Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-05, 12:17
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Dagens nyheter? Skämtar du eller?

Du får nog ge en bättre källa.

DN är en nog så bra källa.
Men för er Trumpdyrkare så är ju ingen källa bra nog, sålänge det inte är positiva nyheter dvs.

Wake up and smell the coffee.
2016-10-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Många önskar nog, inkl Pence själv, att just Pence var huvudkandidaten till presidentposten och inte Trump. Verkar var en kille med intelligens som nu tyvärr måste försvar en kandidat han själv knappast tror på. Demokraternas vicekandidat gick ut hårt och kanske lite Trumpaktigt vilket kan skada partiet om än inte i någon större utsträckning så länge Trump är motkandidaten hos republikanerna. Trump lär nog sitta uppe mitt i natten och twittra om hur han vann debatten på grund av sin intelligens och rikedom även om han varken är särskilt intelligent eller snuskigt rik.

Pence är garanterat bättre talare än Trump, men jag tvekar på att Pence skulle kunna dra mycket folk som Trump gör. Trump drar mer folk än vad Bernie Sanders gör och Sanders drog 4 gånger så mer folk än vad Clinton gjorde.

Pence är stark i debatt, men han talar inte lika bra till folket som Trump gör. Det är skillnaden.
Jag personligen hade nog velat vilja ha Pence än Trump, dels för Pence är nog aningen lite mer sansad än Trump - mycket.
2016-10-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är ingen ände på clowneriet i den här tråden.

Vadå? Klart att Pence är duktigare på tala sansat än Trump. Men jag tror inte Pence skulle locka lika mycket folk som Trump gör.

Sluta tro att Trump är en expert retoriker. Det är han inte. Han talar bara ur hjärtat och han erkänner till och med att han utnyttjade skattelagarna https://youtu.be/uMRZ6vS6kzU?t=7m20s och jag tycker det är Trumps starka sida att erkänna men inte vika sig. Jag uppfattar Trump som väldigt modig av sig och talar hur hjärtat till skillnad från Fru Clinton som smiter undan och talar ur hennes sponsorers intressen.

Du är som är clowen i denna tråd. Du anser att Trump kommer vinna. Trump ligger back med flera procent och förlorar mer och mer per dag oavsett hur bra Trump gör bra ifrån sig.
2016-10-05, 13:00
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Det är ingen ände på clowneriet i den här tråden.
Hur kunde du missa hans poäng så där hårt? Han syftade givetvis på att pence är en bättre formell talare (LÄS: I FORMELLA SAMMANHANG; TEX POLITISKA DEBATTER) och att Trump är betydligt bättre i informella sammanhang (TEX RALLYS). Blev det lättare att förstå nu lilla gubben?
2016-10-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Hur kunde du missa hans poäng så där hårt? Han syftade givetvis på att pence är en bättre formell talare (LÄS: I FORMELLA SAMMANHANG; TEX POLITISKA DEBATTER) och att Trump är betydligt bättre i informella sammanhang (TEX RALLYS). Blev det lättare att förstå nu lilla gubben?

En debatt är en debatt. Ett tal är ett tal. Jag vet, det är komplicerat.

Vi får se hur det artar sig i nästa debatt. Enligt geniklubben här i tråden är Obama sämst på att debattera eftersom han "förlorade" första debatten mot Romney.
2016-10-05, 13:10
Medlem
Citat:
En debatt är en debatt. Ett tal är ett tal. Jag vet, det är komplicerat.

Vi får se hur det artar sig i nästa debatt. Enligt geniklubben här i tråden är Obama sämst på att debattera eftersom han "förlorade" första debatten mot Romney.

Tror du att Trump kommer bli bättre eller blir det samma sak som förra gången? Han har ju 2 chanser kvar att visa sig bättre än Clinton.
2016-10-05, 13:16
Moderator
sm910difs avatar
En "olycka" eller "galning" ifrån att årets val står mellan en demokratisk krigsgalning och en republikansk krigsgalning. Under PBS filt av gråsossig tråkighet bord sanningen ligga tillräckligt öppen ändå för var och en som vill förstå varför Kaine lyfts så generöst över hela mediasprektrumet.
2016-10-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Tror du att Trump kommer bli bättre eller blir det samma sak som förra gången? Han har ju 2 chanser kvar att visa sig bättre än Clinton.

Vet du vad? Jag tror att inte bara Trump utan även Clinton kommer försöka att vara "bättre" i nästa debatt.

Varför undrar du? Det får du fundera ut själv.
2016-10-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
En "olycka" eller "galning" ifrån att årets val står mellan en demokratisk krigsgalning och en republikansk krigsgalning. Under PBS filt av gråsossig tråkighet bord sanningen ligga tillräckligt öppen ändå för var och en som vill förstå varför Kaine lyfts så generöst över hela mediasprektrumet.

Ingen i tråden fattar det här med Kaine. Kan du förklara?

Många får för sig att du hade sagt "krigsgalning" oavsett vilka kandidaterna är.
2016-10-05, 13:19
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ingen i tråden fattar det här med Kaine. Kan du förklara?

Många får för sig att du hade sagt "krigsgalning" oavsett vilka kandidaterna är.
Pence ska det givetvis stå.
2016-10-05, 13:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Många önskar nog, inkl Pence själv, att just Pence var huvudkandidaten till presidentposten och inte Trump. Verkar var en kille med intelligens som nu tyvärr måste försvar en kandidat han själv knappast tror på. Demokraternas vicekandidat gick ut hårt och kanske lite Trumpaktigt vilket kan skada partiet om än inte i någon större utsträckning så länge Trump är motkandidaten hos republikanerna. Trump lär nog sitta uppe mitt i natten och twittra om hur han vann debatten på grund av sin intelligens och rikedom även om han varken är särskilt intelligent eller snuskigt rik.
Pence ensam skulle inte ha en chans mot paret Clinton. Försök att förstå detta.
Senast redigerad av arbetet 2016-10-05 kl. 13:28.
2016-10-05, 13:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Frank Luntz:

Entire Luntz Focus Group Of Undecided Ohio Voters: Pence Won Debate

http://www.realclearpolitics.com/video/2016/10/04/luntz_focus_group_of_undecided_ohio_voters_reacts_ to_vp_debate.html

Frank Luntz ‏@FrankLuntz

Mike Pence won tonight's debate by a bigger margin (22-4) than Hillary Clinton beat Donald Trump (16-6) in the first debate.

Tim Kaine sa Donald Trump 165 gånger under debatten.

"CBS News' Elaine Quijano repeatedly attacked Gov. Mike Pence (R-Ind.) during the 2016 vice presidential debate in Farmville, Va., on Tuesday."

"She appeared to support Sen. Kaine on his criticism of Trump, answering back to him, “right,” in agreement."

http://www.mrctv.org/blog/watch-cbs-moderator-repeatedly-attack-pence-vp-debate

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in