2016-10-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedjeragnar
Några nämner någon bild eller flera bilder där en eller flera av de misstänkta syns, är det någon som har länken till den? Kan inte hitta den.

Jag tror att moderatorerna har tagit bort inlägget med bilderna så det är kanske mot någon av flashbacks regler att posta sådana bilder här, men det fanns bilder på våldtäktsmännen här tidigare.
Citera
2016-10-05, 14:58
Medlem
Mooons avatar
Oj då, vilken tid kommer du ifrån?

Varför anser du att inget tyder på att en/flera våldtäkter har skett? Kvinnan mår ju uppenbart mycket dåligt både psykiskt och fysiskt, hon har gjort en polisanmälan och utstått de förhör som kommer med anmälan.

Det är ledsamt att vissa män föraktar kvinnor till så stor grad att ni verkar nöjda med att en mycket utsatt kvinna blivit gruppvåldtagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Spanskivan
Vilket är degenerativt, att hon beter sig som ett luder och blev behandlad som en, noll sympatier. Hon kan inte värja sig av två huvudsakliga skäl; Hon är kvinna och hon sitter i rullstol. Om hon försätter sig i en sådan situation så får hon leva med riskerna. Riskerna för att hennes beteende leder till våldtäkt förr eller senare är hennes egna fel, dock är jag för att hänga våldtäktsmän offentligt. Dock finns det inget som tyder på att det rör sig om en våldtäkt till att börja med.
Citera
2016-10-05, 14:59
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Det är ju ganska så uppenbart vad som har hänt:

Kvinnan var med på att ha sex med en av männen men det hon inte visste var att mannen skulle ringa dit sina bruschor också.

Helt sjukt om svartskallarna går fria.
Senast redigerad av Louise.potatisgris 2016-10-05 kl. 15:03.
Citera
2016-10-05, 15:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleris
Jag tror att moderatorerna har tagit bort inlägget med bilderna så det är kanske mot någon av flashbacks regler att posta sådana bilder här, men det fanns bilder på våldtäktsmännen här tidigare.
Det fanns en bild på tre araber på väg till bussen, som påstods vara några av gärningsmännen som just blivit släppta.
Citera
2016-10-05, 15:08
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Borde det inte vara en försvårande omständighet att hon var rullstolsbunden? Hon kunde ju inte komma därifrån hur som helst som en som inte var bunden.
Citera
2016-10-05, 15:08
Medlem
rex144s avatar
Det blir svåra gränsdragningar, sexuella aktiviteter kan se olika ut, hon känner sig försmädad och hånad, ett hämndbegär?

åklagaren måste ta i beräkning alla argumenten, det är inte en liten flicka som blev ditlurad för att äta glass, den handikappade kvinnan har ett riskbeteende, hon är omdömeslös,

visst ska hon inte våldtas på grund av det men det blir svåra gränsdragningar mellan hor mycket hon var själv på noterna? var tar samtycket slut?

användes det våld? penetrerade de andra killarna hennes vagina? eller bara ollade henne?
gjorde de fräcka närmanden med sina eregerade könsorgan mot hennes ansikte medan hon låg på rygg och blev påsatt av den babben som hon ville knulla med från början,

ville hon ha de andra killar oxå? troligen inte, men kan det uteslutas med 100%?
Citera
2016-10-05, 15:10
Medlem
elgecys avatar
Fy fan vad vidrigt, vad är det för fel på er som anser att hon får skylla sig själv, alternativt bjudit in till detta?

Kvinnor och män ska kunna umgås ensamma ihop under samma tak. Och i detta fall har umgänget bestått av något så oskyldigt som att låna toaletten!

Med sunt och hederligt förnuft skulle kvinnan så väl kunnat föreslå att de skulle avrunda natten ihop i samma bostad -utan att behöva bli (grupp)våldtagen!

Ett nej är alltid ett nej, vad är det som är svårt att förstå där?

