2016-10-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Om han nu gillar äldre kvinnor, varför har han bara valt ut unga tjejer? Är rätt uppenbart att han bara gick på utseende. Det är kanske det viktigaste för honom, att den han träffar ser bra ut.

Ja och det är ju ganska fel att enbart gå på utseende när man väljer partner. Är väl mera en bonus ifall den man delat sitt liv med är snygg rent utseendemässigt, men det viktiga är ju insidan, var personen har för hjärta, att man känner tillit. Erik kanske ska kolla lite mer på sånt.....ät väl andra delar av kroppen som styr honom skulle jag tro....
Citera
2016-10-13, 23:40
Medlem
Citat:
Tycker det var ett ganska tråkigt avsnitt. Det där med Sigrid och Erik kändes bara som ett tafatt försök att locka fler tittare men det kändes inte ett dugg seriöst. Det verkar dessutom som att Erik ångrar sin medverkan i programmet, betyder det inte klickad med någon?

Ja det var ju inget höjdare avsnitt direkt. Jag tycker de kunde visat mer av Pers gruppdejt, kanske lite mer samtal mellan honom och hans damer. Se hur han tänker och ifall man kunde fått nån hint om hur han tänker inför valet till gården, men nej det fick man ej....

Ja jag vet inte längre, om deras natt är bluff, eller ifall de har haft sex med varandra. Tycker bara att både Erik och Sigrid är två patetiska figurer som gärna kan ge plats åt andra men sån tur har man ju inte heller.

Nja jag tror inte det hade med det att göra, anledningen att Erik ångrar sin medverkan är som jag fattat det att han inte gillar hur TV4 och Linda fått honom att framstå....men jag tycker det är trams...han och Sigrid får väl tänka lite själva hur dem handlar......

Hoppas resten av säsongen blir bättre nu, vill att BSF ska vara ett hyfsat seriöst program och inte nåt Paradise Hotel för lantbrukare....
Citera
2016-10-13, 23:46
Medlem
Citat:
Erik är arg på Linda för att fått det att framstå som att det hettade till mellan honom och Sigrid vilket det alltså inte gjorde. Han säger själv att det var en grej tv4 vinklade för att dra tittare. Vad som egentligen hände lär vi aldrig få reda på.

Möjligt att det är vinklat och att det kanske är som du säger att vi aldrig får veta. Då hoppas jag Erik nu satsar på sina brevskrivare och att det där finns någon som han kan bli kär i på riktigt. Att Sigrid skulle falla för någon av sina dejter, bli tokkär och leva lycklig med honom sen finner jag som ett mission impossible.....
Citera
2016-10-14, 00:02
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja och det är ju ganska fel att enbart gå på utseende när man väljer partner. Är väl mera en bonus ifall den man delat sitt liv med är snygg rent utseendemässigt, men det viktiga är ju insidan, var personen har för hjärta, att man känner tillit. Erik kanske ska kolla lite mer på sånt.....ät väl andra delar av kroppen som styr honom skulle jag tro....
Tycker mer att det är en bonus om den man väljer att dela sitt liv med har något i skallen. Men vi är säkert olika där. Beträffande hur Erik har valt så hade han väl inte speciellt mycket mer än utseendet att gå efter, om man bortser fem minuter och ett brev. En intressant grej är annars att utseende ligger i betraktarens ögon och är något som kan växa fram om insidan är vacker. Så lever man med en tjej som man uppfattar som ful så är det nog insidan som inte räcker till. Visst var det fint skrivet
Citera
2016-10-14, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Tycker mer att det är en bonus om den man väljer att dela sitt liv med har något i skallen. Men vi är säkert olika där. Beträffande hur Erik har valt så hade han väl inte speciellt mycket mer än utseendet att gå efter, om man bortser fem minuter och ett brev. En intressant grej är annars att utseende ligger i betraktarens ögon och är något som kan växa fram om insidan är vacker. Så lever man med en tjej som man uppfattar som ful så är det nog insidan som inte räcker till. Visst var det fint skrivet

Intressant att följa din tankegång och det var bra skrivet. Jag har väl tänkt på mitt sätt så som jag skrev men alltid intressant att se och ta del av andras tankesätt när det kommer till detta med val av partner och relationer. Alltid lär man sig nåt nytt (förhoppningsvis om sig själv).

