2016-10-14, 20:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Tänk så olika det kan vara man ser på olika länder. Rysslands massavslöjande av statsvid slutade med hela världens fördömelse, nationell avstängning från OS i friidrott, rysk simmerska totalt utbuad osv. Inte för att det var så fel kanske, men...

Norge, först avslöjanden om blodvärden från Dählie och grabbarnas tid, sen Sundby och hela astmamecidinvändan, och nu Johaug som har använt salva med tydlig dopingmärkning på förpackningen. Men nä, då är det synd om dom, stackars och otur och läkarens fel och allt vad det heter. Tänk så olika folk blir dömda beroende på var dom kommer ifrån. Stäng av Norge från nästa skid-VM!
Citera
2016-10-14, 20:04
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Tänk så olika det kan vara man ser på olika länder. Rysslands massavslöjande av statsvid slutade med hela världens fördömelse, nationell avstängning från OS i friidrott, rysk simmerska totalt utbuad osv. Inte för att det var så fel kanske, men...

Norge, först avslöjanden om blodvärden från Dählie och grabbarnas tid, sen Sundby och hela astmamecidinvändan, och nu Johaug som har använt salva med tydlig dopingmärkning på förpackningen. Men nä, då är det synd om dom, stackars och otur och läkarens fel och allt vad det heter. Tänk så olika folk blir dömda beroende på var dom kommer ifrån. Stäng av Norge från nästa skid-VM!

Men har de blivit dömda olika då? Det är väl bara norrmännen själva som tycker så. Resten av världen fattar väl bättre?
Citera
2016-10-14, 20:09
Medlem
Mastodontishs avatar
Hur kommer det sig att man fortfarande inte presenterat ett kvitto eller kontoutdrag från det aktuella köpet? För det är trots allt inte ett privat köp utan ett köp som ska redovisas korrekt och därför bör ett kvitto från köpet finnas kvar och kunna presenteras.
Citera
2016-10-14, 20:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Men har de blivit dömda olika då? Det är väl bara norrmännen själva som tycker så. Resten av världen fattar väl bättre?

Norrmännen själva är väl värst, men kolla på Charlotte Kallas och diverse andra profilers reaktion. Attitydskillnaden är enorm, även om man bortser från vad norrmän och ryssar själva tycker. Sen finns det såklart undantag.
Citera
2016-10-14, 20:12
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Norrmännen själva är väl värst, men kolla på Charlotte Kallas och diverse andra profilers reaktion. Attitydskillnaden är enorm, även om man bortser från vad norrmän och ryssar själva tycker. Sen finns det såklart undantag.

Jo men de är väl typ kompisar? Men det kanske är skillnad. För mig är det lika smutsigt vilket land som än gör det.
Citera
2016-10-14, 20:16
Bannlyst
Jag undrar om detta balsam har använts länge eller finns det fler varianter som sprayer som inte syns i
dopingkontrollen? Jag tänker förklaringen till Norges framgångar har ju i svensk tv varit att det är deras nationlasport och de har mer snö och högre berg. Jag tänker att detta måste fler i Norges skidelit använda sig av. Jag tränker på Sundbys överlägsenhet-Northugs otroliga kmlånga spurter--Jag tnker på de i skiktet efter Björgen Johaug falla,weng de har också kommit starkt och ""utvecklats enormt""
de sista åren man har undrat varför inte Kalla utvecklats och vad hon gjort för fel i träningen osv.
Kan det va så att det är rena statsdopingen i Norge - Även skidskyttarna har haft enorma framgångar
på skidor jag misstänker dem också. Den enda svenska som jag tror kan ha gjort något är Johan Olsson när han tog sitt guld på 5 milen. Han blev så bra så snabbt och var så mån att visa sin träningsmaskin hemma yada yada. Vi har även den Norska överlägsenheten på sista åren i langrenn Vasaloppet med aukland mfl.
Citera
2016-10-14, 20:17
Medlem
Upofs avatar
Detta [med senaste doping-uppdagandena inom norsk skidåkning, o främst då Johaug] kan säkert förklara hur Norges damer helt föll ihop på långa stafetten vid OS 2014, vilket just då sågs som fullkomligt obegripligt.

Med extra noggranna koller kring ett OS, inbillar jag mig att man inte vågade köra på som "vanligt" med sina astma-mediciner o allt annat, utan hoppades att formen även utan dessa hjälpmedel skulle räcka till att ta sitt garanterade guld.

Absolut helt spekulativt från min sida, men det känns iaf som en rimlig tolkning...
Senast redigerad av Upof 2016-10-14 kl. 20:22.
Citera
2016-10-14, 20:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Torgny Mogren undrade vad det var för fel på detta:
http://media.apotea.se/product-images/XL/5934-1.jpg

Det dög ju förr
Citera
2016-10-14, 21:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jo men de är väl typ kompisar? Men det kanske är skillnad. För mig är det lika smutsigt vilket land som än gör det.

Visst, Kalla var kanske inte bästa exemplet, men hela attityden i media i allmänhet är väldigt annorlunda än om det hade varit en ryska.
Citera
2016-10-14, 21:44
Medlem
twoeggss avatar
Fattar inte varför sponsorer mfl tror på hennes historia. Låter det särkilt troligt att hon råkat få i sig ett läppbalsam med anabola steorider bara sådär av misstag, eller?
Citera
2016-10-14, 22:07
Medlem
Den här krönikan tar väl ändå priset: http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-fundamentalistisk-dopningssyn/

Mycket märkliga resonemang överlag, men det här:

Citat:
Therese Johaug behöver inte dopa sig för att åka skidor fortare än de övriga

Citera
2016-10-14, 22:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Den här krönikan tar väl ändå priset: http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-fundamentalistisk-dopningssyn/

Mycket märkliga resonemang överlag, men det här:

Har hon någonsin skrivit något, oavsett ämne, som inte är märkligt?
Citat:
Det har sin grund i ett samtida sätt att tänka och se världen som har sin spegling i vår kulturs bokstavlighet och frånvaro av dialektiskt tänkande. Man vägrar se till kontexter och intentioner, tittar på den enskilda händelsen, det förgripliga ordet eller bilden, serierutan, pratbubblan, inte till sammanhanget de står i, kommer ur eller poängen de syftar till.

Gäsp, pretentiöst dravel. Eller är det nån form av ironiskt experiment DN ständigt utsätter oss för? Leta rätt på hennes inlägg om feministisk glaciologi, läs den och berätta sen vad människan röker.

Edit: http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-vad-kanner-glaciarisarna/
Senast redigerad av DreamTwister 2016-10-14 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in