2016-10-14, 18:19
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Jag är tveksam, men jag utesluter inte att det faktiskt var ett misstag (även om det är extremt långsökt att läkaren kan vara så korkad).

Men som du säger måste hon bli straffad. Tydligen säger reglerna att hon inte kan få mindre än 2 år eftersom hon ändå har ett eget ansvar.

Som jag ser det så skulle det vara en skandal om hon får tävla denna säsongen.

Finns det några omständigheter som gör att man kommit undan straff fast man har positiva a och b-prov?
Citera
2016-10-14, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Formulera mig fel. Fanns väl en del del intesse. Ja kollade så jag var uppenbarligen intresserad. Men de hade ju inget att säga. Därför jag undrade varför man skulle kalla till ännu en presskonferens.

För att åkarna skall slippa intervjuas av hundratals journalister en efter en. Då löser man det smidigast med en liten presskonferens. Är ganska vanligt i många sammanhang när mediatrycket blir så stort.
Citera
2016-10-14, 18:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det som är uppseendeväckande är att VG och annan norsk media inte granskar utan tröstar och gråter med, i en känsla att det är världen mot norge....

Cronemans...vad hade en vittnespsykolog sagt om Johaugs gråtattack, ,,,,
hela Norge spelar på medkänsla.
Fiskarnas reaktion är inte helfrisk, Norge den sista Sovjetstaten.

Jo det är synd om jäntan... Men hade hon varit säg vitryss hade man skrikit från norskt håll att släng henna åt vargarna! Dubbelmoral men är väl det är till viss del alltid. Skulle nu Kalla åkt dit som exempel och storbölat och kommit med samma bortförklaring hade väl många svenskar också trott på denna. Fastän då det är extremt mycket mer av sådant just i Norge.
Citera
2016-10-14, 18:24
Medlem
Citat:
Finns det några omständigheter som gör att man kommit undan straff fast man har positiva a och b-prov?
Jag vet inte.

Det jag läste är det i princip behöver vara sabotage från en motståndare eller liknande om man ska kunna bli frikänd.
Citera
2016-10-14, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är synd om jäntan... Men hade hon varit säg vitryss hade man skrikit från norskt håll att släng henna åt vargarna! Dubbelmoral men är väl det är till viss del alltid. Skulle nu Kalla åkt dit som exempel och storbölat och kommit med samma bortförklaring hade väl många svenskar också trott på denna. Fastän då det är extremt mycket mer av sådant just i Norge.

Johaug är ju hela Norges lilla skidprinsessa inte kan hon vara dopad? Det är omöjligt i deras ögon men ibland åker även dom bästa fast Johaug är ju inte ensam i det genom historien.

Men som sagt hon är Norges gulle-prinsessa och då kan hon ju inte vara en fuskare.
Citera
2016-10-14, 18:29
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Jag vet inte.

Det jag läste är det i princip behöver vara sabotage från en motståndare eller liknande om man ska kunna bli frikänd.

Ok. Så då kan hon räkna med minst 15 månader som verkar vara det minsta som man kan få för detta preparat. Skulle hon vara smart skulle hon väl stänga av sig själv direkt och så finns det en chans att för henne att hon kan tävla i OS. Och hon blir avstängd nu ett par månader då det inte är några tävlingar.
Citera
2016-10-14, 18:29
Medlem
horomhebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Vilken ynklig människa. Sitta och grina i 5 minuter och skylla ifrån sig på andra. Fan det mest pinsamma på länge. ALLA med något fönuft har förstått att Norges överlägsenhet måste bero på något mycket extraordinärt. Nu vet vi varför....

Att det är så skrev jag om för 3 1/2 år sedan i denna tråd - dom naiva svaren jag då fick var att i Norge är det en stor sport, dom har flest aktiva osv. Jag undrar varför dessa blåögda, nästintill maniska försvarare av Norge håller tyst idag?
Men om Johaug's tårar - jag har studerat hela hennes patetiska show noga, och slås av det inte vid ETT ENDA tillfälle syns något blänk av tårar under ögonen! Som hon hulkar och snörvlar borde ju tårarna ha flödat, men som sagt - inte en tår. Bara det gör ju att trovärdigheten till utspelet kan ifrågasättas, speciellt som hon känt till provresultatet i över en vecka.
Citera
2016-10-14, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jo det kan ju vara intressant för media storyn om man kan beslå dem med lögn men hela deras "förklaring" är irrelevant från början.
Exakt. Hela deras förklaring är irrelevant från början till slut. Inga problem att köpa salvan varje vecka och spara kvittot ifall det skulle behövas snyftas fram någon historia som ska försöka tjäna som förmildrande omständighet.

