Åh fan.
När flyttade RM i så fall till GB och sammanföll det i tid med en dipp resultatmässigt?
Något osedvanligt har ju onekligen hänt RM.
Självklart omöjligt att med säkerhet kunna förutspå hur mycket Oleksiak kommer utvecklas.
Man får gå på fakta om vad som redan har inträffat och gör man det så blir framtidsscenariot guldinfattat för kanadensiskan.
Det finns inga som helst belägg för att hon inte skall kunna utvecklas positivt från den sextonåring hon nu är.
Jag tycker väl också de andra överreagerade när du tippade att Oleksaik skulle totaldominera 100 fjäril om fyra år. Däremot tror jag inte vägen för Sarah att gå är en satsning på 200 fjäril. Hon kommer förmodligen satsa på 50/100 fjäril/frisim och det finns chans för guld igen.
Tror Melijutyte flyttade till Plymouth när hon var 12 år eller något i den stilen. Det är klart att britter dopar sig också (speciellt inom sitt eget olympiska program kan man misstänka statsunderstödd dopning), men jag vet inte vad det har med Ruta att göra. Hon var helt okej förra året, så gissar på en lite dipp i år, Franklin är betydligt mer under isen jämförelsevis.
Jag tycker väl också de andra överreagerade när du tippade att Oleksaik skulle totaldominera 100 fjäril om fyra år. Däremot tror jag inte vägen för Sarah att gå är en satsning på 200 fjäril. Hon kommer förmodligen satsa på 50/100 fjäril/frisim och det finns chans för guld igen.
Tror Melijutyte flyttade till Plymouth när hon var 12 år eller något i den stilen. Det är klart att britter dopar sig också (speciellt inom sitt eget olympiska program kan man misstänka statsunderstödd dopning), men jag vet inte vad det har med Ruta att göra. Hon var helt okej förra året, så gissar på en lite dipp i år, Franklin är betydligt mer under isen jämförelsevis.
De andra är lite allmänt sura på mig för att jag inte alltid har tillrättalagda åsikter och inte drar mig för att kritisera människor satta på piedestal
Jag släpper RM..hon har inget med vare sig Sjöström eller Oleksiak eller Gunnar Larsson att göra.
Gällande Sjöström så tror jag att hon som "gammal" 22 åring har begränsad utvecklingskurva kvar att ta av.Jag fallerar att se hur hon signifikativt skall kunna förbättra sig över sprintdistanser.
Fyra år är mycket lång tid i simning men en sak är säker..det kommer alltid nya och unga talanger upp i en olympiad(fyraårsperiod)och jag befarar att konkurrensen kommer att bli henne övermäktig som 26 åring..med över tio år i världseliten.
Framtiden utvisar.Låt oss vänta och se.
De andra är lite allmänt sura på mig för att jag inte alltid har tillrättalagda åsikter och inte drar mig för att kritisera människor satta på piedestal
Fast gäller inte det omvända när du nu höjer Oleksiak till skyarna efter ett lyckat mästerskap?
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Gällande Sjöström så tror jag att hon som "gammal" 22 åring har begränsad utvecklingskurva kvar att ta av.Jag fallerar att se hur hon signifikativt skall kunna förbättra sig över sprintdistanser.
Även här blir jag lite förbryllad när du tror att Sarah har en begränsad utvecklingskurva. Sarahs sju snabbaste lopp på 100m fjäril, vilka även råkar vara de sju snabbaste loppen genom tiderna på distansen, är satta från augusti 2015 och framåt. Bara under det senaste dryga året har hon förbättrat världsrekordet inte mindre än tre gånger. Hade Oleksiak gjort något liknande hade du väl fallit ned på knä och dyrkat henne som en gudinna vid det här laget.
55.48 (2016-08-07) OS final
55.64 (2015-08-03) VM final
55.68 (2016-03-31) Swim Open Stockholm
55.74 (2015-08-02) VM semifinal
55.84 (2016-08-06) OS semifinal
55.89 (2016-05-20) EM final
55.95 (2016-07-07) SM final
Johan Wallberg blir ny chef för NEC senare i höst och Ulrika Sandmark sitter kvar som förbundskapten. Vad det innebär mer konkret för befintliga tränare verkar inte vara klart.
Fast gäller inte det omvända när du nu höjer Oleksiak till skyarna efter ett lyckat mästerskap?
Även här blir jag lite förbryllad när du tror att Sarah har en begränsad utvecklingskurva. Sarahs sju snabbaste lopp på 100m fjäril, vilka även råkar vara de sju snabbaste loppen genom tiderna på distansen, är satta från augusti 2015 och framåt. Bara under det senaste dryga året har hon förbättrat världsrekordet inte mindre än tre gånger. Hade Oleksiak gjort något liknande hade du väl fallit ned på knä och dyrkat henne som en gudinna vid det här laget.
55.48 (2016-08-07) OS final
55.64 (2015-08-03) VM final
55.68 (2016-03-31) Swim Open Stockholm
55.74 (2015-08-02) VM semifinal
55.84 (2016-08-06) OS semifinal
55.89 (2016-05-20) EM final
55.95 (2016-07-07) SM final
Tja..om 16 hundradelar på ett år får det att kila i byxan på dig må det på dig ankomma.
Väljer du att endast ta hänsyn till det senaste året har Sarah "bara" förbättrat sig 16/100, men sett över två år har hon sänkt sig över en sekund och de senaste fem åren har hon kapat 1.8 s på en sprintdistans.
Sarah inledde kortbanesäsongen med bland annat 24.17 på 50 fritt
Skulle inte hon vara ledig fram till jul?
Inte riktigt, hon skall simma SM men inte vara med på VM
I helgen har också Louise Hansson inlett sin collegesimkarriär med att ta tre segrar när hennes lag besegrade Washington med eftertryck. Dock inte nära svenska rekordet på dessa distanser (200 fritt, 100 fjäril och 200 medley).
3.37,60 4x100 fritt 3.14,82
7.54,26 4x200 fritt 7.10,04
3.59,88 4x100 medley 3.33,84
Swim Open Stockholm är ren uttagningstävling, men det kommer knappast bli tal om några kvotkrockar.
Men ändå intressant att trenden är att alltmer gå mot en uttagningstävling och inte bara kvalgränser under en kvalperiod (även om det fortfarande finns en flexibilitet i systemet).
Men ändå intressant att trenden är att alltmer gå mot en uttagningstävling och inte bara kvalgränser under en kvalperiod (även om det fortfarande finns en flexibilitet i systemet).
Jo jag håller med, och tycker det är bra. Visar vilka som kan få till en toppning till en specifik tävling. Betydligt större trupp att vänta till kortbane-EM som går i Danmark några månader senare.
Hoppas några killar tar chansen till VM, Skagius, Eliasson och Johansson definitivt.
Världscupen är igång igen. Qatar eller nåt tror jag. Orkade inte läsa igenom startlistan i jakt på svenskar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Skulle inte hon vara ledig fram till jul?
Inte riktigt, hon skall simma SM men inte vara med på VM
I helgen har också Louise Hansson inlett sin collegesimkarriär med att ta tre segrar när hennes lag besegrade Washington med eftertryck. Dock inte nära svenska rekordet på dessa distanser (200 fritt, 100 fjäril och 200 medley).
Är ju ganska bra svenska rekord på två av distanserna.