Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-08, 22:10
Medlem
Även Nevadas guvernör har tagit tillbaka sitt stöd.
2016-10-08, 22:10
Medlem
Tarstans avatar
Det här är en attack av media som jag ser det, väl inlagd och utstuderat hur man la fram "nyheten".
CNN, som jag annars sett som hyfsat neutral, sjönk som en sten.

Med det sagt så tror inte jag heller att Trump kommer att klara sig ur detta.
Senast redigerad av Tarstan 2016-10-08 kl. 22:12.
2016-10-08, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Nu har han fördömts av godisbolagen bakom TicTac och Skittles. Det här är ju urkul...

Då är det kört.
2016-10-08, 22:13
Medlem
Enligt Mike Cernovich så pågår ett kuppförsök från högsta ledningen inom GOP. Samtliga senatorer och kongressmän har instruerats att inte försvara Trump eller säga något positivt om honom.

Tidigare skrev han att han hade säkra källor på att Bush-släppet koordinerats med GOP.

Jag tar allt han skriver med en nypa salt men det är i alla fall intressant och spännande att följa hans twitter just nu.

https://twitter.com/Cernovich

Edit: Trump själv tycks också ana att det är det som pågår.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/784840992734064641
Senast redigerad av Friherr 2016-10-08 kl. 22:15.
2016-10-08, 22:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Så är det.

Minst fyra år med Clinton innebär att USA:s utveckling mot att bli ett Sverige i mastodontformat, fortsätter obehindrat med allt vad det innebär av oroligheter, upplopp och ekonomisk stagnation.

Clinton och det PK-etablissemang som står bakom henne är förstås vedervärdiga bortom alla tänkbara beskrivningar men det är republikanerna som attackerar Trump som gör mig mest uppgiven. Hur korkade är de egentligen? Vad har de för visioner om framtiden?

De republikaner som i alla fall inte hämtar allt sitt stöd ifrån WT folket i söder har nog en lite annorlunda vision än vad du, Trump och Putler har av framtiden.

Patriotiska republikaner vill givetvis vare sig sälja ut USA eller världen i övrigt till det ryska fascistiska piss-imperiet. Dessutom inser skolade republikaner att, fast än de absolut inte har någonting emot skattesänkningar, så inser de att allt för stora skattesänkningar skulle sänka USA, på nolltid. Dessutom fasar framstående säkerhetsexperter för vad en så okunnig, impulsiv och helt olämplig president som Donald Trump skulle kunna ta sig till med USA kärnvapenarsenal och militären i övrigt.

Karln platsar möjligtvis in i någon fånig TV underhållning där han får "avskeda" folk, men inte till världens mäktigaste person, som USA:s president. Det börjar även många republikaner fatta nu, trots deras hat gentemot Hillary.
2016-10-08, 22:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Absolut ja, alla GOP Reps som kommer att ha ett tajt race eller som vill nå ut till kvinnor kommer att göra allt i sin makt att hålla sig så långt bort ifrån Trump som det är möjligt.
Ett exempel är Barbara Comstock (R-Va.)

Även Sen. Mark Kirk (R-Ill.)

Sen. Kelly Ayotte

Rep. Mike Coffman,

Listan kan göras mycket längre men här är iaf ett axblock. Listan av GOP Rep,s börjar bli ganska lång nu. Det måste råda full panik både i RNC och hos Trumps kampanjmanagers men hos DNC så flödar nog champagnen.
Den här presidentkampanjen börjar likna den här filmen https://www.youtube.com/watch?v=k7yC0iiK7a4
Ja, det var ju intressant. GOP-are i kongressvalen vill alltså att Trump ska hoppa av eftersom de tror sina kampanjer är hotade av Trump. Dvs de skiter i presidentposten (om Trump skulle hoppa av är det förstås Walk Over för Clinton) och vill rädda sitt eget skinn samt ev även GOP-majoritet i kongressen.

Men Trump har inga planer på att hoppa av enligt sitt senaste twitter:

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump · 28m28 minutes ago

The media and establishment want me out of the race so badly - I WILL NEVER DROP OUT OF THE RACE, WILL NEVER LET MY SUPPORTERS DOWN! #MAGA

----

Tror ni förresten att det finns mer av den graverade inspelningen (från bussen t ex) som kommer publiceras senare?
Senast redigerad av Madagascar 2016-10-08 kl. 22:23.
2016-10-08, 22:17
Medlem
Trump på twitter:

The media and establishment want me out of the race so badly - I WILL NEVER DROP OUT OF THE RACE, WILL NEVER LET MY SUPPORTERS DOWN! #MAGA

18 tusen likes på 31 minuter.

Trump verkar rasande och de har nog väckt djävulen i honom.

Han kommer säkert använda allt nu ogiltigförklara valet osv protester, riots till och med starta ett nytt inbördeskrig .

2016-10-08, 22:18
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det är dessutom ett Town Hall debatt.

Hoppas någon kvinna (gärna äldre) från publiken frågar (med lite mer respektfulla ord): Donald jag vill inte att en 59 årig man tvingar till sig en kyss och sedan kör upp fingrar i fittan på min dotter, hur känner du inför detta nu när du mognat?
Bättre vore väl om pedofilens dotter eller hans f.d. fruar berättar om hans pedofili och övergrepp men som f.d. prostituerade har de väl inte trovärdighet och Trump har säkert avtal på deras tystnad...
2016-10-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Bättre vore väl om pedofilens dotter eller hans f.d. fruar berättar om hans pedofili och övergrepp men som f.d. prostituerade har de väl inte trovärdighet och Trump har säkert avtal på deras tystnad...

Vem pratar du om Bill eller Trump.

Vilken åsna.
2016-10-08, 22:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
----

Tror ni förresten att det finns mer av den graverade inspelningen (från bussen t ex) som kommer publiceras senare?

Såpass frispråkig som han var med denna "Bush".., som inte ju skall väl vara någon snubbe som Trump känner väl riktigt bra..

Då blir jag nog att ta mig "en funderare" på hur han kan yttra sig när han är riktigt bekväm med folk som han känner gott..

Tror nog det kommer mera, får nu se när. Inte utav "buss-pratet" utan någon annan incident.
2016-10-08, 22:26
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump på twitter:

18 tusen likes på 31 minuter.

Trump verkar rasande och de har nog väckt djävulen i honom.

Han kommer säkert använda allt nu ogiltigförklara valet osv protester, riots till och med starta ett nytt inbördeskrig .

En 70-årig gubbsjuk psykopat. Det finns nog 18k gubbar som är vakna over there och ger sitt stöd
2016-10-08, 22:28
Medlem
Blond.bimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag tror att Trump har nått sin gräns här. Han kommer inte undan, att säga att han bara kan ta tag i fittan på vackra kvinnor, han kommer inte överlevande ifrån det. Särskilt inte eftersom debatten är imorgon, Hillary och debattledaren har världens chans att gnugga det här i hans ansikte, han kan inte försvara sig. Nu är det kört.

Han sa inte att han gjorde det. Det han sa var att man kunde göra det efter man hade kysst dom inte att han hade gjort det.

Hillary kanske ska rensa sin egen garderob innan hon börja rota i andras.
http://hiddenamericans.com/politics/hillary-clintons-top-10-scandals/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in