2016-10-06, 08:55
Medlem
Overminds avatar
Jag läste Aftonbladets artikel alldeles nyss imorse. Gillar hur de inte alls nämner att Lotta inte kunde släppa honom och fortsatte skicka sms med både svartsjuka och längtan. Man borde säga hela sanningen. Nu har jag inte läst fupen själv men jag litar på er, flashbackare.
Citera
2016-10-06, 08:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag läste Aftonbladets artikel alldeles nyss imorse. Gillar hur de inte alls nämner att Lotta inte kunde släppa honom och fortsatte skicka sms med både svartsjuka och längtan. Man borde säga hela sanningen. Nu har jag inte läst fupen själv men jag litar på er, flashbackare.

Du kan lita på att Aftonbladet inte heller läst FUP, med tanke på den felaktiga artikeln. Alt far med osanning/vinklar.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-10-06 kl. 09:15.
Citera
2016-10-06, 09:01
Medlem
Tänkte på de, när han tog den där pausen för att sedan fortsätta klappa på henne med sparkar och slag, kan ju ha varit att hunden gick till angrepp, för den låg ju snällt i sin korg när polisen kom. Och man tycker ju att de e konstigt att den inte skulle reagera när ens matte blir ihjäl slagen. Så de tycker jag låter ganska troligt.
Citera
2016-10-06, 09:17
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Du kan lita på att Aftonbladet inte heller läst FUP, med tanke på den felaktiga artikeln. Alt far med osanning/vinklar.

Men man kan också lita på att de inte kommer ändra sin syn på fallet även om de skulle läst FUP. Det finns helt enkelt ingen anledning att berätta något om vad BO gjorde annat än att ta emot vrede och våld.
Citera
2016-10-06, 09:20
Medlem
T34Panzers avatar
Johan Ronge Liverapporterar från rättegången:

http://www.expressen.se/nyheter/sa-ska-martin-jonsson-slippa-livstids-fangelse/

Och även P4 Västernorrland
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6534446
Senast redigerad av T34Panzer 2016-10-06 kl. 10:04.
Citera
2016-10-06, 10:05
Avslutad
Händer i handskar...

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
- Tydligen en bekant, Katri* troligen före detta flickvän, sökte på snälla i tråden. inlägg #3795 bl annat ger följande // Om det är som MJ säger - att "Snälla" är en tjej vid namn Katrin - är det ytterligt underligt att hon inte finns med i FU.

Bara genom att läsa sms-trafiken ser man att "Snälla" är någon som tycks ha en unik insyn i hur MJ och Lotta fungerade (eller inte fungerade) ihop, medan många av de manliga vänner till MJ som förhörs bara har vaga begrepp om Lotta och relationen.//

(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda

Man kan ju, och i synnerhet vad gäller *Snälla* här, undra över vad den personen själv är gjord av? Håren i nacken reste sig iaf på mig när jag första gången läste den personens rader i sms. Iskall, kalkylerande och ffa mycket medveten.
Kändes mycket kymigt med den. Förmodligen bär den på samma hat och som Martin som klassad psykopat gör.
Dessutom ringde Martin denna *Snälla*strax efter och inpå dådet(Martin själv förklarar dessa påringningar då med att han tryckte febrilt på ALLA knappar, men han tryckte ngr ggr detta "febrilt" på knappen till just *Snälla* ), för att då först och i sms enbart och då enbart med denna uttalat vad han ville göra med Lotta och då även vad han gjorde med Lotta.
Inspirationskälla kanske hon *Snälla*?
Martin hade stöd i denna *Snälla*. Just därför han på sin nivå kallar henne just det, hon är "snäll". Konstigt bara att hon den "snälla" inte svarade på Martins sms så där sekunden, minuten efter dådet?
Och inte är hon "snäll" nog heller att träda fram så här efteråt?

Straffet nu för Martin kommer att bli strängt, mycket strängt, och det är väl kanske det enda goda det kan komma ur detta det genuint onda?

