Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-09, 11:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
De skulle bytit ut Mitt Romney till Tramp Stampen förra valet då Obama är oslagbar mästare. Offrat idioten Tramp Stamp mot Obama och NU tagit in Mitt Romney.

Hillary har vunnit. Trump har satt spiken i kistan. Undrar när nästa skandal kommer om Trumpeten. Tydligen skall ännu värre vara på gång. Avslöjanden.

Senatorer håller på och försöker tvinga fram hans skattepapper så det finns nog lite att hämta därifrån också.
2016-10-09, 11:38
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Amerikanerna är ju mer religiösa och känsliga för sexrelaterade grejer än vi. Här är det skatt och TV-licenser som är känsligt.

Amerikanarna är mer religiösa än vad vi är, det stämmer. Men vi är precis lika känsliga för sexgrejer, jag skulle hävda att vi är ännu mer känsliga. Vi har helt enkelt inte råkat ut för så många sexskandaler hos politikereliten. Men det finns exempel.

Stig Malm fick löpa gatlopp på 1990-talet sedan det uppdagats att han yttrat ordet "fittstim" om några kvinnliga politikerkollegor. Han var tvungen att förklara att han älskar ju kvinnor, han hade själv en dotter, var lyckligt gift osv osv. Han var tvungen att förklara att han hade yttrat ordet mest som en absurditet till sin chafför och att det minsann var någon annan som ursprungligen hade kommit på det skämtet, inte han själv.

Sven Otto Littorin fick överge posten som näringslivsminister 2010 sedan det uppdagats att han köpt sex av en prostituerad. I Sverige anses sexköp vara liktydigt med våldtäkt, det händer något konstigt i huvudet på dom som köper sex. Att erkänna en sådan grov handling var inte på tal. Han var tvungen att blåneka för att någonsin kunna få ett jobb igen och inte tappa vårdnaden om barnen i den skilsmässotvist han var inne i.

Sedan har vi ju sexskandalen på 1970-talet med Doris Hopp och hennes bordeller som till och med har blivit en spelfilm. I över 40 års tid har den historien valsat runt, vad som är sant eller inte kommer nog ingen att få veta.
2016-10-09, 12:01
Medlem
SnilleFixs avatar
Var han tvungen att säga det där i videon som har läckt ut, sånt där säger man väl kanske/beter sig när man är yngre, men i 60 års åldern? Bevisar ju bara mer hur han har varit/är som person. Jag tror fan inte det här håller för att bli president i USA alltså.

OT, sorry. Btw, någon som vet vaför man inte kunde logga in på flashback tidigare här på morgonen? Vad hände?
Senast redigerad av SnilleFix 2016-10-09 kl. 12:04.
2016-10-09, 16:39
Medlem
Enligt en del media så kommer betydlig mer att avslöjas om Trump och hans syn på då främst kvinnorna, betydligt slafsigare än redan publicerat. Han ringaktar Hillary och tycker hon är en enkel match samtidigt som hon hittills sopat banan med honom, hur uppblåst är han egentligen. Men kan Hillary än en gång få Trump ur balans genom sin erfarenhet av diskussioner så är biffen klar. Trump framstår ju allt mer som den han verkligen är, ett gammalt spektakel på två ben.
2016-10-10, 01:57
Medlem
0rganets avatar
Nu har Donald en presskonferens där det verkar vara en eller två kvinnor som påstår de blivit utsatta för sexuella övergrepp.
hmm försöker fundera på om det är en bra strategi då han själv medgett sexuella övergrepp likt de som rapporterats från diverse tillställningar i somras här i Sverige av män från mellan östern och med deras syn på flickor...

Annars varit lite lugnare idag angående Donalds fadäs men det har varit lite fram och tillbaka om erkännande om hans övergrepp eller var det bara "kill"-snack som en ung 59 åring? dvs han ljög för att se ut som en riktig tuff och poppis kille eller begick han övergreppen som han tydligt beskrev dom?

