Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-08, 23:41
Medlem
squeakys avatar
I ' m free free falling....

Trumpen har verkligen satt sig i skiten nu. Republicans flyr nu Trumpen som killen vore pesten.

FULL LIST: Republicans abandon Trump after vulgar remarks

Listan innehåller både personer ifrån repressanthuset och ifrån Senaten, den kritiska massan börjar väga tungt nu.

Illinois Sen. Mark Kirk
Former New York governor and GOP presidential candidate George E. Pataki
John Mccain
Rob Engstrom
Utah Rep. Jason Chaffetz
Utah Gov. Gary R. Herbert
Virginia Rep. Barbara Comstock:
Nebraska Sen. Ben Sasse
Former Utah Gov. John Huntsman
Utah Sen. Mike Lee
Alabama Rep. Martha Roby
Former GOP presidential candidate Carly Fiorina
New Hampshire Sen. Kelly Ayotte
Conservative radio host Hugh Hewitt
Idaho Sen. Mike Crapo
West Virginia Sen. Shelley Moore Capito
Arizona Sen. Jeff Flake
Nevada Rep. Joe Heck
South Dakota Sen. John Thune
South Dakota Sen. Dennis Daugaard
Utah Rep. Mia Love
2012 GOP presidential nominee Mitt Romney
Actor and former California Gov. Arnold Schwarzenegger
Alaska Sen. Dan Sullivan
Former Minnesota Gov. Tim Pawlenty
Former presidential candidate and Ohio Gov. John Kasich
Alaska Sen. Lisa Murkowski:
Colorado Sen. Cory Gardner
South Carolina Sen. Lindsey Graham
Alabama Gov. Robert Bentley
Colorado Rep. Mike Coffman

Ledsen Donald, det är game set and match nu, frågan om han kommer att gå frivilligt eller om han är så kåt på makten att kan kommer att göra allt för att hålla sig kvar.
2016-10-08, 23:42
Medlem
antoneriks avatar
Donald Trump är körd nu. USA har ännu en gång visat att dom är världens mest pinsamma nation. En ny Monica Lewinsky affär. Så här i backspegeln; hade inte det republikanska partiet integritet nog att sätta stopp för den här cirkusen? Fanns det inga kontrollmekanismer som kunde stoppa Donald Trump redan i inledningen? Låt oss inte glömma att han betraktades som ett skämt i början.

Mitt Romney hade varit en utmärkt kandidat, men nej, man skulle ha en tv såpa-kändismiljardär därför att det gick ju så bra för Ronald Reagan. Men Reagan var ingen amatör, han hade varit guvenör i Kalifornien många år innan han tog sig till Vita Huset. Bara för att man har pengar, bara för att man kan köpa tv-tid så är man inte lämpad att styra världens största ekonomi.

Den sista månaden innan valet kommer att bli en ganska tråkig föreställning där man tonar ner hela den här händelsen. Donald är redan en lame duck. Om Hillary Clinton är smart låter hon bli att fortsätta beröra den här händelsen. Den är allt för porrig för att blandas in i presidentämbetet.
2016-10-09, 00:04
Medlem
PilotHockeys avatar
Tror inte att folk kommer bry sig särskilt över vad Trump sa för 11 år sedan. Blir patetiskt när många kvinnor läser 50 Shades of Grey men hänger upp sig på detta. Att media kritiserar det förstår jag men att Hillary försöker vinna politiska poäng på det är hyckleri med tanke på Bills händelser i Orala rummet

I stort sett varje inlägg på Hillary's facebooksida tar upp detta och kritiserar hennes dubbelmoral starkt när hon kastar skit på Trump för hans uttalande. https://www.facebook.com/hillaryclinton/videos/1273820966007763/?hc_ref=NEWSFEED
2016-10-09, 02:51
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag har en ärlig fråga till de Trump supportrar som har florerat i denna tråd sedan förra året, hur många av er har gjort som Smokey (övergett tåget) nu efter det det senaste kring Trump?

Nu är jag kanske fel person att svara men det som slår mig hur media och etablissemanget reagerar och agerar.
Det skrämmer mig mycket mer än något annat att de verkligen hatar Trump, och beskyller samtidigt Trump för hat, noll självinsikt.

Jag kommer hålla på Trump till valet naturligtvis eftersom det är enda alternativet i verkligheten till Clinton.
Men nu tror även jag att det är helt kört, media kommer vinna, och folk är för dumma att se igenom det, eller förblindade av rädsla/hat.
Att vara opartiska och granska makten är helt borta.

