Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-08, 19:00
Medlem
kristofferGs avatar
Jag vägrar tro att det är över!
2016-10-08, 19:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Lägg av, idiot. Trumps supportrar har i alla mätningar visat sig vara otroligt mycket mer lojala och fanatiska än Hillarys. De vet varför de röstar på Trump: För den politiska förändringen de hoppas på. En (amerikansk - de som ska rösta, inte de svenska och judiska dårarna i den här tråden) Trumpsupporter är precis en sån person som inte påverkas av sånt här. Hade en Trumpsupporter varit en person som påverkas av sånt här hade Trump varit ute ur leken för länge sen.
Senast redigerad av baggebo1 2016-10-08 kl. 19:10.
2016-10-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Lägg av, idiot. Trumps supportrar har i alla mätningar visat sig vara otroligt mycket mer lojala och fanatiska än Hillarys. De vet varför de röstar på Trump: För den politiska förändringen de hoppas på. En (amerikansk - de som ska rösta, inte de svenska och judiska dårarna i den här tråden) Trumpsupporter är precis en sån person som inte påverkas av sånt här. Hade en Trumpsupporter varit en person som påverkas av sånt här hade Trump varit ute ur leken för länge sen.

Frågan är väl om den lojala kärntruppen av deplorables är stor nog.
2016-10-08, 19:14
Medlem
Continental Ops avatar
tycker det överdrivs om bussnacket för elva år sen, han sa inte att han brukar eller att man ska grabba tag i brudars fittor utan han sa om man är rik och känd kan man till o med komma undan med det. Helt ok misogynt uttalande som troligen stämmer dessutom. Att såna jävla nollor som Rubio utnyttjar tillfället är bara patetiskt

Att låta hela staben godkänna att man 2016 under valrörelsen kallar hälften av motståndarens väljare för en korg med olika slags bedrövliga människor är en betydligt större skandal IMHO.

Det bästa sättet för Clinton att visa nån slags värdighet här är att hon inte gör nån större grej av detta under debatten.
2016-10-08, 19:20
Medlem
Enbolots avatar
Det Trump sa för elva år sedan är inget annat än en storm i ett vattenglas. Man är desperat i det demokratiska lägret och drar nu fram all skit man kan komma över om Trump. Vad han sa för elva år sedan har väl inget med dagens val att göra. Alla normala män har sagt liknade saker till manliga kompisar i förtroende. Det ligger i mannens karaktär. Men här i Sverige vill feministmaffian att alla män ska vara veka velournissar som bara säger en massa floskler.
2016-10-08, 19:20
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Att ha 18% chans att vinna är en inte samma sak som att ha 18% stöd.

Man blir fan mörkrädd vilka idioter det finns. Går folk inte i skolan längre?

Med tanke på att folk verkar vilja rösta på en idiot som trump så verkar det inte som att alla går i skolan, eller iallafall verkar ha tyckt om att sova på lektionerna.

Jag pratar om stödet och har inte yttrat mig om chansen att vinna.
2016-10-08, 19:21
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Självklart ska man blanda in alla de olika parter som agerar i det landet.
Tydligen är du så jävla dum som anser att den vita befolkningen i USA är dem som har noll koll på samhället och du lägger hela det ansvaret hos dem svarta ... idiot
Den vita befolkningen har noll koll. Den svarta och de övriga ännu mindre. Amerikansk politik är showbiz.
2016-10-08, 19:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Frågan är väl om den lojala kärntruppen av deplorables är stor nog.
Den har varit det hittills. Media har kört non-stop attack i ett år.
2016-10-08, 19:22
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Donald levererar igen, dokusåpan kommer man aldrig kunna tvätta ur gamle Donald!
Det är helt klart att detta kommer skada Donald överlag bland de flesta väljargrupper utom gamla vita män med makt och Bill Cosby.

Det spelar ingen roll vad Trump säger eller gör, han är ett helgon för alla som "sett ljuset" och precis som Hitler kan han göra vad som helst sålänge han tar makten från de korrupta och judarna.
2016-10-08, 19:23
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Nej, det är inte över. Det är samma människor i tråden varje gång, efter varje skandal som säger att det är över. Det är samma människor i tråden som sa att Donald Trump aldrig skulle bli republikanernas kandidat pga hans uttalanden.

Det var väl någon dåre i tråden idag som trodde att Donald låg nere på 18% och om Mitt Romney tog över så skulle republikanerna att växa med 20+%. I tråden har det diskuterats om att byta ut honom som kandidat vilket skulle vara en sjukt dålig idé. Donald Trump besegrade 16 stycken politiker som Mike Pence. Det skulle vara en katastrof om man ersatte honom. De svenska vänstermänniskorna i tråden förstår inte varför höger partier i Europa växer eller varför Donald Trump fortsätter att växa efter alla ''skandaler''.

Det kommer bli jämnt. Men det hjälper inte att attrahera nya väljare med nya avslöjanden hela tiden. Någon borde även förbjuda honom att använda Twitter.

Han har uttryckt sig mycket värre om kvinnor tidigare. Hans kvinnosyn är inte något nytt. Hillary har ju lagt miljoner för att smutskasta honom och ingenting har bitit. Partiet har inte haft någon reell chans att få en republikan som president på ett bra tag. Donald Trump är deras bästa chans på länge.
Senast redigerad av Han.Jelin 2016-10-08 kl. 19:26.
Medlem
JustZlatans avatar
Jag som är ganska konservativ när det gäller prat om könsdelar tycker inte det Trump sa var så farligt. Det känns som att media gör en höna av en fjäder.

Jag är 100% säker på att Bill Clinton har gjort och sagt mycket värre saker mot kvinnor medan han var president, och han är säkerligen inte den enda presidenten som har gjort det.
Medlem
Trump på twitter:

Certainly has been an interesting 24 hours!

Nu finns det chans att Trump tar med sig hela USA in i helvetet, finns inte en chans att han ger upp det här utan en fight.

Jag ser framför mig något sånt här i morgon under debatten:

https://www.youtube.com/watch?v=FXpF3SUFaDw

The war has begun

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in