Citat:
Ursprungligen postat av
tantigheter
För att vara övertydlig: du skriver i affekt (hat är en stark känsla) om hur andra låter sig styras av sina känslor.
Till det lägger du nu en grandios föreställning om din position som ägare och sägare av någon sorts sanning; så mäktig att du "rättar" och antagligen tar i upptuktelse - utan vidare diskussion.
Det är ju inte meningen att den här tråden ska förvandlas till någon sorts terapibehandling för dig och vi är nog få som är intresserade av dina personlighetsproblem. Jag är det inte.
Därför lämnar jag din person och skriver vidare trots att du, i affekt, på ett ganska smaklöst sätt ställer vissa krav.
Till exempel att man borde yttra sig om tvillingarna. Varför borde man ha synpunkter på dem och de andra barn som utan egen förskyllan hamnat i denna smet?
I ett anfall av bedrövelse över de äldre barnens belägenhet brast jag ut i något, som sedermera visade sig vara en grandios gaffe, nämligen att skicka "styrkekramar". Jöss vad det ordet stinker i näsan på många flashbackare! Hursomhelst, helt empatilös är jag alltså inte.
För att lägga sig i en debatt, vilket du så gärna får göra, bör du har lite koll på vad som
debatteras och inte bara på mig men tyvärr har du låst dig runt mig som person och kan
inte komma framåt längre. Likaså innebär denna fixering av mig att du totalt tappar
förmågan att förstå skriven text och istället fokuserar tokfel.
I klartext säger jag att barnens väl inte skall färgas av vad vi utomstående tänker
om den häktade, vi kan inte avgöra om det bästa är att barnen skall avskärmas
fullständigt från den misstänkte under utredningens gång. Tvärtom visar "forskningen".
Barn far hemskt illa av detta hur överjävligt än dådet den misstänkte anklagas för må vara.
Häktning med fulla restriktioner och yppandeförbud drabbas av fler än den häktade,
vuxna (sykon, livskamrat, bästa vän) må hantera detta men barn mindre
bra. Så kommentarer likt "barnen har det bättre utan kontakt med föräldern" är ett
mindre begåvat uttalande som baserar sig på "egna känslor" och inte på barnens måeende
och möjlighet till bearbetning.
Citat:
JM har sannerligen utnyttjat sociala medier för att hävda sitt ego. Förvånar det någon att den skit hon därutöver spridit fläktar tillbaka på alla bilderna av plutmun, målade naglar, smycken och tingeltangel, med eller utan sällskap i mer eller mindre utmanande situationer.
Barn mellan ung. 12 och 19 tycker då och då att det är pinigt med föräldrar. Så har det varit i alla tider. Hur pinigt är det inte numera när sådana familjealbum hängs ut på detta sätt att bevaras i evighets evighet?
I ett läge som detta är det inte längre pinsamt för en tonåring att ha en mamma förevigad på detta sätt. Det är enormt plågsamt.
Barn slits. Barn är ofattbart lojala mot sina föräldrar, och frågan är om vi inte än en gång bevittnar ett ganska grymt föräldrasvek.
Det här är en fråga som inte platsar här, hur mycket du än vill. Med detta inte sagt att du inte får ha dina känslor och tårar för dem.
(Jag deltar f.ö. inte i spelet "holier than thou")
Detta är trams jag inte ens vidrört därav kommer jag inte kommentera detta överhuvudtaget
annat än att påtala igen att du inte har förmågan att förstå skriven text. Jag har tydligt och
klart uttalat mig om vad häktningar med fulla restriktioner och yppandeförbud ställer
till med när barn är inblandade, inte vad pinsamma bilder av ens förälder på sociala medier
kan få för "konsekvenser"/reaktioner, två helt skilda ämnen . . .
Citat:
Det finns sex barn i familjen. Du, LVKN, vet möjligen hur de har det?
Jag gör det inte och vill inte dra in dem mer än så här.
Vad beträffar tvillingarna så kan man ju undra om de inte får träffa mamman sin under mycket kontrollerade former, varannan vecka eller så. Det har ordnats så för andra mordmisstänkta/häktade och sedermera fällda.
Barn på tre år och en bit uppåt är fantastiskt sakliga. Får de träffa sin mamma klarar de sig precis så bra som omgivningen vill. Om några år kommer de att få det mycket besvärligt, självklart, oavsett hur de två fallen avslutas.
Jag upprepar: din fråga om barnen var faktiskt smaklöst smetig även om dina känslor för dem är helt genuina.
Undra och på du om det känns bättre eller så läser du om inlägget mitt och ta till dig infon jag ger
dig så slipper du undra eller tro, jag ger dig fakta en fakta som är allmänt känd så det är inget sensationellt och avancerat jag bjuder på utan "vardagsmat" snarare. Barn far illa och det är
något som ses över, en förändring kan komma att ske men inte än så din undran är inget
annat än ett "önsketänkande". Ingen
regelbunden kontakt erbjuds barnen med
föräldern under häktningen då restriktioner och yppandeförbud gäller.
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03
Citat:
(Den förvuxne 18-åringen från annat land vill jag inte kommentera alls.)
Nej, jag har tyvärr förstått så jag med . . .