2016-10-14, 17:56
Medlem
Alkibiadess avatar
Själv tror jag inte norrmännen och norskorna har dopat sig och jag tror inte Johaug har dopat sig tidigare (och att detta därför skulle vara någon cover-up).

Men även om Johaug skulle ha misstagdopat sig nu så tycker jag att hon skall bil avstängd i minst två år då hon bevisligen lämnat positivt dopingprov på anabola steroider (även om det nu må vara låga nivåer).

Sedan är ju det norska förbundets agerande mycket märkligt och stor skillnad mot hur man agerar i Sverige. Dessutom är det norska astmamedicinbruket väldigt tveksamt.
Citera
2016-10-14, 17:59
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det som är uppseendeväckande är att VG och annan norsk media inte granskar utan tröstar och gråter med, i en känsla att det är världen mot norge....

Cronemans...vad hade en vittnespsykolog sagt om Johaugs gråtattack, ,,,,
hela Norge spelar på medkänsla.
Fiskarnas reaktion är inte helfrisk, Norge den sista Sovjetstaten.

Norsk media har väl otroligt mycket att förlora på att Johaug med flera skulle åka dit. Antar att längdskidornas framgångar är det som får mest klick på hela året i norge. Man biter inte den hand som föder dig.
Citera
2016-10-14, 18:00
Medlem
Jag är helt övertygad om att Johaugs förtvivlade uppsyn på presskonferensen igår var äkta, frågan är vad den berodde på.
Var det p.g.a. att hon felaktigt blivit utpekad som dopad genom ett oskyldigt men ödesdigert misstag eller var det p.g.a. att hon vet att hon har åkt dit och därmed kommer att gå miste om hundratals miljoner i framtida intäkter?
Citera
2016-10-14, 18:01
Medlem
Vossevangens avatar
Johaugs sponsorer følger nøye med.
Men stanser foreløpig ikke avtalene:

http://www.vg.no/sport/langrenn/therese-johaug/millioner-paa-spill-naa-sitter-sponsorene-stille-i-baaten/a/23819132/
Citera
2016-10-14, 18:03
Medlem
Ska bli spännande att följa detta. Förhoppningsvis så är det inte den sista åkaren från Norge som åker fast. Det finns längre inga tvivel om att man sysslat med systematisk dopning under lång tid. Har misstänkt Sundby länge, ända sedan han blev stålmannen från i stort sett ingenstans. Är inte förvånad att en till toppåkare åker fast, frågan är väl bara om fler kommer åka fast. Känns inte särskilt långsökt att Björgen och Northug också sysslat med dopning.
Citera
2016-10-14, 18:07
Medlem
JoshTees avatar
Btw varför hade Björgen presskonferens idag? Fanns inget i nyhetsvärde i den presskonferensen.
Citera
2016-10-14, 18:10
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Btw varför hade Björgen presskonferens idag? Fanns inget i nyhetsvärde i den presskonferensen.

Hon jobbar för att det är synd om Norge
Fuskarna stöttar varandra
Citera
2016-10-14, 18:10
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Jag är helt övertygad om att Johaugs förtvivlade uppsyn på presskonferensen igår var äkta, frågan är vad den berodde på.
Var det p.g.a. att hon felaktigt blivit utpekad som dopad genom ett oskyldigt men ödesdigert misstag eller var det p.g.a. att hon vet att hon har åkt dit och därmed kommer att gå miste om hundratals miljoner i framtida intäkter?
Klart det var äkta. Att doping är fusk har inte gått upp för Norge, troligtvis är fusket så utbrett i norska skidåkningskretsar att det anses normalt och det krigas säkert om vem som kan hitta det bästa preparatet för att krossa landslagskollegorna. Norge, en skam för idrotten.
Citera
2016-10-14, 18:11
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ska bli spännande att följa detta. Förhoppningsvis så är det inte den sista åkaren från Norge som åker fast. Känns inte särskilt långsökt att Björgen och Northug också sysslat med dopning.

Gamla prover bör kunna testas med ny teknik.
Citera
2016-10-14, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Stort mediatryck på åkarna i Norge just nu så då valde dom väl att skicka fram Flugstad och Björgen så att media fick ställa sina frågor var ju en hel del journalister där från många länder.
Citera
2016-10-14, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Själv tror jag inte norrmännen och norskorna har dopat sig och jag tror inte Johaug har dopat sig tidigare (och att detta därför skulle vara någon cover-up).

Men även om Johaug skulle ha misstagdopat sig nu så tycker jag att hon skall bil avstängd i minst två år då hon bevisligen lämnat positivt dopingprov på anabola steroider (även om det nu må vara låga nivåer).

Sedan är ju det norska förbundets agerande mycket märkligt och stor skillnad mot hur man agerar i Sverige. Dessutom är det norska astmamedicinbruket väldigt tveksamt.
Jag är tveksam, men jag utesluter inte att det faktiskt var ett misstag (även om det är extremt långsökt att läkaren kan vara så korkad).

Men som du säger måste hon bli straffad. Tydligen säger reglerna att hon inte kan få mindre än 2 år eftersom hon ändå har ett eget ansvar.

Som jag ser det så skulle det vara en skandal om hon får tävla denna säsongen.
Citera
2016-10-14, 18:16
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Stort mediatryck på åkarna i Norge just nu så då valde dom väl att skicka fram Flugstad och Björgen så att media fick ställa sina frågor var ju en hel del journalister där från många länder.

Formulera mig fel. Fanns väl en del del intesse. Ja kollade så jag var uppenbarligen intresserad. Men de hade ju inget att säga. Därför jag undrade varför man skulle kalla till ännu en presskonferens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in