Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-10-12, 22:38
  #1
Avstängd
Hultabultans avatar
Såg partiledardebatterna i TV och några dagar senare i riksdagen.
Tycker det verkar som gubben Löfven inte är vid sina sinnes fulla bruk.
Helt felaktiga påståenden blandas med svammel och felsägningar.
Är egentligen Löfven kanske snart ett fall för ålderdomshemmet?
Citera
2016-10-12, 22:46
  #2
Medlem
Sperssons avatar
.
Symptomen tyder på åderförkalkning.
Citera
2016-10-12, 22:52
  #3
Medlem
Han kanske börjar lacka på att få äran att administrera förfallet.
Men som tur är bjuder Wallenbergarna på mat på Lördag, kanske kan pigga upp något.
Citera
2016-10-12, 22:55
  #4
Avstängd
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Symptomen tyder på åderförkalkning.

En annan möjlig orsak till gubbens svammel vore att han är fyllesjuk.
Är det någon som vet något om hans alkoholvanor?
Citera
2016-10-12, 23:01
  #5
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
En annan möjlig orsak till gubbens svammel vore att han är fyllesjuk.
Är det någon som vet något om hans alkoholvanor?

Man kan ju hoppas för hans egen skull att han krökar en hel del. Då kan han i alla fall skylla på fylla...
Citera
2016-10-12, 23:03
  #6
Medlem
3487s avatar
Jo visst är det möjligt. Varenda gång han ska prata i riksdagen så börjar han med att anklaga Jimmie för att ha gått med i ett parti med nazistiska rötter, Jimmie förklarar sedan att socialdemokraterna är ett parti med nazistiska rötter, det kliver sedan ner och nästa gång är det rinse and repeat med exakt samma anklagelser.
Citera
2016-10-12, 23:06
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Nej, det tror jag inte.
Finns det något förutom att man inte håller med honom i sak som tyder på det?
Citera
2016-10-12, 23:31
  #8
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, det tror jag inte.
Finns det något förutom att man inte håller med honom i sak som tyder på det?

Ja, det gör det. Han har svårt att hålla reda på olika uppgifter och balndar ihop saker. Han upprepar sig. Han har svårt med verklighetsuppfattningen och tror att rena påhitt i själva verket är verkliga. Han har svårt att formulera fullständiga meningar (alltså, även om man inte håller med i sak, så klarar han inte att få till en korrekt meningsbyggnad, något som t.ex. Jonas Sjöstedt och Annie Lööf inte har några problem med även om dom nästan alltid har helt fel i sak).
Citera
2016-10-12, 23:49
  #9
Avstängd
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja, det gör det. Han har svårt att hålla reda på olika uppgifter och balndar ihop saker. Han upprepar sig. Han har svårt med verklighetsuppfattningen och tror att rena påhitt i själva verket är verkliga. Han har svårt att formulera fullständiga meningar (alltså, även om man inte håller med i sak, så klarar han inte att få till en korrekt meningsbyggnad, något som t.ex. Jonas Sjöstedt och Annie Lööf inte har några problem med även om dom nästan alltid har helt fel i sak).

Tänkte för några månader sedan att denna kommentar var en tillfällighet, men så tycks inte vara fallet.

https://www.youtube.com/watch?v=_AJsinNjrKA
Citera
2016-10-13, 03:53
  #10
Medlem
Europes avatar
När han ibland beter sig sådär typiskt för en äldre gubbe med senil demens eller alzheimer, d.v.s. den där kombinationen av att verka stressad, uppretad, ilsken och förvirrad, samt problemen med att formulera meningar och säga något sammanhängande, så kan jag nästan inte låta bli att tycka synd om honom. Jag måste påminna mig själv om vem han faktiskt är och vad han står för, så att jag får tillbaka vreden. Ja, han är ju inte ens någon gammal gubbe, då han bara är 59 år gammal. Jag föreställer mig honom alltid som betydligt äldre på grund av hans utseende och inte minst just de där tecknen på senilitet, oavsett om han nu verkligen håller på att bli det eller inte.
Citera
2016-10-13, 07:01
  #11
Medlem
Jag tycker han verkar lätt förståndshandikappad. Min äldre far som är 76 år gammal är som en 25-30 åring i kropp och knopp jämfört hösäcken Löfven. Han brukar inte prata illa om andra utan att ha belägg för det men han anser också att den så kallade statsministern lider av någon form av intelligensstörning.
Citera
2016-10-13, 07:06
  #12
Medlem
Varenda gång karln öppnar matluckan blir det fel.. Att den här mannen har varit en fackpamp och skicklig förhandlare inom IF-metall övergår mitt förstånd. Eller så säger det någonting om nivån på dom som styr fackföreningarna. Han är en skam för Sverige och skämmer ut oss inför omvärlden och är en skymf mot alla som har koll på saker och ting.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback