Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den nuvarande senaten i USA har slagit rekord i att ha gjort och låtit absolut minst antal förslag gå igenom i hela USAs historia. (Detta lyckades de redan med under 2014)

Du kan inte få igenom lagar utan att ha senaten på din sida i USA, det ända en president kan göra mot senaten är att lägga en veto men även denna veto kan senaten rösta förbi om de har tillräckligt många i senaten som röstar. (Vilket var vad som hände nu sist när senaten ville att man skulle kunna stämma Saudiarabien vilket i sin tur är en inkörsport till att kunna stämma andra länder för att de inte gör som amerikanska företag vill)

Okej. Jag vet inte om jag har frågat om detta. Känns som du måste ha citerat fel person.
2016-10-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Har Trump gett upp?

Tittat lite på Trump de senaste dagarna och det är inte i närheten av samma energi som förr. Han ser väldigt trött ut både utseendemässigt och på kroppsspråket.

Trump verkar helt enkelt ha för mycket i skelett i garderoben så att man ska hinna försvara sig mot allt.

Trumps team verkar väldigt amatörmässiga och på gränsen till att bry sig mer om själva bli kända än att hjälpa någon.

Känslan att Trump bara vill släppa allt och gå hem till Trump tower har aldrig varit större, man såg det även vid debatten där han inte ville vara.

Alla hans rallies kanske har börjat påverka honom. Men jag har inte sett något själv på sistone så det är svårt att ta ditt ord på det. Tror absolut inte att han har gett upp, varför skulle han göra det när han praktiskt taget har segern i sin famn.
2016-10-07, 14:31
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Alla hans rallies kanske har börjat påverka honom. Men jag har inte sett något själv på sistone så det är svårt att ta ditt ord på det. Tror absolut inte att han har gett upp, varför skulle han göra det när han praktiskt taget har segern i sin famn.

Segern i sin famn, nja:

http://www.nytimes.com/interactive/2016/upshot/presidential-polls-forecast.html?_r=0

Han har 18% chans att bli president.
2016-10-07, 14:32
Medlem
Citat:

Trump seger?
Han ligger ljusår bort från segern.
2016-10-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Segern i sin famn, nja:

http://www.nytimes.com/interactive/2016/upshot/presidential-polls-forecast.html?_r=0

Han har 18% chans att bli president.

Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Trump seger?
Han ligger ljusår bort från segern.

Suck, man ska inte gå efter alla jävla forecasts. Dessa har kontinuerligt i flera års tid varit helt fel ut. Kolla bara i Sverige på SD, Brexit, USA's senat, 538 som hade Trump på 5% att bli GOP's kandidat osv. De är helt ute och cyklar.
2016-10-07, 14:39
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=pzOqoLtheuE

Titta här han ser väldigt förvirrad ut och för att vara ärlig som att några hjärnceller har försvunnit. lite som Bush sista åren.

Titta i början när han skakar hand med läraren han ser helt borta ut.

Man såg det redan innan debatten när han klev ut på scen, inte alls samma enormt självförtroende Trump som tidigare.

Clinton glad och vinkar till alla medan Trump såg rädd ut och ville hem.

Jag är ju Trump supporter men inte alls samma Trump vi ser som förr när han kunde åka på sina egna idéer. Nu när han måste visa mer så ser han rädd och tveksam ut.
Senast redigerad av seeeg321 2016-10-07 kl. 14:42.
2016-10-07, 14:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Okej. Jag vet inte om jag har frågat om detta. Känns som du måste ha citerat fel person.

Gav dig ett svar på din utomordentligt ogenomtänkta fråga rörande Obama och att demokraterna inte skulle ha gjort något på åtta år.
2016-10-07, 14:45
Medlem
Citat:
Suck, man ska inte gå efter alla jävla forecasts. Dessa har kontinuerligt i flera års tid varit helt fel ut. Kolla bara i Sverige på SD, Brexit, USA's senat, 538 som hade Trump på 5% att bli GOP's kandidat osv. De är helt ute och cyklar.

Det är helt andra länder (utom USA).

Att 538 hävdade att det skulle vara 5% chans att Trump blir nominerad var väll ETT misstag.

Men ju handlar det om presidentposten där Clinton har framstått mer som presidentaktig och Trump framstått som folklig. Att ha folket bakom sig inte en merit, man måste ha näringslivet bakom sig för att vinna. Det har Clinton men inte Trump.

Just nu ligger Clinton 80 och Trump 20 på 538 och det går bara mer åt skogen för Trump tack vare att Bernie Sanders övertygar sina väljare att rösta på Wallstreet så Sanders revolution emot Wallstreet kan fortsätta.

Ja....fortsätta. Sanders har bränt sina kort nu och hans revolution kommer aldrig mer.

Hur som helst så står Trump som förloraren i detta val och det vet du mycket väl om. Sluta tro, vet istället.
2016-10-07, 15:32
Medlem
Citat:
Det är helt andra länder (utom USA).

Att 538 hävdade att det skulle vara 5% chans att Trump blir nominerad var väll ETT misstag.

Men ju handlar det om presidentposten där Clinton har framstått mer som presidentaktig och Trump framstått som folklig. Att ha folket bakom sig inte en merit, man måste ha näringslivet bakom sig för att vinna. Det har Clinton men inte Trump.

