2016-10-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
När det är den här typen av problem så brukar det ligga i trasig hårdvara. Kan också vara så att det märks först under hård belastning t.ex. vid ddos men att ddosandet i sig inte ger problemen.

Ok, tack för svar. Det låter rimligt.
Citera
2016-10-07, 23:38
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleris
Ok, tack för svar. Det låter rimligt.

Alltså, ingen attack?
Citera
2016-10-07, 23:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Slött som sirap är hela sidan onekligen. Men skulle det nu vara attack så skulle man ju inte ens komma in och kunna skriva detta. Så någon server som krånglar och dröjer med svar antagligen.
Citera
2016-10-07, 23:45
Medlem
KeithRichardss avatar
Putin?
Skelettkvinnans arga farsa?
Citera
2016-10-08, 00:29
Bannlyst
Vi får se

Skrev detta 23.30 07/10 Fredag.

När man kollar WayBackMachine så har sidan funkat hela tiden sedan 21.30?
Och sitter man i Sverige så funkar sidan ganska bra enligt vänner. Det kanske är en slump?

Har man inte VPN tunnel som jag har så skulle jag avstå att skriva för det är det som är PROBLEMET just nu
när man inte kommer fram.
Dom vill kanske hitta folk som skriver och gömmer sig bakom krypterde adresser och har kända namn?

Jag skriver ändå för jag är grymt ointressant och har inte Facebook.

Frågan är varför dom skulle hålla på?

Som sagt det är inte såna som mig dom är ute efter. Jag kunde avstå att ens skriva detta om jag inte vore f-bnad.
Men i alla år (8) 2006 jag varit med här så har jag aldrig mött en sådan TYSTNAD från moderatorena!!

Det kan vara så att dom inte själva vet problemet? Detta är inte normalt

Men sanningen måste komma fram varför kommer man inte åt sidan f.b när man har VPN?
Ingen tror på att Flashback bara funkar i Sverige just nu. Internet är Internet.
Jag har full acces till hela världen sekundsnabbt men inte just till denna sida.

Man kan inte skylla på stormar eller att det är fel i en Server i Usa. Det luktar DDos attack långväg!
Och mer än så. Vi lär få se svaret i framtiden har det suttit folk från SD toppen eller andra partier
alltså vanliga kommunpolitiker å trollat så bör dom vara oroliga?
Syftet är knappast att sabba en kväll för folk som bor utanför våra gränser och vill skriva om musik som jag gör.
Go natt så in i kram en.
Senast redigerad av Neegerrboll 2016-10-08 kl. 00:31. Anledning: Rubrik:
Citera
2016-10-08, 00:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Win10 körde något skit som uppdatering under veckan. Alla mina 300+ datorer har fått problem med att ansluta sig till "https". Löstes med att starta om burkarna, och att ominstallera flash-player (!)

Flashbacks servrar borde nog startas om! (Det är ett jävla protokoll (https) som inte vill funka som det ska. Skyll på "Bill Gates"..)
Det är nog inte felet nej.

500 internal error. Host unreachable etc.
Citera
2016-10-08, 00:59
Moderator
Arne.Ankas avatar
för mig strular det lika mycket oavsett om jag kör trafiken via comhem eller flashback vpn,.
Citera
2016-10-08, 01:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
för mig strular det lika mycket oavsett om jag kör trafiken via comhem eller flashback vpn,.
Nu tickar det la på ganska bra?
Citera
2016-10-08, 01:33
Medlem
hugTracersbutts avatar
Det är kanske en så kallad överbelastningsattack, men de brukar väl inte hålla på så länge? Har kunnat läsa FB hela dagen, så ganska misslyckat om det skulle vara så.
Citera
2016-10-08, 02:10
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Slött som sirap är hela sidan onekligen. Men skulle det nu vara attack så skulle man ju inte ens komma in och kunna skriva detta. Så någon server som krånglar och dröjer med svar antagligen.
Det beror på, det kan gå att komma åt sajten även om den är under attack. Vissa kan komma in, andra inte och för en tredje går det oerhört långsamt.
Citera
2016-10-08, 02:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neegerrboll
Skrev detta 23.30 07/10 Fredag.

När man kollar WayBackMachine så har sidan funkat hela tiden sedan 21.30?
Och sitter man i Sverige så funkar sidan ganska bra enligt vänner. Det kanske är en slump?

Har man inte VPN tunnel som jag har så skulle jag avstå att skriva för det är det som är PROBLEMET just nu
när man inte kommer fram.
Dom vill kanske hitta folk som skriver och gömmer sig bakom krypterde adresser och har kända namn?

Jag skriver ändå för jag är grymt ointressant och har inte Facebook.

Frågan är varför dom skulle hålla på?

Som sagt det är inte såna som mig dom är ute efter. Jag kunde avstå att ens skriva detta om jag inte vore f-bnad.
Men i alla år (8) 2006 jag varit med här så har jag aldrig mött en sådan TYSTNAD från moderatorena!!

Det kan vara så att dom inte själva vet problemet? Detta är inte normalt

Men sanningen måste komma fram varför kommer man inte åt sidan f.b när man har VPN?
Ingen tror på att Flashback bara funkar i Sverige just nu. Internet är Internet.
Jag har full acces till hela världen sekundsnabbt men inte just till denna sida.

Man kan inte skylla på stormar eller att det är fel i en Server i Usa. Det luktar DDos attack långväg!
Och mer än så. Vi lär få se svaret i framtiden har det suttit folk från SD toppen eller andra partier
alltså vanliga kommunpolitiker å trollat så bör dom vara oroliga?
Syftet är knappast att sabba en kväll för folk som bor utanför våra gränser och vill skriva om musik som jag gör.
Go natt så in i kram en.

Jo men där vet väl folk nu då numera att inte använda samma mail på FB som på allt annat. Man kan ju även numera helt radera så man inte behöver ha en e-post sparad. Men klart är att det finns nu krafter som är väldigt intresserade av vad folk nu skriver här speciellt då om de nu råkar vara politiskt engagerade. Så mycket med yttrandefrihet. Så visst det kan vara ett syfte med att attackera för att nu få fram info. Ett annat är väl bara för att nu djävlas för att få sidan ett tystna vilket väl då är ett återkommande problem för de som nu driver sidan.
Citera
2016-10-08, 08:50
Medlem
BernardLoutres avatar
Så här ser det ut nu:

Citat:
Flashback.org is DOWN for everyone.
It is not just you. The server is not responding...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in