2016-10-14, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Till skillnad från dig agerar jag inte emot mina principer. Kan jag ta ett lån till lägre ränta, 0,79%, än vad jag själv kan få på banken tar jag förstås det lånet. Tackar inte nej till säkra vinster.

Du däremot lånar gärna till nöjen och påstår att du har god karaktär men påstår samtidigt att de som lånar till permanentbostäder har dålig karaktär. Du är en pajas.

Det är ett skatteskal där man inte har vinstskatt och därmed heller ingen avdragsrätt för kapitalförluster. Detta går alltså hand i hand som jag har skrivit tidigare. Avdragsrätt och vinstskatt eller ingen avdragsrätt och ingen vinstskatt. Därmed har man beskattning av hela depåvärdet i en ISK.
Vet inte om du jobbar för Nordnet, om inte varför lånar du från dem. är du inte betrodd av din egen arbetsgivare?
2016-10-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XplayeR
Mäklarstatistik
Centrala- och Storstockholm upp 3% förra månaden. Sug på den ni...
Tyckte bolånetorskarna sa att det inte var en bubbla??
2016-10-14, 10:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Tyckte bolånetorskarna sa att det inte var en bubbla??

Om det nu är en bubbla vad ska då få den att spricka? Men framför allt bajsbosse, varför ligger du helt fel positionerad?

Och btw är inte du själv en "bolånetorsk"?
2016-10-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om det nu är en bubbla vad ska då få den att spricka?

Tråden avhandlar om vi har en bostadsbubbla, du får gärna starta en egen tråd med spekulationer om vad som får den att spricka.
2016-10-14, 11:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Tråden avhandlar om vi har en bostadsbubbla, du får gärna starta en egen tråd med spekulationer om vad som får den att spricka.

Ok men om det nu är en bubbla så måste den ju spricka förr eller senare? Hört talas om en bubbla som inte spricker?

I sex år har BubbelBabblarKlubben i den här tråden varit helt ute och cyklat i sitt bubbelresonemanh och jag antar att det kommer att fortsätta så de närmaste 6 åren också.
2016-10-14, 11:15
Medlem
Citat:
Om det nu är en bubbla vad ska då få den att spricka? Men framför allt bajsbosse, varför ligger du helt fel positionerad?

Och btw är inte du själv en "bolånetorsk"?
Felpositionerad?
2016-10-14, 11:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Felpositionerad?

Du ligger belånad i en tillgång du tror kommer rasa i värde?

Så skulle jag inte själv positionera mig...
2016-10-14, 11:23
Medlem
Citat:

Tillgång?
Det är mitt boende.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag ser mitt boende som konsumtion och du ser som en investering, anledningen är förmodligen att om du INTE fått kalla ditt boende för förmögenhet så hade du blivit en fattig man på pappret.. låtsasmiljonärer som drar kortet när diskmaskinen pajar.
2016-10-14, 16:59
Avslutad
Citat:
öh jo ?

Har ju redan köpt och betalt mitt eventuella seniorboende.
Intressant, du har inte nämnt att du köpt en marklägenhet som du ska hyra ut i 40 år? Men den är köpt, betald och uthyrd alltså?
2016-10-14, 17:05
Avslutad
Citat:
Tillgång?
Det är mitt boende.
Skillnaden mellan dig och mig är att jag ser mitt boende som konsumtion och du ser som en investering, anledningen är förmodligen att om du INTE fått kalla ditt boende för förmögenhet så hade du blivit en fattig man på pappret.. låtsasmiljonärer som drar kortet när diskmaskinen pajar.
Om du inte ser en fastighet värd flera miljoner kronor (nåja, ett par miljoner i alla fall ) som en tillgång är du inte ekonomiskt sinnad. Att se värden för miljontals kronor som "konsumtion" måste ju vara själva sinnebilden av ekonomisk naivitet. Det mest värdefulla i din ägo - och du definierar det som "konsumtion"? Lyxfällan nästa.

När man trott att du bottnat i dumhet så tar du det till nya nivåer.
2016-10-14, 18:31
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:

Det kommer nog aldrig bli ett ras likt priserna i Tokyo. Där har reallönerna stått stilla ett tag, styrräntan höjdes från -0.25 till -0.10 (typ). Det var droppen som fick bägaren att rinna över. Tror priserna på bostadsrätter sjunkit med över 30% sen i januari.

Man måste nog definiera "rasa"
Senast redigerad av AldoRaine 2016-10-14 kl. 18:34.
2016-10-14, 18:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vet inte om du jobbar för Nordnet, om inte varför lånar du från dem. är du inte betrodd av din egen arbetsgivare?

Nej jag jobbar inte där men när nordnet kom med sitt bolån för 0,79% tog jag ett bolån där då det är dumt att tacka nej till ett lån med ränta under det jag kan få själv hos en nischbank. Svårt att klaga på den räntan så det är en no-brainer men trots en säker vinst tycker du ändå det är dålig karaktär att ta ett sådant bolån, detta samtidigt som du planerade att låna till nöjen och tycker att det är bra karaktär. Du resonerar så puckat att inte ens dina BBK-kompisar vill kännas vid dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in