2016-10-06, 15:22
Medlem
Syeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaries
Handikappen är verkligen helt sjuk igår. Fifa 16 kändes ju ändå okej. Man känner verkligen på sig vilka matcher man kommer förlora. Varför är spelarna så sjukt sega när man går in med full fitness ibland? Nästa omöjligt att ta bollen från motståndaren men när man väl bryter så studsar den tillbaka till honom. Och mina spelare löper aldrig eller visar sig aldrig.

Spelade till div 7 och där förlorade jag åtta matcher på raken, för att sedan dominera i div 8 igen. Blev en helt annan fart på spelarna och de löpte alltid rätt. Så jävla tråkigt att EA ska balansera spelet för att hålla kvar nybörjare. Jävla kukspel. Jag vill att matcherna ska spelas på lika villkor, ingen ska få ha fördel.

Ni som säger att jag bara gnäller för att jag suger - go on! Jagbär stensäker på att handikapp finns, och i FIFA 17 är det sjukt uppenbart.

Självklart att det finns script och handikapp system. EA har de senaste 4-6år tänkt endast på pengar och ingeting annat. Kolla gärna youtube på EAs scriptsystem
Citera
2016-10-06, 15:23
Medlem
Citat:
Handikappen är verkligen helt sjuk igår. Fifa 16 kändes ju ändå okej. Man känner verkligen på sig vilka matcher man kommer förlora. Varför är spelarna så sjukt sega när man går in med full fitness ibland? Nästa omöjligt att ta bollen från motståndaren men när man väl bryter så studsar den tillbaka till honom. Och mina spelare löper aldrig eller visar sig aldrig.

Spelade till div 7 och där förlorade jag åtta matcher på raken, för att sedan dominera i div 8 igen. Blev en helt annan fart på spelarna och de löpte alltid rätt. Så jävla tråkigt att EA ska balansera spelet för att hålla kvar nybörjare. Jävla kukspel. Jag vill att matcherna ska spelas på lika villkor, ingen ska få ha fördel.

Ni som säger att jag bara gnäller för att jag suger - go on! Jagbär stensäker på att handikapp finns, och i FIFA 17 är det sjukt uppenbart.
Haha mötte en snubbe från Mexiko som hade aidsen/handikappet emot sig i matchen och man hörde honom i micken typ NO HANDICAP, EY? EA NO HANDICAP? när hans målvakt boxade bollen in i egen kasse Direkt avsparken efter så sopar han bollen rakt upp i nättaket i egen kasse. Skrattade som fan men jag förstår killen också.
Citera
2016-10-06, 15:35
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
SBC har verkligen varit ett lyft för FUT. Pussla elvor för packs är ju typ roligare än att spela.

Men - de challenges som bara innefattar ett lag eller en nation är verkligen sugiga. Del Piero-SBC där 8 spelare måste vara från Sydney FC, och nu Marquee SBC med 5-6 spelare från Uruguay/Australien. Billigaste aussien nu kostar typ 1000 coins, billigaste bronze/silverspelaren i Sydney FC kostar 5k.

Sånt skapar ju bara bete för coinsellers. Fixa bottar som dammsuger marknaden, lägg ut till överpriser, se coinsen rulla in. Gör SBCs som kräver kreativitet och kan lösas på flera olika sätt, så slipper man det.
Håller verkligen med om att tillägget lyft hela Ultimate Team. Fantastiskt kul!

Citat:

Var starkare än handikappet. Att casuals förlorar några matcher på raken har funnits i evighet, inget konstigt för FIFA 17. Att du börjar vinna igen påverkas ju också av att du möter folk som är sämre än tidigare pga din ELO. (Eller vad fan dom nu använder)
Citera
2016-10-06, 15:47
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Ja det kommer varje vecka.
Läs mer här:
http://www.ultimateteam.co.uk/2016/07/24/fut-champions-game-mode-fifa-17/
Tack. Tycker ni det är mer värt att köra detta än säsonger?
Citera
2016-10-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Alla är dönickar jämfört med Zlatan och Pogba är jag också bra sugen på, får vänta ett tag

Men det finns så många underskattade hidden gems i spelet som är sjukt bra, tycker det är roligare att testa med dom i början även om man inte lägger flera hundra k på laget och sedan köper elitspelarna allt eftersom

Vilka hidden har du upptäckt?
Citera
2016-10-06, 15:52
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franki
Vilka hidden har du upptäckt?

Exempelvis:

http://www.futhead.com/17/players/23424/bryan-dabo/

http://www.futhead.com/17/players/25761/jerome-roussillon/

Gillar den silver LB, han är riktigt grym.
Citera
2016-10-06, 15:58
Medlem
eshkoshkas avatar
Kan man på något sätt se på ett konceptkort om det är ett rare eller ej?
Citera
2016-10-06, 15:59
Avslutad
Har tyvärr märkt att när du köpt Fifa Points och gold packs på marknaden så känns det som laget helt plötsligt får en boost och börjar vinna igen. Efter 2-3 matcher är dock denna boost borta och helst bör du då köpa något gold pack igen. Är en känsla jag haft även i Fifa 16 att man får någon osynlig boost när man köper Points i affären, skulle inte alls förvåna mig om det faktiskt fungerar så att man belönar spelare som köper saker i deras affär.
Citera
2016-10-06, 16:01
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tack. Tycker ni det är mer värt att köra detta än säsonger?
Helt klart bara du har tid. T.ex redan efter 14 vinster får du 20k, ett 100k pack och ett 50k pack.
Citera
2016-10-06, 16:09
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
Helt klart bara du har tid. T.ex redan efter 14 vinster får du 20k, ett 100k pack och ett 50k pack.
Åh fan. Även om man torskar mellan det? Har bara köttat säsonger men dags att byta då.
Citera
2016-10-06, 16:10
Medlem
Alltså vad i helvete har hänt.

Jag ägde allt och alla de första 30matcherna. Sen började allt gå åt helvete ju bättre lag jag började få.

Spelarna är totalt efterblivna, jag möter folk som har Gray och andra random 76rateade kort som äger totalt ut tex Lewandowski.

Mina avslut har börjat gå på målvakten hela tiden, konstigt när man gjorde mål innan? Går inte att placera skotten alls. Målvakten tar i princip allt.

seriöst, vad fan är det här?
Citera
2016-10-06, 16:20
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Åh fan. Även om man torskar mellan det? Har bara köttat säsonger men dags att byta då.
Jepp! Dock går det ju bara att spela Weekend league på helgerna (som hörs på namnet). Var också beredd på betydligt bättre motstånd i weekend league än i säsongerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in