Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-13, 09:44
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
TV4-nyheterna berättar nu på morgonen med stor entusiasm om 3 "nya" fall, där Trumpen tydligen tafsat på kvinnor. En av kvinnorna är en 74 år gammal kärring som för 40 (!) år sedan minns att Trumpen var som "en bläckfisk all over her" på ett flygplan.

Jag menar, c´mon. Är det allt ni har att komma med.

Vad jag hörde var det sju fall, sju kvinnor som bestämde sig efter årtionden att gå till sju olika nyhetstidningar på mer mindre samma dag och berätta att Trump tafsat på dom.
Låter väldigt troligt
2016-10-13, 09:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Aj fan, så du menar att Trump är antisemit också?
Nej, inte medvetet. Däremot är judarna antigentiler och särskilt antitrumpister. Antisemiter och judar ser vad som pågår och förstår att Trump är ett hot mot deras agenda. Ickeantisemiter dreglar vidare (jag tror mer och mer att ickeantisemiter är biologiskt oförmögna till mönsterigenkänning - en av sakerna som alltid testas i intelligenstester. Ickeantisemiter är hjärnsliga uberliberaler).
2016-10-13, 09:51
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Aj fan, så du menar att Trump är antisemit också?
http://www.npr.org/sections/thetwo-way/2016/08/05/488802494/former-kkk-leader-david-duke-says-of-course-trump-voters-are-his-voters
Citat:
NPR spoke with former Ku Klux Klan leader David Duke, who supports Republican presidential candidate Donald Trump, because Duke represents the way in which white supremacists attach themselves to Trump's campaign.
2016-10-13, 09:54
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
http://www.npr.org/sections/thetwo-way/2016/08/05/488802494/former-kkk-leader-david-duke-says-of-course-trump-voters-are-his-voters

Vilket jävla substanslöst jävla dravel du länkar till vilket du gör förvånansvärt ofta
2016-10-13, 10:11
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, jävlar. Den som inte fattar varför Trumps idé att "open up those libel laws" är nödvändig efter de senaste lögnerna lär vara eviga slavar under medierna som styr dem. Fy fan. De här människorna har inga som helst skrupler.

Minst sju olika kvinnor kommer samma dag, i sju olika tidningar, på att de har blivit sexuellt trakasserade av Trump...

https://twitter.com/scottbix/status/786401834600501248
Sju olika kvinnor i sju olika tidningar: Det låter nästan kabbalistiskt! Men nuförtiden kanske det räknas som sexuella trakasserier att ha haft sexdrömmar om en person man ogillar: https://i.imgur.com/mZThNAC.jpg
2016-10-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Förmodligen är Trump närmare segern än vad vi tror för att media och demokraterna ska sjunka till sådan desperation.
Är det sant att Trump är den presidentkandidat som har mest inflytande i mediabranschen? Är det sant att Trump är den presidentkandidat som har anställt flest media executives i sin kampanjorganisation? Är det sant att Trump är den presidentkandidat som får mest uppbackning av republikansk media?

2016-10-13, 10:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Vilket jävla substanslöst jävla dravel du länkar till vilket du gör förvånansvärt ofta
Ja, det måste ju ändå hållas viss klass i tråden!
Citat:
Inget judetrams nu. Det orkar vi inte med.

I den här tråden beskådar och firar vi Donalds väg mot segern!
2016-10-13, 10:32
Medlem
Jag börjar bli orolig grabbar, det här är något utöver det vanliga!

Hur fan ska han lyckas ta sig ur det här?
2016-10-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Jag börjar bli orolig grabbar, det här är något utöver det vanliga!

Hur fan ska han lyckas ta sig ur det här?

Han eller wikileaks borde göra en false-flag, tex läcka ett äkta dokument om korruption eller liknande där man har bytt ut Clintons namn mot Trumps. När media sedan hoppar på det och kräver hans avgång så visar det sig att det är Clinton som är boven och då blir dom tvungna att agera.

Problemet är att dom inte döms lika hårt. Hade Trump gjort en tiondel av det Clinton har gjort så hade det varit omöjligt för honom att fortsätta köra racet.
2016-10-13, 10:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Han eller wikileaks borde göra en false-flag, tex läcka ett äkta dokument om korruption eller liknande där man har bytt ut Clintons namn mot Trumps. När media sedan hoppar på det och kräver hans avgång så visar det sig att det är Clinton som är boven och då blir dom tvungna att agera.

Problemet är att dom inte döms lika hårt. Hade Trump gjort en tiondel av det Clinton har gjort så hade det varit omöjligt för honom att fortsätta köra racet.

Han kan även samla sina sektmedlemar och beordra dem att fysiskt hjälpa honom ta över /Sarkasm
2016-10-13, 10:49
Medlem
Citat:
Äsch, den där pajasen har väl visat vad han går för nu? Jag har aldrig fattat varför folk hela tiden hänvisar till honom som nån expert. Halvkorkade analyser hela vägen, och nu helt ologiska svängar i förutsägelserna. För ett par dagar sedan, efter "grab them by the pussy", gav han Trump 98% chans. Nu är han helt plötsligt körd? Jag fattar varför Smokey lyfte honom så mycket i tråden. Medelmåttor ser gärna andra medelmåttor som genier, de får en egoboost av det.

Ja alla pajsar har tvärvänt och säger att Trump nu ska förlora. MEN Trump kan spelet och i och med att media nu gräver fram gammalt, mycket gammalt skvaller kan Trump göra samma sak, det vill säga ta fram gamla historier om Bill och Hillary. Smart som han är och omgiven av mediarävar kommer han att låta bomben brisera vid precis rätt tidpunkt.

Jag menar : Desperata PK-tidningar publicerar obekräftade uppgifter om att Trump har tafsat för så där 30 år sedan. Då kan väl Trump lämna lite mera trovärdiga och precisa uppgifter (alltså inga lögner och fantasier) om Billys mycket mera allvarliga sexuella övertramp.

Och som sagt det riktigt tunga artilleriet sätter han in först när det passar rent taktiskt.
Senast redigerad av smallpox9 2016-10-13 kl. 10:56.
2016-10-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ja, jävlar. Den som inte fattar varför Trumps idé att "open up those libel laws" är nödvändig efter de senaste lögnerna lär vara eviga slavar under medierna som styr dem. Fy fan. De här människorna har inga som helst skrupler.

Minst sju olika kvinnor kommer samma dag, i sju olika tidningar, på att de har blivit sexuellt trakasserade av Trump...

https://twitter.com/scottbix/status/786401834600501248

Och oddsen fortsätter att öka på Trump..det trodde jag inte men man får väl inse att den tysta majoriteten inte har något att säga till om då det gäller oddsen (och att de helt enkelt inte vågar lita på sig själva och plocka de fina oddsen), men de lär vara så pass smarta så att de kommer ta intryck av detta på sitt sätt och visa det på valdagen oavsett vad alla OP, försök till desinformationskampanjer från media, odds osv visar.

Ju mer desperata media blir desto fler i den tysta majoriteten kommer att vända sig emot dom och rösta på Trump, för desto mer uppenbart blir det hur de hittar på och manipulerar. Jag lutar mer och mer åt att den kraftiga oddssänkningen uteblir (om den inte kommer efter sista debatten) och att en repris på Brexit oddsmässigt sker tillslut med ett odds på 9-10+ ggr på valdagen - men oavsett odds så kommer Trump att ta hem det här på valdagen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in