Folk är idioter, alternativt arroganta, svårt att veta ibland.
2016-10-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Och där hoppade John McCain äntligen av. Stöds Trump av någon av de levande republikanska presidentkandidaterna?

Att stödjas av partiets föredettingar är inget eftersträvansvärt.
2016-10-09, 10:00
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det här var väl ett ovanligt vulgärt inlägg även för denne nu tämligen ökända debattör...
Naturligtvis är DT lika lite pedofil liksom hans fruar har varit prostituerade!

Annars så förvånas jag lite över den rät stora uppmärksamheten som DT:s senaste (?) klavertramp lett till; att Donald är en vulgär tölp har ju varit känt sedan länge, och knappast oroat hans rednecksväljare. Vad specifikt är det som får bägaren att rinna över denna gång - det antydda äktenskapsbrottet?

En pittoresk detalj är ju att vicepresdentkandaten tydligen stört sig något otroligt. Ingen bra början på den relationen....
Amerikanerna är ju mer religiösa och känsliga för sexrelaterade grejer än vi. Här är det skatt och TV-licenser som är känsligt. Men visst är det lite märkligt att han kommit ända hit. Han har ju ingen statsmannamässing framtoning direkt. Men, om jag förstått saken rätt så handlar det mer om att visa sitt missnöje med det politiska systemet, eliten och etablissemanget. Frågan är hur en rik fastighetsmagnat från New York, som dessutom ärvt förmögenhet, kan uppfattas som att han inte tillhör etablissemanget. För att han uppträder som en pajas kanske. Men rednecks borde inse att han bryr sig mer om sina egna miljoner och sina rika kompisar än om vanligt folk ute i landet.

Man förstår att folk är arga men att sätta den där på världens tyngsta ämbete i 4 år är väl knappast lösningen. Ett presidentval är för viktigt för att använda till att proteströsta utan tanke på konsekvenserna.

Dessutom borde hans vänskap med Putin avskräcka de amerikanska patrioterna.
2016-10-09, 11:27
Medlem
Overminds avatar
De skulle bytit ut Mitt Romney till Tramp Stampen förra valet då Obama är oslagbar mästare. Offrat idioten Tramp Stamp mot Obama och NU tagit in Mitt Romney.

Hillary har vunnit. Trump har satt spiken i kistan. Undrar när nästa skandal kommer om Trumpeten. Tydligen skall ännu värre vara på gång. Avslöjanden.
Senast redigerad av Overmind 2016-10-09 kl. 11:29.
2016-10-09, 11:29
Medlem
Citat:
Redan under lördagen publicerade CNN en granskning av Trumps olika uttalanden han gjort i radioprofilen Howard Sterns program. Där diskuterar han bland annat sin dotter som ”alltid varit väldigt yppig”, enligt Trump.
I ett program från 2004 uppger han att det går bra att kalla dottern för ”a piece of ass”, vilket kan liknas vid en grövre motsvarighet till svenska ”bombnedslag”.

Ganska intressant är det så att de inte har något annat på Trump.

Clinton har ju haft det här som reklam i ett år nu, det som skiljer sig nu är att mainstream media går och hjälper till.

Det verkar som att de inte har någon annan taktik för att få slut eller bort Trump, för det vi ser nu har ju redan funnits bara att alla nyhetsmedia hjälps åt nu istället för att Clinton kastar bort pengarna på reklam.
Senast redigerad av seeeg321 2016-10-09 kl. 11:31.
2016-10-09, 11:30
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det här var väl ett ovanligt vulgärt inlägg även för denne nu tämligen ökända debattör...
Naturligtvis är DT lika lite pedofil liksom hans fruar har varit prostituerade!

Annars så förvånas jag lite över den rät stora uppmärksamheten som DT:s senaste (?) klavertramp lett till; att Donald är en vulgär tölp har ju varit känt sedan länge, och knappast oroat hans rednecksväljare. Vad specifikt är det som får bägaren att rinna över denna gång - det antydda äktenskapsbrottet?

En pittoresk detalj är ju att vicepresdentkandaten tydligen stört sig något otroligt. Ingen bra början på den relationen....
Det är republikanerna själva som läckt videon, därför kommer nu fördömanden från republikaner. Det är ett försök att få honom att hoppa av till förmån för Pence.
2016-10-09, 11:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Att stödjas av partiets föredettingar är inget eftersträvansvärt.