Skulle det uppdagas att de har ljugit helt o hållet, så tappar de PK-lallarna, samt det norska folket. Och vi behöver då, Eventuellt, inte oroa oss för att avstängningen ska bli under 2 år.

Någon som vet vilka namn det handlar om, på folk som styrt upp deras satsning i början på 90-talet?

För jag tror att det är där allt börjar. Från toppen och sedan vidare ner i hela organisationen. Nu har de kissat på sig i 25 år. (det som göms...osv) Nu är byxtyget sönderfrätt. Nu sipprar det ut till allas beskådan, (oSundby + Ljughaug) och de kan inte hålla inne med sanningen för då sprängs blåsan.

Det enda de kan göra nu, är att kissa inför öppen ridå, och tvingas tappa ansiktet inkl. inför alla nationer de spottat på. För oavsett om det i vissa fall är epo eller vad det kan vara..upphittade sprutor o fan o hans moster och allt sånt smuts, så är detta lika mkt fusk.

Kissa inför öppen ridå, för nu ska ALL information ut!

Personligen: efter den finska skandalen så tar det mig typ 20 år innan jag kan acceptera en världsstjärna inom den sporten, och samma nu med Norge. De måste ut med ALLT. Ta smällen! 20 år i skamvrån, och visa sedan transparent hur den nya organisationen är uppbyggd in i minsta detalj.

Om 20 år kan jag se en åkare från Norge som vinner t ex världscupen, och utan att tänka....hmm...det är säkert något skit igen med Norge..

Igår såg jag bara halva isberget de kört på. Idag har det gått upp för mig hur det kommer att vara att vara norsk och se allt rullas upp under det närmaste, säg, året.....hela landet är i Rejäl gungning, eftersom just den sporten betyder så oerhört mkt för dem.

Vi från vårt håll, vi såg dem lägga en jävla massa pengar på bl.a. höghöjdsträning och jag o säkert många med mig, har länge lackat på mes-Sverige som snålade och kom efter i utvecklingen. Men av allt att döma så nöjde sig inte Norge med att bara vara bland åkarna i toppen, utan ville med marginal krossa alla andra. Dominera sporten totalt. Det fick till slut kosta vad det kosta ville. Och sedan kommer som vanligt förfinade testmetoder....som sagt....det som göms i snö....

Och nu lär Björgen åka dit på gamla tester som blir omtestade...det märkte vi ju på hennes sätt att formulera sig. Skulle ej tro att varken hon eller Ljughaug kommer till fler starter. Någonsin. Och detta kommer nu att medföra att publiken vid spåren samt i TV-sofforna kommer att tvivla på SAMTLIGA norska resultat som är i närheten av pallen i tävlingarna. I många års tid.

Och just för att Norge suttit på sina SKYHÖGA hästar, så är fallet så enormt nu. Magnitud: 10 på läppsalve-skalan, den nu så berömda skalan.

Adjö Norge. Mycket vill ha mer, och verkligheten överträffar ta mig fan alltid dikten. Innerst inne så kanske fuskare till sist "vill" torska dit.....samvetet kommer kanske ikapp...eller bara klantar till det.....blir slappa av att allt går så lätt....det tog 25 år för Norge. Nu fick de demonstrera vad de kunde göra med alla oljepengarna....bara det att sådana metoder icke imponerar på storebror. Bror Duktig som med sitt sätt alltid ska sticka i ögonen på länder med NOLL samvete.

Vi tar väl en till? Jo....Norge.....brott lönas sig icke da! (kan brott heta kämpekrim, kanske?)

Nu ska jag åter börja titta på vinterstudion, trots att den går på propagandakanalen...blir spännande att följa inkvoterade och tätt NORGEknutna Ojala´s balansgång på slak lina när hon ska formulera sig angående detta, som kommer att debatteras i åratal.

