Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Typ som här?

https://grrrgraphics.files.wordpress.com/2016/07/trump_pence_ben_garrison.jpg

Exakt bilden sammanfattar de två perfekt.

Nu är det upp till Trump att fixa resten.
2016-10-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt bilden sammanfattar de två perfekt.

Nu är det upp till Trump att fixa resten.

Trump är ingen dumskalle, men tror du han inte tittar på hur Pence beter sig i debattrummet och kanske tänker på att göra samma sak som Pence?

Jag tror att Trumps första debatt så var Trump nog oförberedd rejält. Nästa gång måste han göra bättre ifrån sig. Han har två chanser kvar.
2016-10-05, 15:34
Medlem
Trumps tweet:

Mike Pence won big. We should all be proud of Mike!

Har snart 100 tusen likes vilket är sjukt måste ju va folk från utanför hans fanbase som gillat.

Vet att han fick mycket på tacobowl grejen då var det folk utanför hans fanbase som gillade.
2016-10-05, 15:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vad får dig att kalla Trump för en "krigsgalning"? Han eftersträvar bättre relationer med Ryssland, vilket är positivt om man vill ha en fredlig värld. Mig veterligen vill han endast bekämpa ISIS och inte påbörja några nya krig, men rätta mig om jag har fel.

Hur kan man inte gilla Trump? En vit, heterosexuell och framgångsrik alfahanne som värnar om amerikanska intressen. Dessutom har han en riktigt het fru .

Skulle gissa på att han kallar honom för det med tanke på Trumps uttal rörande iranska skepp som eskorterade bort ett amerikansk skepp samt hans tvetydighet rörande marktrupper som inte skall finnas men samtidigt skall finnas i Syrien och Irak.

Det är inte bara Ryssland som är ett potentiellt krig utan även Syrien, Irak (igen) och Iran är potentiella länder där bägge parter kan sätta marktrupper.
2016-10-05, 15:38
Medlem
Citat:
Trumps tweet:

Mike Pence won big. We should all be proud of Mike!

Har snart 100 tusen likes vilket är sjukt måste ju va folk från utanför hans fanbase som gillat.

Vet att han fick mycket på tacobowl grejen då var det folk utanför hans fanbase som gillade.

Är 100.000 likes mycket om man har 12 miljoner följare?

12 miljoner följare är dåligt får vi inte glömma. Borde vara max 100.000. Annars katrastrooof! Twitter.. dåligt. Nåt sånt.

Bättre att inte twittra alls, d.v.s att ha 0 följare.
2016-10-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Trump är ingen dumskalle, men tror du han inte tittar på hur Pence beter sig i debattrummet och kanske tänker på att göra samma sak som Pence?

Jag tror att Trumps första debatt så var Trump nog oförberedd rejält. Nästa gång måste han göra bättre ifrån sig. Han har två chanser kvar.

Trump behöver ju inte bli bättre på att debattera.

Utan han måste göra så att folk får reda på vad dem tycker om gränsen, invandring.

Han kommer inte vinna en debatt om kvinnor eller rasism mission impossible. Därför måste han styra debatten mot jobb, trade, gränsen, till och med utrikes politik eftersom Clinton failat på allt hon gjort.

Hans uppgift är inte att få nya väljare utan att göra Clintons osäkra på henne.

Eftersom Trumps väljare står fast vid honom mer än hennes.
2016-10-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
DN är en nog så bra källa.
Men för er Trumpdyrkare så är ju ingen källa bra nog, sålänge det inte är positiva nyheter dvs.

Wake up and smell the coffee.

Jasså? Det var något nytt för mig, gå lägg dig under stenen igen.

Trump har en del i bagaget och det köper jag, men inte ens något nämnvärt om man tittar på motståndaren...
2016-10-05, 15:42
Medlem
Citat:
Trump behöver ju inte bli bättre på att debattera.

Hur vinner man annars en debattävling?
2016-10-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Är 100.000 likes mycket om man har 12 miljoner följare?

12 miljoner följare är dåligt får vi inte glömma. Borde vara max 100.000. Annars katrastrooof! Twitter.. dåligt. Nåt sånt.

Bättre att inte twittra alls, d.v.s att ha 0 följare.

Trump snittar ju 30-40 tusen på varje tweet.

Men 100 tusen på 11 tim är nog från folk som inte tittar in varje dag.
2016-10-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur vinner man annars en debattävling?

Tänker på hur han talar osv.

Att folk får veta att Clinton är för öppna gränser och Trump för kontrollerade är hans viktigaste uppgift.

Få ut deras ståndpunkter.

Därför Trump var bra de första 20-30 min men när de gick över till kvinnor och rasism goodbye.
2016-10-05, 15:50
Medlem
heiss avatar
Citat:
Utan han måste göra så att folk får reda på vad dem tycker om gränsen, invandring.
https://youtu.be/mVXqNcW_-HA?t=4347 Från vp-debatten igår om illegala invandrare i landet.

Kaine went co-Kaine.

“The terrorist threat has decreased in some ways because bin Laden is dead” - Tim Kaine.
Senast redigerad av heis 2016-10-05 kl. 16:06.
2016-10-05, 15:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Friherr skrev

Det viktigaste som kom ut av gårdagens debatt var att Kaine tycks vara en idiot. Med tanke på Clintons hälsa kan detta avgöra valet för ett par procent av de röstande.

Häxan igår: "I'm very confident and excited about Tim Kaine".

https://www.youtube.com/watch?v=7X8547ew06k

Parkinson's? Hillary Clinton's head shakes during press conference

Nu lär hon väl skicka ut ett team som ger han en riktig omgång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in