Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Knappast. Med tanke på att du beskriver kultur och värderingar som "vaga och fantasifulla begrepp" är frågan högst berättigad. Din ovilja att svara är noterad.
Mitt eventuella tyckande har exakt inget med sakfrågan att göra.
Det var bara ett patetiskt försök från din sida till smita ifrån sakfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
För en rättshaverist på autistspektrat har du säkerligen klockrent falsifierat mitt argument med ditt räkneexempel.
För de som fäster avseende vid fakta och verifierbar data, har jag det.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Men för en normalfuntad trådläsare
För en förvirrad person som går på känsla och ägnar sig åt blind tro har jag knappast gjort det.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Din debatteknik vekar gå ut på att grotta ner diskussionen kring definitioner av begrepp, i detta fall ordet "kräver". Ur ett rättshaveristiskt perspektiv kanske detta är en framgångsrik taktik, men jag har inget intresse av att spela det spelet i en tråd om bostadsbrist.
Ja, jag synar grunden för påståendena. Väldigt ofta visar det sig att grund saknas och det handlar om blind tro.
Hade du byggt broar hade de rasat. Och hade du varit läkare hade du amputerat bor benen för någon som kom in med brusten blindtarm.
Fakta har betydelse i den riktiga världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Osäkerhet förekommer i alla enkäter, men det innebär inte att sanningsvärde saknas.
Till och med det så kallade "pajasinstitutet" SIFO beskriver verkligheten mer korrekt än dina fria fantasier.
Om du inte har med att komma med än personliga åsikter och känslor kring en undersöknings trovärdighet så vet jag inte vad vi ska diskutera.
Jag ska lägga på minnet den starka tilltro du har för OU. Jag vill inte se att du ifrågasätter sådana.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Definitionsgnäll igen.
Som jag skrev till token Fnysington:
Begrepp har betydelse.
Genom att använda olika begrepp kommunicerar man olika betydelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Ja det var det jag misstänkte. Du har ingen datagrundad hypotes eller minsta susning om huruvida bostadsbrist råder i Sverige. I din värld kan bostadsbristen vara extrem eller obefintlig.
Vaddå misstänkte. Har du nu först förstått att jag ifrågasätter påståendena om brist.
Och hittills har ingen lyckats påvisa någon brist.
Och ingen har kunnat skaka fram en fungerande mätnorm för att mäta bristen. Som man kan sätta i händerna på olika personer där de alla kommer till samma resultat.
Just det sista är något som ni svammelmakare inte förstår. Ni bara uttrycker er egna förvirrade föreställningar, och har aldrig tänkt tanken på att det ni påstår skall kunna mätas upp av olika individer som skall komma till samma resultat. Oberoende av varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Du har inga intressanta perspektiv eller frågeställningar att komma med.
Snarare har jag inget förvirrat svammel att bidra med.
Istället synar jag sådant och gör mos av.
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
Men ändå ska din åsikt till varje pris basuneras ut i denna tråd.
Jag finner det underligt.
Åsikt?
Citat:
Ursprungligen postat av
SigmenFloyd
För ett folk med världens högsta andel ensamhushåll (faktum), är det troligtvis ett tecken på bostadsbrist att vi ligger på samma nivå som Irland och Italien, ja.
Troligtvis? Tecken?
Hur ser mätnormen du kan sätta i händerna på Gudrun Schyman, Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin där alla kommer till samma resultat?
Shoot