I 25 långa år har vi misstänkt er. Lidit vid varenda jävla tävling. Nu är det förhoppningsvis dags för att se på tävlingar som avgörs på schyssta premisser. Ni norska åkare är i alla fall helt rökta i många år framöver, varje toppresultat kommer att misstänkas. Skrivas om. Astmamedicin, trots frisk åkare? Har åkaren ev. tagit samma dopningssubstans som Ljughaug?

Igår hörde jag bara mullret....idag fattar jag att en stor lavin är på väg att täcka över hela landet. Detta spiller över på hela landet. Stoltheten är borta. Självbilden väck. Landets själ uppbyggd på fusk. Adjö fusklandet Norge, ni hade skoj så länge det varade. Av med brallorna nu, och kissa ut all info inför hela världen.

Ni har stulit 25 år av våra sportälskande liv. Ni är simpla tjuvar. Ulvar i fårakläder. Får Reinfeldt att verka ärlig i jämförelse. Adjö, simpla tjuvar. NU kan tävlingarna börja.

Haha, kul sammanträffande förresten med mitt nick, eftersom det ju var just Muttmousse hon smetade in de norra läpparna med! (i Norge: Slaskegegg?)

Många mycket bra inlägg skrivna idag, förresten! Hela världen kommer mullvada fram all dynga de gömt för oss i 25 långa år Man kan inte bli mer rökta än de är nu from denna skandalen.

Armstrong-vibbar över hela skiten....detta kommer vi till o från att snacka om under ett antal år.

Edit: Hahahaha, förresten, fatta hur pinsamt festligt det blir att följa Kollen i år. Norges stora "folkefest". Svenskar o andra kommer håna det norska folket, och även gruff där ute i skogen lär nog vara oundviklig

Räkna med att Skrävlan 21:00 svt ikväll, tar in någon norsk gubbe som ska dra någon story som ska hålla inför PK-folket i Sverige, samt se bra ut inför de egne da!
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-14 kl. 19:19.
Citera
2016-10-14, 18:33
Medlem
Hunden007s avatar
är ju lite som åka fast för Rattfylla och sedan säga med jag visste inte att de var alkohol i Drickan. klart man måste ha koll vad man tar och inte åker han som bjöd mig på alkohol fast då.
Citera
2016-10-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horomheb
Att det är så skrev jag om för 3 1/2 år sedan i denna tråd - dom naiva svaren jag då fick var att i Norge är det en stor sport, dom har flest aktiva osv. Jag undrar varför dessa blåögda, nästintill maniska försvarare av Norge håller tyst idag?
Men om Johaug's tårar - jag har studerat hela hennes patetiska show noga, och slås av det inte vid ETT ENDA tillfälle syns något blänk av tårar under ögonen! Som hon hulkar och snörvlar borde ju tårarna ha flödat, men som sagt - inte en tår. Bara det gör ju att trovärdigheten till utspelet kan ifrågasättas, speciellt som hon känt till provresultatet i över en vecka.

Ja det var uselt skådespel, i paritet med Pamela Anderson, även i paritet med deras fejkade glädje och utmattning i mål. Johaug låtsas bli glad, Björgen gör sig till för att inte utklassa andra för mycket och Johnsrud låtsas-hostar i mål.
Citera
2016-10-14, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ok. Så då kan hon räkna med minst 15 månader som verkar vara det minsta som man kan få för detta preparat. Skulle hon vara smart skulle hon väl stänga av sig själv direkt och så finns det en chans att för henne att hon kan tävla i OS. Och hon blir avstängd nu ett par månader då det inte är några tävlingar.

Blir hon avstängd två år är hennes karriär över inga sponsorer kommer vilja förknippas med en fuskare och tror inte att någon i sådant fall vill se henne i skidspåren igen.

Blir hon avstängd är karriären som skidåkare över tror jag.
Citera
2016-10-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Blir hon avstängd två år är hennes karriär över inga sponsorer kommer vilja förknippas med en fuskare och tror inte att någon i sådant fall vill se henne i skidspåren igen.

Blir hon avstängd är karriären som skidåkare över tror jag.

Ja framför allt efter hennes patetiska försvar.

Fler borde göra som Maria Sharapova, erkänna sitt misstag med ärlighet och ta smällen. Jag välkomnar henne betydligt mer än en fuskande och lögnaktig Johaug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in