2016-10-06, 22:29
Medlem
Vart stoppad i danmark med 800l öl 150l sprit. Fick böta 12k dock åka vidare med allt goda.
Citera
2016-10-07, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Vart stoppad i danmark med 800l öl 150l sprit. Fick böta 12k dock åka vidare med allt goda.

För övervikt då?
Citera
2016-10-07, 02:34
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koOf
Hur funkar det om jag åker som enda 20 åring tillsammans med några 19 åriga kompisar? Vi vill köpa enbart för privat bruk men det kommer ju definitivt att gå över de där 10 literna i starksprit. Om man skulle skapa ett fejk-evenemang på facebook om ett bröllop eller en födelsedagsfest eller liknande, går tullgubbarna på det om man kommer tre ungdomar (varav jag som enda 20 åring har betalat för hela kalaset) med 25 liter starksprit och lite öl och vin?

Det funkar dåligt, eftersom de inte får ta in en droppe och är således blott dödvikt i bilen.

Skit i fejk-bröllop på Facebook och annat trams. Åk ner själv, lasta bilen full upp till viktgränsen (det är det viktiga) och repetera frasen "För privat bruk" tills det sitter. Bevisbördan ligger hos tullaren. Så länge du håller dig till att drickat är ditt och inte trasslar in dig i korkade lögner blir det inga problem.
Citera
2016-10-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxon
För övervikt då?

Hade ingen Övervikt
Citera
2016-10-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det funkar dåligt, eftersom de inte får ta in en droppe och är således blott dödvikt i bilen.

Skit i fejk-bröllop på Facebook och annat trams. Åk ner själv, lasta bilen full upp till viktgränsen (det är det viktiga) och repetera frasen "För privat bruk" tills det sitter. Bevisbördan ligger hos tullaren. Så länge du håller dig till att drickat är ditt och inte trasslar in dig i korkade lögner blir det inga problem.

Jag hade riktigt bröllop samt egetbruk resonemang. Spelade ingen roll, hon hänvisade till referensgränsen. Funderar om det går att överklaga i efterhand?
Citera
2016-10-07, 13:21
Medlem
Citat:
Jag hade riktigt bröllop samt egetbruk resonemang. Spelade ingen roll, hon hänvisade till referensgränsen. Funderar om det går att överklaga i efterhand?

Överklaga. Direkt! Du bör ha vittnen så det räcker om du verkligen hade bröllop
Citera
2016-10-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxon
Överklaga. Direkt! Du bör ha vittnen så det räcker om du verkligen hade bröllop

Har inte haft bröllop, men det ska bli till våren. Tänkte om det går att överklaga då man har betalat redan.
Citera
2016-10-07, 19:21
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Har inte haft bröllop, men det ska bli till våren. Tänkte om det går att överklaga då man har betalat redan.

Det här luktar gravad hund.

Du hade alltså 800 liter öl och 150 liter sprit i fordonet. Vi snackar om nästan 100 flak öl och 50 st 3-liters boxar vodka (el motsvarande). Till ett bröllop ett halvår i framtiden? Låter långsökt.

Den andra saken som skorrar illa är bötesbeloppet. 12 lax i böter som betalats på plats? Hade de verkligen gått på linjen att det var smuggling och försäljning så hade det handlat om helt andra straffsatser. Bara skatten på 150 liter sprit skickar kalla kårar upp efter ryggraden.

De där 12 tusenlapparna, stoppade tullaren händelsevis dem i bakfickan innan han vinkade förbi dig?
Citera
2016-10-08, 01:22
Medlem
Citat:
Det här luktar gravad hund.

Du hade alltså 800 liter öl och 150 liter sprit i fordonet. Vi snackar om nästan 100 flak öl och 50 st 3-liters boxar vodka (el motsvarande). Till ett bröllop ett halvår i framtiden? Låter långsökt.

Den andra saken som skorrar illa är bötesbeloppet. 12 lax i böter som betalats på plats? Hade de verkligen gått på linjen att det var smuggling och försäljning så hade det handlat om helt andra straffsatser. Bara skatten på 150 liter sprit skickar kalla kårar upp efter ryggraden.

De där 12 tusenlapparna, stoppade tullaren händelsevis dem i bakfickan innan han vinkade förbi dig?

TOMTE
Skit samma vad jag skulle ha spriten till, jag hävdade privatbruk men dom trodde mig inte.

Dom ville att vi skulle tömma bilen på sprit, jag frågade om dom var seriös eftersom det inte ens var "mycket". Jag visade alla kvitton och efter lite bråk så kom hon tillbaka och sa vi skulle få en böter sedan kunde vi åka med allt.

I samma veva hade dom stoppat en annan kille som hade överlast och fick böta exakt samma summa fast han fick lämna 30 flak.

Jag vägrade betala först, jag kunde överklaga men då fick vi lämna spriten. fanns inte så mycket att göra. Betala 10 eller åka hem tomhänt.

Jag har kvitto på allt, det är ifrån danska skatteverket. Vi fick alltså skatta på alkoholen.

ca 120 flak öl,70 spritflaskor.

kan visa kvitto i pm om någon vill se.
Citera
2016-10-08, 02:06
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
TOMTE
Skit samma vad jag skulle ha spriten till, jag hävdade privatbruk men dom trodde mig inte.

Dom ville att vi skulle tömma bilen på sprit, jag frågade om dom var seriös eftersom det inte ens var "mycket". Jag visade alla kvitton och efter lite bråk så kom hon tillbaka och sa vi skulle få en böter sedan kunde vi åka med allt.

I samma veva hade dom stoppat en annan kille som hade överlast och fick böta exakt samma summa fast han fick lämna 30 flak.

Jag vägrade betala först, jag kunde överklaga men då fick vi lämna spriten. fanns inte så mycket att göra. Betala 10 eller åka hem tomhänt.

Jag har kvitto på allt, det är ifrån danska skatteverket. Vi fick alltså skatta på alkoholen.

ca 120 flak öl,70 spritflaskor.

kan visa kvitto i pm om någon vill se.

Så nu fick du böta 10 lax, inte 12. Och du hade 120 flak öl, inte 800 liter. 120 x 24 x 33 cl = 950 liter.

Nej, den här tomten vidhåller att det är en gravad hund med historien.
Citera
2016-10-08, 11:45
Medlem
Citat:
Så nu fick du böta 10 lax, inte 12. Och du hade 120 flak öl, inte 800 liter. 120 x 24 x 33 cl = 950 liter.

Nej, den här tomten vidhåller att det är en gravad hund med historien.

Vad är ditt problem? Eftersom det var för provstbruk så vet jag inte exakt hur många plattor det var. Skit samma om det var 110 eller 120 jävla idiot
Citera
2016-10-08, 11:55
Medlem
[quote=fakeman88|58699707]Vad är ditt problem?

http://i65.tinypic.com/152nyn8.jpg
http://i66.tinypic.com/b5l5om.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in