Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ok, men vilka slutsatser drog då den här erfarne kirurgen utifrån det faktum att alla organ (och alltså inte bara könsorganen) hade avlägsnats? Var detta också av sexualsadistiska motiv?
Nej självklart inte, att avlägsna resterande delar kan inte sägas ha varit sadosexuellt motiverat men du måste se till helheten här och inte stirra dig blind på vissa andra moment i styckningen. Det är rätt ovanligt i svenska styckmordssammanhang att både genitalier och bröst avlägsnas och eftersom fallet CdC trots allt handlar om en död gatuprostituerad kvinna som hade för vana att sälja sexuella tjänster till i många fall helt okända män så går det samtidigt att dra en fullt logisk slutsats att den udda och perversa hanteringen av offrets döda kropp kan ha något med hennes profession att göra, gärningsmannen kan ha varit fixerad av prostituerade kvinnor och sexuella kontakter med dessa.
Jag är själv bara lekman precis som du men jag försöker åtminstone komma fram till en teori som har återkoppling till de faktiska förhållanden som omgärdar fallet CdC, det känns rätt osannolikt att hon föll offer för ett förhållandevis vanligt bråk i missbrukarkretsar för att sen få bröst och genitalier avlägsnade, det finns ingen logik i detta. Teorin om en pervers sexkund som är närmast besatt av kvinnokroppen och som samtidigt kan ha haft kunskaper inom det anatomiska området är faktiskt mer trolig än teorin om ett hastigt uppblossande bråk i offrets bekantskapskrets.
Eftersom Sverige i mångt och mycket är en ankdamm och det kan föreligga lojalitetsband, personkopplingar och liknande bakom olika experters slutsatser så är det djupt tacksamt att en utomstående expert som Safarik tittar lite närmare på fallet, det här är kanske något som borde ha gjorts redan för många år sedan?
Jag har svarat på din fråga och nu är det min tur att fråga, går det fortfarande att helt utesluta en gärningsman med sexualsadistiska motiv?