2016-10-07, 19:02
Medlem
BernardLoutres avatar
Samma här, segt som Fan! Någon som vet vad som händer? Mer än konspiratoriska spekulationer menar jag. Sista halvtimmen har det varit något bättre än innan men det är inte bra.
Citera
2016-10-07, 19:07
Bannlyst
Funkar emellanåt. Mestadels failar jag dock att komma in på sajten.
Citera
2016-10-07, 19:07
Medlem
Segt för mig också, om detta inlägg kommer iväg.

Det gick, men klickar man på interna länkar tar det antingen tid eller står att det var ett serverfel.
Senast redigerad av jo5h2pe 2016-10-07 kl. 19:10.
Citera
2016-10-07, 19:09
Medlem
Rickuzs avatar
Som många andra säger så blir man ju lite fundersam. Det skulle mycket väl kunna vara så att detta är en attack. Frågan är ju vem som skulle vilja attackera denna högborg av yttrandefrihet, och varför?

Om det är en attack så hoppas jag att Flashback går ut med detta.
Senast redigerad av Rickuz 2016-10-07 kl. 19:17.
Citera
2016-10-07, 19:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Tycker snarare det är tystnaden från ansvariga på sajten som är mer suspekt.
Så jäkla svårt är det inte att slänga ut en liten notis om vad det handlar om.
Citera
2016-10-07, 19:21
Bannlyst
Ibland går det och ibland går det inte.
Citera
2016-10-07, 19:24
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Tycker snarare det är tystnaden från ansvariga på sajten som är mer suspekt.
Så jäkla svårt är det inte att slänga ut en liten notis om vad det handlar om.

Vi får hoppas att någon ansvarig tar bladet från munnen snart och berättar för oss vad det handlar om. Det är väl det minsta dom kan göra för oss medlemmar och även om dom inte kan fixa problemet är det ändå bättre att dom går ut med information till oss och berättar vad dom vet.

Upplever själv stora problem med forumet och det verkar vara ett lotteri om man kommer in eller inte. Får felmeddelande när jag skall gå in eller så är det segt som sirap. Hoppas någon kan få ordning på det snart (och berätta vad felet var/är).
Citera
2016-10-07, 19:58
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Tippar att det är Peter Englund som bett sina kompisar på FRA om en insats eftersom spekulationerna i nobelpristråden börjar komma lite för nära sanningen...
Jag har läst värre konspirationsteorier så varför inte?
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Vi får hoppas att någon ansvarig tar bladet från munnen snart och berättar för oss vad det handlar om. Det är väl det minsta dom kan göra för oss medlemmar och även om dom inte kan fixa problemet är det ändå bättre att dom går ut med information till oss och berättar vad dom vet.
Håller med.
Citera
2016-10-07, 20:01
Medlem
Rickuzs avatar
Hittade en nyskapad tråd i forumet "Olyckor och katastrofer".

(FB) Hejdå Flashback, det är ute med dig din jävel

Personen som skapade tråden är registrerad sedan September 2016. Jag tippar på att personen utnyttjar den pågående situationen för att trolla.. Eller?

Edit: Och nu är han avstängd.
Senast redigerad av Rickuz 2016-10-07 kl. 20:22.
Citera
2016-10-07, 20:07
Avstängd
konstapels avatar
Helt klart en DDOS-attack. Får 75 % loss på ping och har varit så ett par timmar nu.
Citera
2016-10-07, 20:08
Medlem
kraftfoders avatar
Win10 körde något skit som uppdatering under veckan. Alla mina 300+ datorer har fått problem med att ansluta sig till "https". Löstes med att starta om burkarna, och att ominstallera flash-player (!)

Flashbacks servrar borde nog startas om! (Det är ett jävla protokoll (https) som inte vill funka som det ska. Skyll på "Bill Gates"..)
Citera
2016-10-07, 20:12
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Helt klart en DDOS-attack. Får 75 % loss på ping och har varit så ett par timmar nu.

Absolut! För DDOS är det ända som orsakar packet loss.

Flashback's ledning har alltid varit värdelösa på att gå ut med information, de kommer alltid att vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in