2016-10-11, 15:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det är omöjligt för mig att bevisa då du förkastar alla källor som inte håller med dig.
Snicksnack, men jag föredrar fakta framför de ständiga, skamlösa lögnerna från en del media när det handlar om Syrien.
Du kan alltså inte bevisa att USA dödar fler terrorister än Ryssland och då bör du sluta skriva det.

Citat:
(FB) Konflikten i Syrien[/url]

Vad håller du på med? Är detta en diskussion?
Jag skrev att de Mistura sa att Nusra & co är 8 000 i östra Aleppo. Jag kan inte bedöma om det är sant eller inte. Jag tycker dock att det kan vara en rimlig siffra och varför skulle de Mistura ljuga om en sådan sak?
Citera
2016-10-11, 15:12
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Snicksnack, men jag föredrar fakta framför de ständiga, skamlösa lögnerna från en del media när det handlar om Syrien.
Du kan alltså inte bevisa att USA dödar fler terrorister än Ryssland och då bör du sluta skriva det.

Fakta från Assad och Putin ja.

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vad håller du på med? Är detta en diskussion?
Jag skrev att de Mistura sa att Nusra & co är 8 000 i östra Aleppo. Jag kan inte bedöma om det är sant eller inte. Jag tycker dock att det kan vara en rimlig siffra och varför skulle de Mistura ljuga om en sådan sak?

Du skriver först att FN styrs av USA, sedan hänvisar du till FN:s sändebud i Syrien när det handlar om antal terrorister i östra Aleppo? Litar du bara på FN i bland?
Citera
2016-10-11, 15:31
Medlem
Citat:
Nej, var skrev jag det? jag hävdar dock att Ryssland primärt bombar FSA och andra grupper i stället för IS.

Precis.

Vilka är FSA och var befinner sig dom? Norra Hama? Östra Aleppo? Deir ezzor?
Citera
2016-10-11, 15:35
Medlem
vf

Jag kollade på mötet där Ryssland lade sitt veto.
Kolla gärna när Venezuela(tror jag) det var, han körde över Terror stödjarna om deras krokodiltårar, när Syriens representant skulle tala lämnade terror stödjarna SALEN.

https://www.youtube.com/watch?v=lmXrNdhcYxo
Citera
2016-10-11, 15:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Fakta från Assad och Putin ja.
Vad gör du när det som sägs inte stämmer med verkligheten? Vad gör du när påståenden som upprepas gång på gång aldrig förklaras?
Då söker i alla fall jag information från annat håll. Den här tråden innehåller hur mycket information som helst från massor av medier och vittnesmål. När man får en begriplig bild av vad som sker, så har man närmat sig verkligheten.

Vad gäller Syrien, så är Västmedia mycket knapphändig med information, de är urdåliga på att förklara vilka som strider mot vilka och varför. Vad tror du det beror på?
Tror du att det är omöjligt för journalister att förklara konflikten?
Naturligtvis inte.
Men mäktiga intressen vill inte att den stora allmänheten skall förstå kriget.

Då måste man söka info från annat håll och när man gör det så börjar man förstå kriget. Det är faktiskt möjligt för var och en att förstå kriget i Syrien.
Och jag tycker att vi i Väst är skyldiga våra medmänniskor från Syrien denna lilla ansträngning, att sätta oss in i kriget och förstå vad de är utsatta för, förstå vad de flyr ifrån.

Citat:
Du skriver först att FN styrs av USA, sedan hänvisar du till FN:s sändebud i Syrien när det handlar om antal terrorister i östra Aleppo? Litar du bara på FN i bland?
Jag har redan förklarat detta, jag kan bara beklaga att du inte förstod mitt resonemang.
Citera
2016-10-11, 15:41
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ryssland har inte dödat 35000 terrorister, dom som regelbundet dödar IS är USA och dess allierade.
Ryssland bombar mest i Aleppo, där finns inga IS-terrorister. Ryssland la dessutom veto mot vapenvila, undrar vem som är skurken.....
Smart att dom häver ihjäl sina egna allierade som dom skapade, dvs IS.
Citera
2016-10-11, 16:04
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Smart att dom häver ihjäl sina egna allierade som dom skapade, dvs IS.
Usa har inte skapat isis.
Citera
2016-10-11, 16:06
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Usa har inte skapat isis.
Nehe, vafan är det här då? En bra källa https://www.youtube.com/watch?v=Dqn0bm4E9yw
Dom använder ju förfan alqaeda/isis för att störta assad, och nu ger putin dom fingret. USA kan inte göra ett jävla skit. Det är USA:S eget fel att 9/11 hände dom,för att dom är så äckligt religiösa och ska vara i mellanöstern hela tiden.
Senast redigerad av SnilleFix 2016-10-11 kl. 16:10.
Citera
2016-10-11, 16:10
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Vafan är det här då? En bra källa https://www.youtube.com/watch?v=Dqn0bm4E9yw
Dom använder ju förfan alqaeda/isis för att störta assad, och nu ger putin dom fingret. USA kan inte göra ett jävla skit. Det är USA:S eget fel att 9/11 hände dom,för att dom är så äckligt religiösa och ska vara i mellanöstern hela tiden.
Visst använder sig usa av isis för att slåss mot syrien nu, men det betyder inte att de skapade dem.
Citera
2016-10-11, 16:13
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Visst använder sig usa av isis för att slåss mot syrien nu, men det betyder inte att de skapade dem.
Dom skapade dom, ISIS ÄR NYA AL-QAEDA för att få stöd av folket! Dom skapade dom visste, punkt slut. Haka inte upp dig på massa saker, du förstår min poäng,det som är det viktigaste.
Citera
2016-10-11, 16:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Dom skapade dom, ISIS ÄR NYA AL-QAEDA för att få stöd av folket! Dom skapade dom visste, punkt slut. Haka inte upp dig på massa saker, du förstår min poäng,det som är det viktigaste.
Visst har du en poäng i att väst och isis slåss på samma sida i syrien, men väst kommer ändå att likvidera isis så snart de kan, troligen innan syrien fallit.
Citera
2016-10-11, 16:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Visst har du en poäng i att väst och isis slåss på samma sida i syrien, men väst kommer ändå att likvidera isis så snart de kan, troligen innan syrien fallit.
Det är troligen fel att påstå att USA har skapat IS, men USA & co har helt klart gagnat IS tillväxt. IS har inget folkligt stöd, de har vuxit med hjälp av mäktiga krafter, rika på resurser. De har fått vapen och träning av CIA i Turkiet t ex.
Detsamma gäller Nusra.

Jag tror inte att väst kommer att likvidera terroristerna när jobbet är klart i Syrien och Irak, de är ju en god investering och kommer att användas på annat håll.
Om jag inte minns fel är USA:s plan att ändra på 5 eller 7 länder, förr eller senare startar de proxykrig mot Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in