Jag är gift med en thai från södern lite bättre ställt än uppe i norr lite mer självständiga m.m många av oss faranger delar oftast våra fruara uppfattning och då många är ifrån norr så är många svenskar för rödskjortorna,
Hur som helst det är en oerhörs tragedi. Det är helt enkelt riktiga känslor och tårar, om det är pga propaganda eller dom inte vet bättre låter jag vara otalt, men man såg Kung Bhumibol som en far, för alla för folket, vanliga svenskar har svårt att förstå vad respekt betyder m.m.
Kronprinsen är inte populär bland några Thailändare då han playboyat en hel del.
Thailand är OERHÖRT nationalistiskt land.
Även jag som talar språket kan ibland bli behandlad mindre rätt.
Jag önskar Sverige var lite som Thailand,
Ni måste förstå att han har hjälpt flera miljoner människor och fått Thailand bli det som det är idag.
Hur det kommer bli är en oerhörd tomhet både för mig och alla andra som bor eller bott där en längre tid.
Politiken kommer inte spela någonroll inte förns om 2 år kanske, dom sörjer nu och det gör dom tillsammans så är det bara.
Militären kommer vara ledare i landet ett tag till, militären har förövrigt gjort väldigt mycket bra i landet under deras korta tid.
De har en seriös långsiktig plan för landet och bekämpar en liten del av korruptionen iallafall.
Bahten kommer inte sjunka då militären har järnkoll på ekonomin.
Sen hur det egentligen blir med hela kungshuset är en fråga i sig, alla andra prinsessor drottningar m.m visas det enorn respekt för men frågar man något om prinsen så skalar folk bara på huvudet, inte bra.
Sjuk bild. Vilken förnedring för de strikta herrarna att behöva stå och göra honnör till denna tatuerade halvnakna playboy och hans donna. Är det taget på förmiddagen då han kom direkt från klubben?
Inte mer oroligheter en i Sverige man kan lugnt åka dit.
Sverige har på pappret demokrati men man undviker den med en överenskommelse finns bara 2 partier i Sverige SD och resten en grupp clowner. Sedan skjuts det dagligen runt om i Sverige bilar brinner m.m det är bara en tidsfråga tills bombdåden här.
För övrigt är det en militär ledare som styr Thailand och han är mycket omtyckt sedan ska det bli ny val.
Men den nya kungen är inte så omtyckt men han styr inte landet och han har en hel del pengar som kan påverka Thailands ekonomi en del.