Om ett förspel inleds och kvinnan plötsligt drabbas av någon akut värk och vill avbryta -har hon då inte rätt till det? Hon ska bli knullad till varje pris? Det finns INGET läge där ett NEJ till samlag inte skall respekteras.
Citera
2016-10-05, 15:11
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det fanns en bild på tre araber på väg till bussen, som påstods vara några av gärningsmännen som just blivit släppta.

Bekräftar inlägget.
Det som hände var att en medlem här påstod sig ha stått utanför polishuset när dom släpptes och följt efter och även samtalat med dom, där det sen tagits 2 foton av dessa 3 personer från avstånd så man kunde inte se ansiktena men däremot klädseln.

Inlägget togs sen bort men en quote fanns kvar någon tim till innan även det togs bort. Antingen är det någon som trollat här i tråden, eller så har den nya sekretesslagen från den 1/10 då gått i kollision med Flashbacks regel 1.12 ang skyddade person-uppgifter, även om det nu bara var halvsuddiga foton utan att något namn nämndes.

Har ställt en fråga på fb-tråden i vad som nu gäller, tills dess bör ni vara mycket försiktiga med vem som ev hängs ut eller nämns i tråden. Eftersom detta skedde ganska kort efter frisläppandet blev känt så tror jag mer på en retroaktivt ingrepp från Flashbacks sida.

Är också förvånad att sveriges mest högljudda advokat i detta ämne, Massi-Fritz, håller helt tyst, i vanliga fall hade det väl funnits en pressrelease redan för 2 tim sen.....
Citera
2016-10-05, 15:12
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Om ett förspel inleds och kvinnan plötsligt drabbas av någon akut värk och vill avbryta -har hon då inte rätt till det? Hon ska bli knullad till varje pris? Det finns INGET läge där ett NEJ till samlag inte skall respekteras.

Det verkar som att hon sa nej till att börja med
Sen tjatade han och tjatade
Och på nåt sätt så slutade hon att säga nej efter det?
Hur många gånger måste man säga nej innan de fattar? Typ. Dvs, juristerna
Citera
2016-10-05, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Oj då, vilken tid kommer du ifrån?

Varför anser du att inget tyder på att en/flera våldtäkter har skett? Kvinnan mår ju uppenbart mycket dåligt både psykiskt och fysiskt, hon har gjort en polisanmälan och utstått de förhör som kommer med anmälan.

Det är ledsamt att vissa män föraktar kvinnor till så stor grad att ni verkar nöjda med att en mycket utsatt kvinna blivit gruppvåldtagen.

Är du en sådan som använder årtal som ett argument? "DET ÄR 2016!!".

Hon ville ha sex med främling och fick sex av sagd främling. Jag hoppas att hon mår dåligt och tänker efter både en och två gånger innan hon har sex med en främling igen. Hoppas hon får mardrömmar.

Jag föraktar inte kvinnor, jag föraktar idioter. Om jag hade föraktat kvinnor så hade jag inte främjat offentlig avrättning av våldtäktsmän.
Citera
2016-10-05, 15:16
Medlem
svedjeragnars avatar
Gällande att förundersökningsledaren i fallet, Ayman Aboulaich, skulle vara muslim, så tror jag att så inte är fallet. Troligtvis är han kristen arab med tanke på att några av barnen som syns på hans Youtube-konto, som troligtvis är hans egna barn, har kristna namn som "Josef" och "Caesar". Inte säkert dock att han inte är muslim, men en antydan.

https://www.youtube.com/user/aymano71/videos
Citera
2016-10-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanskivan
Är du en sådan som använder årtal som ett argument? "DET ÄR 2016!!".

Hon ville ha sex med främling och fick sex av sagd främling. Jag hoppas att hon mår dåligt och tänker efter både en och två gånger innan hon har sex med en främling igen. Hoppas hon får mardrömmar.

Jag föraktar inte kvinnor, jag föraktar idioter. Om jag hade föraktat kvinnor så hade jag inte främjat offentlig avrättning av våldtäktsmän.

Hur vet du att hon ville ha sex ö.h.t?

Hon har berättat att hon ville låna toaletten och blev sedan överfallen därinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in