Martins moraliska här ansvar önskar jag att han kunde frias från då han inte har förmåga till detta "moraliska".
Men som sagt så vissa rättegångar kommer aldrig att hållas.
Angelica vittnar också om hur Martin pratat så mycket om Lotta med henne och tyckte/ kände att det skulle han ha gjort med sina killkompisar?
Det här var ett extra tragiskt människomöte i paritet med Tony och Caroline om än det där inte handlade om några "kärlekskänslor".
Men när och där det smäller så drar kvinnan det kortaste strået.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-06 kl. 10:18.
Citera
2016-10-06, 10:36
Avslutad
P_s_y_k_o_p_a_t(i)

Citat:

Det gör du, ja?!
Men så bra, då.
Med fara för andras liv så offrade Lotta sitt eget. En sådan dålig kvinna, men eller hur?

Fattar ni fan ingenting?? Lotta var utsatt för en PSYKOPAT! HALLÅ, liksom?
Om man är utsatt för det allra värsta så kommer man inte undan. Eller rättare sagt detta kan man, man kan komma undan, men då drabbas någon annan!
Eller tar man sitt eget liv........... vilket Lotta till slut var nära att göra(därför fotot till sin ena syster på hennes sedan då över 10 år tillbaka avlidna pappa). Till den punkten drivs du om du är utsatt för t. ex en Psykopat.
De vinner dessa, väl en gång en psykopat på/ efter dig så förlorar du. Fatta?

Med facit i hand så skulle Lotta ha tagit ihjäl honom. Och detta då före just denne PSYKOPATEN tog ihjäl henne.
Jag vet inte om jag skall beklaga eller gratulera alla dem som inte råkat ut för en psykopat.
Men hur man än vänder sig så kommer psykopaten åt någon annan, det är just det som utmärker en psykopat, att vad dessa än föresatt sig så vinner de.
Det går INTE att undfly en tvättäkta psykopat, om detta vittnar Lottas brutala död.
Hade inte Martin "plockat" Lotta så hade han gått på någon/ några i hennes närhet.
Även Per var rädd.
En polis var rädd redan innan Lotta slogs ihjäl.
MÅNGA här var och är rädda.

Lotta gick sin Psykopat till mötes, t. o. m inbjöd till sex bara dagar innan sin död.
Man MÅSTE förstå VAD exakt en PSYKOPAT är kapabel till.
Lustigt detta, men hur lättvindigt det går att både sätta denna diagnosen "Psykopati" på någon och då från samhällets sida och därmed lika lättvindigt från det övriga samhällets sida att svänga sig med detta begreppet men då ändå inte(vilja) förstå?
Men det ÄR inte ett "begrepp", det är en V_E_R_K_L_I_G_H_E_T.
En verklighet som vissa får smaka på.
Läs på först om "Psykopati" och läs sedan sms: en, då får ni en inblick i hur ond egentligen en Psykopat är.
Detta är Ondska, det är ren och skär jävla O_N_D_S_K_A.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-06 kl. 11:27.
Citera
2016-10-06, 11:11
Medlem
Citat:

Klassiskt grepp, Kvinnan (med stort K) anses inte kunna eller behöva ta ansvar för konsevkensen av sina handlingar, ungefär som en 5-åring. Här får man höra tsunamis av undanflykter och bortförklaringar om 'psykisk press', 'dåligt självförtroende' (har 99% av alla tjejer), in absurdum.

Naturligtvis är det inte kvinnornas fel, omgivningen har lärt de att de har pussy-pass för att slingra sig ur ansvar för sina handlingar. Mannen, däremot, (generellt) är alltid ansvarig för sina handlingar.

Lotta och Mikael, två disfunktionella människor träffades. It takes two to tango. Båda ansvarar för det som har hänt. Han som är i livet bör straffas med lagens hela tyngd. Så ser jag det.