Snart kommer det hända, hoppas vi får ännu mer frågor än svar i denna dokusåpa! Kommer Donald fixa detta och kommer det bli en total katastrof och för vem?

år 2020 kommer presidentkandidaterna hamna på en öde ö nakna och rädda under 36 dagar

Då nästan inga kan eller orka vänta på att lyckas logga in på fläskbak så tror jag att jag kan lugna moderatorerna med att denna tråd inte kommer spammas sönder av onliners i kväll och tråden för debatterna kommer nog öppnas lagom till när det är dags att svära in pressidenten
2016-10-10, 03:37
Medlem
0rganets avatar
Hmm Donald har problem med andningen igen.. dålig mic (igen) eller ett hälsoproblem.
Tror Donalds hälsorapport inte är helt korrekt.
2016-10-10, 08:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Hmm Donald har problem med andningen igen.. dålig mic (igen) eller ett hälsoproblem.

Han har snörvlat och haft sig ett tag nu så han har troligen åkt på någon förkylning eller något, inte helt ovanligt såhär på hösten.
2016-10-10, 08:23
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Var han tvungen att säga det där i videon som har läckt ut, sånt där säger man väl kanske/beter sig när man är yngre, men i 60 års åldern? Bevisar ju bara mer hur han har varit/är som person. Jag tror fan inte det här håller för att bli president i USA alltså.

OT, sorry. Btw, någon som vet vaför man inte kunde logga in på flashback tidigare här på morgonen? Vad hände?

Problemet som åtminstone många i den här tråden har är att årets USA-val inte står mellan Donald Trump och [Mr/Mrs Perfect & Flawless Candidate] på andra sidan. Valet står mellan Donald Trump och Hillary Clinton alldeles oavsett vad man önskar.

Nu handlar inte denna tråd om henne, men jag tycker man borde ha åtminstone lite bakgrundskunskaper om that woman, Mrs Clinton, innan man postar sånt här skräp.
2016-10-10, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Han klarade av att stå upp hela debatten jämfört med den andra som var tvungen att sätta sig ner med jämna mellanrum. Den här gången vann han klart även om aftonblöjan som refererar till sin egna skeva världsbild och CNNs poll som består av 74% demokratiska väljare påstår att Clinton visst vann den här gången också. Det var en extremt mycket bättre upplagd debatt denna gång jämfört med den förra.
2016-10-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix

Du förstår väll at i stort sett alla män med makt oavsätt ålder pratar så där om kvinnor ibland, eller lever du i någon slags fantasivärld? Och de är ju sant har man pengar och makt så får man hur mycket pussy som helst hur ful man än är. Är du förvånad över att en gubbe som gästat Howard Stern utrycker sig så? Nu kommer plötsligt moraltanten fram ur varje demokratisk mans röv, sen sätter ni er och tittar på en hollywoodfilm med samma typ av grova utryck, sex, våld och knark medan ni trycker i er en billig coop pizza.
2016-10-10, 08:35
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tror att det är kört för Trump efter de senaste dagarnas avslöjanden.
2016-10-10, 08:56
Medlem
Härlig insats av Donald, har var offensiv och det som är viktigast, han var sig själv, det är då han är som bäst - efter detta tror jag på vinst!

Även om pollsen (vilket är mest ointressant, men svårt att undvika) talat för Clinton i flertalet battlestates så är jag säker på att pollsen är underestimerade för Trump, det är en sak att säga till ett op-institut, en annan sak att kryssa i röstsedeln. Det finns en viss skämsfaktor att vara öppet prp-Trump speciellt för halvetablerade republikaner som ligger mer nära Ryan, Bush o dom andra losers.

Hans basväljar måste ha fått enorm energi när han som inatt kastade handskarna och inte bara behövde försvara sig utan sluggade vilt på en vacklande Hillary!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in