Citat:
Ursprungligen postat av
MrBulldogg
Det här luktar gravad hund.
Du hade alltså 800 liter öl och 150 liter sprit i fordonet. Vi snackar om nästan 100 flak öl och 50 st 3-liters boxar vodka (el motsvarande). Till ett bröllop ett halvår i framtiden? Låter långsökt.
Den andra saken som skorrar illa är bötesbeloppet. 12 lax i böter som betalats på plats? Hade de verkligen gått på linjen att det var smuggling och försäljning så hade det handlat om helt andra straffsatser. Bara skatten på 150 liter sprit skickar kalla kårar upp efter ryggraden.
De där 12 tusenlapparna, stoppade tullaren händelsevis dem i bakfickan innan han vinkade förbi dig?

TOMTE
Skit samma vad jag skulle ha spriten till, jag hävdade privatbruk men dom trodde mig inte.
Dom ville att vi skulle tömma bilen på sprit, jag frågade om dom var seriös eftersom det inte ens var "mycket". Jag visade alla kvitton och efter lite bråk så kom hon tillbaka och sa vi skulle få en böter sedan kunde vi åka med allt.
I samma veva hade dom stoppat en annan kille som hade överlast och fick böta exakt samma summa fast han fick lämna 30 flak.
Jag vägrade betala först, jag kunde överklaga men då fick vi lämna spriten. fanns inte så mycket att göra. Betala 10 eller åka hem tomhänt.
Jag har kvitto på allt, det är ifrån danska skatteverket. Vi fick alltså skatta på alkoholen.
ca 120 flak öl,70 spritflaskor.
kan visa kvitto i pm om någon vill se.