffekt ofta sker när media börjar granska ett fall, t.ex som med Crosby. Det är när man blir offentlig som mycket uppdagas och det är det Trump nu får sig serverat rätt i fejset. Eftersom han inte är en politiker så är han i stort sett försvarslös inför mediadrevet. Media har ju alltid sin politiska hemvist någonstans och det är det Trump nu får känna av. Dessvärre för honom så är republikansk media i stort sett lika fördömande i sin kritik mot honom och belyser hans bristande politiska erfarenhet och allmänt dåliga omdöme som en oreparabel brist. vill man göra <USA starkare så är Trump inte det givna valet och det syns ju allt mer i hur han sjunker i popularitet(om han nu ens varit särskilt populär) i väljarundersökning efter väljarundersökning. Nu verkar media pumpa ut allt mer om Trumps privatliv så sista ordet är nog inte sagt om Trumps snart sagt hopplösa situation mot Hillary.

Tyvärr för dig och den korrupta median så ser detta ut att få motsatt effekt i USA då folk är rasande över att det hålls käften om Clintons alla skandaler som är långt långt mycket värre än Trumps...
2016-10-15, 12:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Tyvärr för dig och den korrupta median så ser detta ut att få motsatt effekt i USA då folk är rasande över att det hålls käften om Clintons alla skandaler som är långt långt mycket värre än Trumps...
Trådbesökare på Flashback =/= det amerikanska folket.
2016-10-15, 12:36
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Klart att fascistiska slem-Trump. med pedofila tendenser, kommer att förlora valet.

Det som, för väl, hänt i det stora hela i USA, är att folk blivit allt bättre utbildade. De är de med lägst utbildningsnivå som tenderar att sympatisera med Trump.
Ropa du inte varg!
The Donald är inte fascist. Han en en blanding av höger- och vänsterpopulist på sitt eget sätt. Det är svårt att hitta historiska paralleller faktiskt, men i litteraturen kan vi jämföra honom med Kings skapelse Stillson, och från historien har DT en viss likhet med general Boulanger som sånär lyckades störta den tredje republiken. Både dessa blandade höger och vänsterpopulism.
2016-10-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Antar att du skojar nu. Det händer att gamla tanter blir våldtagna.

Tror inte Trump har en chans nu. Han har visat sitt fula tryne.
Ja finns vissa som tänder på det. Gamla tanter alltså.

Vad jag ser som Donalds smak så är det supermodell look som är preferensen för han. Ivana, Marla, Melania är ju alla ur den kategorin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in