2016-10-03, 20:08
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Seriöst, är det bara jag som tycker att straffarna är orealistiska? Själva "run-up" känns okej, men tillslaget på bollen känns inte verklig alls.

Tycker även löpningen fram till bollen känns skum. Justerar man startpositionen springer spelaren ändå till ursprunglig startposition för att sen fortsätta mot bollen.

Däremot gillar jag animationen när man gör en panenka.
Citera
2016-10-03, 20:34
Medlem
tjenaretjenares avatar
Verratti är skön som tusan på FIFA
Citera
2016-10-03, 22:20
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Är det inte riktigt svårt utan en handkontroll?

Tycker faktiskt att det är mycket skönare att spela med tangentbord!

Men fyfan vad jag inte gillar det nya frisparkssystemet; nu kan man ju sätta bollarna exakt dit man vill 100 procent av gångerna! Inte vidare realistiskt...
Citera
2016-10-04, 07:20
Medlem
frantiks avatar
Jag tycker spelet känns riktigt roligt. Har bara spelat kanske tre ligamatcher med United. Men spontant känns det som att ingen match är den andra lik. Det är svårare att hitta lägen att göra mål. Det är svårare att vinna matchen. Man måste alltid vara på tårna.
Så det känns väldigt kul.

The Journey är väl vad det är. Det är ett kul avbräck. Inte alls som jag tänkt mig.
Storyn är klyschig. Lite för scriptat. Och helt vansinnigt trist att det bara är en säsong. Man hinner liksom inte bygga upp någon karaktär eller en karriär som dalar upp och ner. Det är lite fattigt. Men å andra sidan väntat.
Fotboll är nog mycket svårare att göra en story på än basket, varför vet jag inte. Säger jag nog mest bara det för att jag inte kan något om basket.

Men jag tycker FIFA känns roligt i år. Jag kör ändå bara karriärläget. Och visst det hade varit mycket roligare med en The Journey där istället. En som sträcker sig i flera säsonger. Eller åtminstone interaktion med media, fans, spelare och ägare. Men där ligger säkert svårigheten i rättigheterna.
Men spelandet känns i sig bra!
Citera
2016-10-04, 11:29
Medlem
absinthes avatar
Går det att köra lokal multiplayer (alltså två spelare på samma konsol) ultimate team iår? Gick på FIFA15 men funktionen tog EA bort av nån idiotisk anledning i 16.
Citera
2016-10-04, 12:31
Medlem
...
Senast redigerad av CeeKay 2016-10-04 kl. 12:36.
Citera
2016-10-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Fyfan va b att Camp Nou int är med.

Det kan du tacka Barcelona för som gett Konami (skaparna av PES) ensamrätt på Camp Nou.
Citera
2016-10-04, 19:42
Avslutad
fler som fått förluster på säsonger trots att man vinner matchen? 2-0 precis och när matchen är klar står det 2-3 till motståndaren.....
Citera
2016-10-04, 20:40
Medlem
Istok91s avatar
Tror ni att det kommer ett nytt läge med Hunter? Tråkigt att det bara blev en säsong.
Citera
2016-10-04, 22:27
Bannlyst
Hur i helvette slår man straffar på Fifa 17? Sämsta skiten jag någosin varit med om.
Citera
2016-10-04, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Tror ni att det kommer ett nytt läge med Hunter? Tråkigt att det bara blev en säsong.

Vadå är det bara en säsong man kan spela Hunter med? Skojar du ? Trodde man kunde spela med hunter en hel karriär ?
Citera
2016-10-05, 02:22
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Vadå är det bara en säsong man kan spela Hunter med? Skojar du ? Trodde man kunde spela med hunter en hel karriär ?
Bara en säsong tyvärr. Får hoppas på att det kommer en uppdatering på The Journey, åtminstone en säsong till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in