Sen så vet jag inte..kanske är det just såhär Erik resonerat...
Citera
2016-10-14, 06:41
Medlem
Får starka obehagskönslor av Linnéa "jag gör allt för den jag älskar"
Hon har träffat Erik i nån timme(?) och berättar redan hur hon beter sig när hon älskar nån...
Förövrigt så tror jag att OM Erik väljer nån av tjejerna som han vill gifta sig med vlir det farmen-Lina, men hon är endast där för att bli mer känd och vill säkerligen inte gifta sig och få barn med Erik
Citera
2016-10-14, 08:14
Medlem
Tror inte att varken Erik eller Sigrid kommer att hitta någon genom programmet. Erik valde alldeles för unga tjejer som bara ser det hela som en "kul grej" och inget annat. För Sigrids del är det osäkert om hon ens har tid med ett förhållande. Jennifer och Per är väl de enda som har en chans att faktiskt träffa den rätta. Får väl se om det händer något spännande som får lite fart på det hela.
Citera
2016-10-14, 08:36
Medlem
skuggplutonens avatar
Tittade man på armbandsuret som Erik hade på armen såg man att sängkammarescenen var inspelad på eftermiddagen.
Eller så går hans klocka bara jävligt fel.
Citera
2016-10-14, 08:47
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Tror inte att varken Erik eller Sigrid kommer att hitta någon genom programmet. Erik valde alldeles för unga tjejer som bara ser det hela som en "kul grej" och inget annat. För Sigrids del är det osäkert om hon ens har tid med ett förhållande. Jennifer och Per är väl de enda som har en chans att faktiskt träffa den rätta. Får väl se om det händer något spännande som får lite fart på det hela.
Visst kan väl de hitta någon, de verkar ju vidöppna för kärleken i vart fall. Att Erik nu gråter ut i pressen kan ju vara ett tecken på att han vill rättfärdiga sig inför någon?!?! Om man vill vara lite konspiratorisk.
Citera
2016-10-14, 10:13
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Får starka obehagskönslor av Linnéa "jag gör allt för den jag älskar"
Hon har träffat Erik i nån timme(?) och berättar redan hur hon beter sig när hon älskar nån...
Förövrigt så tror jag att OM Erik väljer nån av tjejerna som han vill gifta sig med vlir det farmen-Lina, men hon är endast där för att bli mer känd och vill säkerligen inte gifta sig och få barn med Erik

Om nu tjejerna till äventyrs hört talas om Eriks och Sigrids äventyr är det ju inte konstigt att de liksom Linnéa är helt tokiga. Syntes ju på gruppdejten i ängen. De avlöste ju varandra i springet efter honom. Själv tycker jag som tjej att Erik är lite pojksöt men faktiskt inte mer. Inte min typ precis.

Ja, jag håller det inte för otroligt att Erik väljer FarmenLina. Hon verkar lite äldre än hon är tycker jag. Men jag tror precis som du att hon bara är med i programmet i syfte att bättra på sin kändisimage.
Citera
2016-10-14, 11:34
Medlem
kostymnisses avatar
Det blir förhoppningsvis inte lika mycket slask-tv resten av säsongen. Det finns som sagt andra program för såna som gillar det. Iom att BSF inte kommer locka slask-tv tittare i någon större utsträckning om man går åt det hållet utan då bara tappa den trogna tittarskaran så får vi hoppas att den delen dämpas ner igen.
BSF skall vara "fint" helt enkelt.

Jennifers val är lite annorlunda men hon sa ju i ett avsnitt att hon inte längre skulle välja "farliga" killar och det innebär rimligtvis att hon tidigare i livet valt fel beträffande vilken sorts snubbar hon träffat och även om man kan säga mycket om hennes uppsättning av beundrare så verkar ju ingen direkt vara annat än trevlig och lugn.

Per borde få mer tid i nästa avsnitt med ja. Blir intressant att se vilka han väljer till gården, fick ingen bra känsla alls för vilka han kommer välja med den lilla tid han fick i onsdags.

Förövrigt finns det fortfarande en "citera flera" funktion här
Citera
2016-10-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Håller med, de unga bönderna levererar inte, var väl förra året han hästfjollan som bodde på föräldrarnas gård inte lyckades få till det med någon och året där innan var det väl Erik, som för övrigt också bodde hos mamma och pappa.

Håller med. De unga levererar inte. Därför tycker jag faktiskt att Erik ändå levererar något nu Han bjuder helt enkelt på rajtan tajtan, lutar det åt. Jag förstår inte varför han ska vara så missnöjd med sin medverkan, om han kommer bjuda på lite hopp i sänghalmen. Bättre det än de unga tråkbönderna tidigare i s f som har varit rent outhärdliga att titta på och inte fått till någonting, mer än alltigenom krystade, asociala möten, där de visat prov på att de är rent omöjliga att ha och göra med.
Varningsblinkern blinkade för mig vid speed-datingen med Erik. Han verkade på gränsen till hämmad. "O nej, inte en till sån bonde." Men som sagt, även om det är pang på, med sexuella kontakter (skit i pratet, bäst att hoppa i säng direkt) för hans del (om det nu blir så) så tycker jag ändå han har lite social förmåga (eller kanske inte social förmåga, men han har iallafall möjligheten att få till det på något plan, med det motsatta könet, till skillnad från tidigare hämmade ungbönder som inte fått till något överhuvudtaget).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in