Just nu ligger Clinton 80 och Trump 20 på 538 och det går bara mer åt skogen för Trump tack vare att Bernie Sanders övertygar sina väljare att rösta på Wallstreet så Sanders revolution emot Wallstreet kan fortsätta.

Ja....fortsätta. Sanders har bränt sina kort nu och hans revolution kommer aldrig mer.

Hur som helst så står Trump som förloraren i detta val och det vet du mycket väl om. Sluta tro, vet istället.

Nu gav jag ett exempel på där det redan har skett i USA. Men du kan väl förklara varför det inte skulle kunna ske där medan det har skett i Sverige och UK? Varför tror du att det är lättare att pricka rätt i USA än i t ex Sverige?

Ja Hillary har alla stora mega-corporations på sin sida. Självklart vill de bevara status quo, men många mindre företag håller säkert på Trump.

Vadå sluta tro? Som att du kan se in i framtiden och vad som kommer hända? Du tror ju också, skillnaden är att du tror på polls. Om du vet är det väl bara att sätta en fet summa på Hillary. Säkra pengar ju, eftersom du vet vad som kommer hända.
2016-10-07, 20:13
Medlem
Jag läste The Bell Curve av Murray och Herrnstein när den kom ut. Som de flesta andra Trump-supportrar så hade jag förväntat mig att Charles Murray skulle stödja Trump i det här valet (Herrnstein är död), och blev väldigt överraskad när han visade sig tillhöra #neverTrump.

Vdare har idag ett läsarbrev som behandlar en podcast med Charles Murray där han ska ha sagt följande:
Citat:
“I’m reminded of a saying of Irving Kristol’s that I cherish and repeat to myself like a mantra on occasion. I was talking to Irving about this, and I’m sure he said it to people besides me. He said, “Yes, the country is going to hell, but it will take a long time, and we can enjoy ourselves in the meantime.” That’s pretty much where I feel right now.”
Denna djupt omoraliska världsåskådning känner jag igen från mina föräldrar och deras vänner som är ungefär i Murrays ålder; att vi bryr oss inte om att Sverige går åt helvete för vi kommer inte att få uppleva det i vår livstid så vi fortsätter att rösta på ett socialt accepterat alternativ.

Jag kan ibland känna att det är något djupt stötande och defekt med denna generation som har förstört västvärlden så till den milda grad; en defekt som vi inte finner varken i tidigare eller senare generationer.

http://www.vdare.com/letters/a-paleoconservative-woman-is-annoyed-at-a-quote-from-charles-murray
Senast redigerad av Friherr 2016-10-07 kl. 20:20.
2016-10-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag läste The Bell Curve av Murray och Herrnstein när den kom ut. Som de flesta andra Trump-supportrar så hade jag förväntat mig att Charles Murray skulle stödja Trump i det här valet (Herrnstein är död), och blev väldigt överraskad när han visade sig tillhöra #neverTrump.

Vdare har idag ett läsarbrev som behandlar en podcast med Charles Murray där han ska ha sagt följande:

Denna djupt omoraliska världsåskådning känner jag igen från mina föräldrar och deras vänner som är ungefär i Murrays ålder; att vi bryr oss inte om att Sverige går åt helvete för vi kommer inte att få uppleva det i vår livstid så vi fortsätter att rösta på ett socialt accepterat alternativ.

Jag kan ibland känna att det är något djupt stötande och defekt med denna generation som har förstört västvärlden så till den milda grad; en defekt som vi inte finner varken i tidigare eller senare generationer.

http://www.vdare.com/letters/a-paleoconservative-woman-is-annoyed-at-a-quote-from-charles-murray

Det har mycket med korruption att göra. Clinton valdes för hon skriver på exakt allt utan att känna skam.

USA kommer bli ett riktigt U-land där minoriteter används för att stödja korruptionen.

Latinos kommer fortsätta rösta Demokraterna och fortsätta leva i gettot för dem tror att Clinton och Obama är lösningen.
2016-10-07, 20:56
Medlem
Citat:
Nu gav jag ett exempel på där det redan har skett i USA. Men du kan väl förklara varför det inte skulle kunna ske där medan det har skett i Sverige och UK? Varför tror du att det är lättare att pricka rätt i USA än i t ex Sverige?

Ja Hillary har alla stora mega-corporations på sin sida. Självklart vill de bevara status quo, men många mindre företag håller säkert på Trump.

Vadå sluta tro? Som att du kan se in i framtiden och vad som kommer hända? Du tror ju också, skillnaden är att du tror på polls. Om du vet är det väl bara att sätta en fet summa på Hillary. Säkra pengar ju, eftersom du vet vad som kommer hända.

Brexit och SD hade bra siffror hela tiden. Trump ligger ju på botten alla gånger, oavsett om han gör bra ifrån sig eller dåligt. När Clinton ökar så ökar även Trump och när Clinton ökar så minskar Trump, precis som innan debatten där Clinton steg som en gud och Trump sjönk.

Just nu ligger Trump under 19% hos 538 och Clinton över 81%. Som jag har sagt några gånger: Trump står som förloraren oavsett hur mycket folk han drar och hur populär han är.

Clinton får lite likes och delningar på sociala medier så som Twitter och Facebook. Trump får enormt mycket. Visst kan man utländska personer dela och gilla, så man får dra bort ca 1000 gillningar och delningar från varje inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in