Fast han har i stort sett tappat senaten också, utan en senat så kan han inte ens bygga en centimeter av muren.
2016-10-09, 11:35
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
I ' m free free falling....

Trumpen har verkligen satt sig i skiten nu. Republicans flyr nu Trumpen som killen vore pesten.

FULL LIST: Republicans abandon Trump after vulgar remarks

Listan innehåller både personer ifrån repressanthuset och ifrån Senaten, den kritiska massan börjar väga tungt nu.

Illinois Sen. Mark Kirk
Former New York governor and GOP presidential candidate George E. Pataki
John Mccain
Rob Engstrom
Utah Rep. Jason Chaffetz
Utah Gov. Gary R. Herbert
Virginia Rep. Barbara Comstock:
Nebraska Sen. Ben Sasse
Former Utah Gov. John Huntsman
Utah Sen. Mike Lee
Alabama Rep. Martha Roby
Former GOP presidential candidate Carly Fiorina
New Hampshire Sen. Kelly Ayotte
Conservative radio host Hugh Hewitt
Idaho Sen. Mike Crapo
West Virginia Sen. Shelley Moore Capito
Arizona Sen. Jeff Flake
Nevada Rep. Joe Heck
South Dakota Sen. John Thune
South Dakota Sen. Dennis Daugaard
Utah Rep. Mia Love
2012 GOP presidential nominee Mitt Romney
Actor and former California Gov. Arnold Schwarzenegger
Alaska Sen. Dan Sullivan
Former Minnesota Gov. Tim Pawlenty
Former presidential candidate and Ohio Gov. John Kasich
Alaska Sen. Lisa Murkowski:
Colorado Sen. Cory Gardner
South Carolina Sen. Lindsey Graham
Alabama Gov. Robert Bentley
Colorado Rep. Mike Coffman

Ledsen Donald, det är game set and match nu, frågan om han kommer att gå frivilligt eller om han är så kåt på makten att kan kommer att göra allt för att hålla sig kvar.
Det är inte alla av de på listan ovan som vill att Trump ska hoppa av. Några backar bara sitt "endorsement".

Pence nämns ofta som alternativkandidat. Är det för att han redan är på valsedlarna?

Jag förmodar att GOP centralt nu resonerar att loppet är kört avseende presidentposten och att de nu vill att Trump ska hoppa av för att inte GOP även ska förlora kongressvalen. De tror att att Trump hanger kvar som presidentkandidat så finns det stor risk att kritiken mot Trump även kommer yttra sig mot GOP-kandidater i kongressvalen. Eller vad tror ni?

GOP ska nog vara lite försiktiga med att utöva påtryckningar på att han ska hoppa av. Han har ju sagt att han aldrig kommer hoppa av. Och han är ju trots allt vald av partimedlemmerna i mycket utdragna energikrävande primärval. Det finns ju risk att de partimedlemmar som röstat på Trump och fortfarande stöder honom kan bli rejält förbannade om det upplevs att GOP på central nivå har avsatt Trump.
Senast redigerad av Madagascar 2016-10-09 kl. 11:37.
2016-10-09, 11:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Nu är jag kanske fel person att svara men det som slår mig hur media och etablissemanget reagerar och agerar.
Det skrämmer mig mycket mer än något annat att de verkligen hatar Trump, och beskyller samtidigt Trump för hat, noll självinsikt.

Jag kommer hålla på Trump till valet naturligtvis eftersom det är enda alternativet i verkligheten till Clinton.
Men nu tror även jag att det är helt kört, media kommer vinna, och folk är för dumma att se igenom det, eller förblindade av rädsla/hat.
Att vara opartiska och granska makten är helt borta.

Folk är idioter, alternativt arroganta, svårt att veta ibland.

Om du har hejat på Trump så är du inte fel person att svara, det var en öppen fråga av en anledning då all feedback och vädring av åsikter är nyttig.

Tror det mest handlar om idioti men i detta fall så kan vi tacka nyhetsmedia som Fox "News" och även vissas favorit infowars för att Trump är årets kandidat, republikanerna hade vunnit valet om de inte hade haft Trump eller Cruz som kandidat i racet, förhoppningsvis kommer vi att se det republikanska partiets död efter det här så den amerikanska politiken kan få en återföddelse i någon form (förhoppningsvis med ett multiparty system i senat och hus nivå)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in