Giftormar är t ex helt ofarliga så länge man håller sig på behörigt avstånd. Gör man inte det så får man ta konsekvenserna.
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2016-10-06 kl. 11:24.
Citera
2016-10-06, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Klassiskt grepp, Kvinnan (med stort K) anses inte kunna eller behöva ta ansvar för konsevkensen av sina handlingar, ungefär som en 5-åring. Här får man höra tsunamis av undanflykter och bortförklaringar om 'psykisk press', 'dåligt självförtroende' (har 99% av alla tjejer), in absurdum.

Naturligtvis är det inte kvinnornas fel, omgivningen har lärt de att de har pussy-pass för att slingra sig ur ansvar för sina handlingar. Mannen, däremot, (generellt) är alltid ansvarig för sina handlingar.

Lotta och Mikael, två disfunktionella människor träffades. It takes two to tango. Båda ansvarar för det som har hänt. Han som är i livet bör straffas med lagens hela tyngd. Så ser jag det.

Giftormar är t ex helt ofarliga så länge man håller sig på behörigt avstånd. Gör man inte det så får man ta konsekvenserna.

Så du menar att Lotta har delat ansvar för att hon blev mördad?
Citera
2016-10-06, 12:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glashusfolket
Så du menar att Lotta har delat ansvar för att hon blev mördad?

Ett mycket stor ansvar vilar på Lottas familj och vänner:

http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-bildbevisen-pa-martin-jonssons-slag/

Citat:
Med bild efter bild hann hon dokumentera Jonssons misshandel av henne. Bara en dryg månad innan hon blev ihjälslagen i sin lägenhet skickade hon flera bilder på sin blåslagna kropp, och Martin Jonssons namn, till sina vänner

Citat:
En av Lottas vänner berättar i polisens förhör:

– Jag har kvar sms som Lotta har skickat till mig. Där skickar hon bild på sina fötter och på benet och armarna. Hon är ordentligt misshandlad på bilderna. Då skrev Lotta till mig och bad mig spara dessa om det skulle hända henne något. Jag frågade henne vad hon menar. Hon sa att han hade hotat och sagt att om han inte skulle mörda henne så skulle han förstöra hennes ansikte så att hon aldrig någonsin skulle träffa annan.

Citat:
En väninna berättar om när Lotta skickade bilder på sina blåslagna armar, bröst och ben.

– Hon fotade armarna med sin gamla mobil. Hon sa till mig att Martin kastat telefonen i väggen. Hon skickade bilderna och jag skrek rakt ut, säger väninnan i polisförhör

Dysfunktionella vänner vill jag lova. Med sådana "vänner" så behöver man inte några fiender.

Jag tittade på bilderna i Expressen. Rent jävla horribelt att inse att "vännerna" fick dessa bilder utan att agera!!!!
Jävla patetiskt skitfolk. Att Lotta inte funkade normalt står ju klart. Hon saknade kraften att ta tag i det hela. Men hennes jävla vänner satt på första parkett, med solida bildbevis, och gav fan i att kontakta polisen.
Jävla pack!
Citera
2016-10-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch

It takes two to tango men om du gett dig in i tangon och den andra helt plötsligt börjar dansa techno så vet du inte längre hur du ska bete dig.

Hon kunde absolut ha försökt klara sig undan genom skyddat boende som hon erbjöds osv, men han är också en fullständig galning. Man måste förstå att hon inte kunde hantera honom.

Har du sett bilderna från lägenheten? Har du sett hur mycket blod det stänkte överallt? Han är fullständigt galen och livsfarlig. Med en normal man hade detta aldrig hänt, oavsett hur mycket hon svarade på sms och avböjde hjälp.
Citera
2016-10-06, 12:28
Medlem
Fanny bostedh i Malmberget mördade ringde ej ambulans och visar ingen ånger, tjackludret Fanny bostedh får 8 år då borde Martin rimligtvis få 5år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in