Jag har i princip bestämt mig. Vid första bästa tillfälle tar jag min högskoleexamen, min kompetens och min familj till Norge.
Jag orkar inte med dårhuset Sverige längre. Det känns otryggt överallt, och Sverige har förvandlats till en fattig-nation. Det sitter tiggare i varje gathörn och människor blir gruppvåldtagna hela tiden. Handgranater kastas och mögliga skithus säljs för över 3 miljoner. Bostadsköerna är åratals långa och förlossningsvården fungerar inte. Skolorna får viten och expats måste gå SFI med analfabeter som de springer om efter en termin. skolan saknar utbildade lärare (man tar en jeppe från gatan istället), undersköterskor med gymnasieexamen gör mer av sjuksköterskors jobb och socialtjänstens uppgifter ska skötas av vem som helst.
På alla offentliga rum som badhus och bibliotek råder upplopp och sexuella trakasserier. Sjukhus tar emot mer och mer från gängkrigen från storstaden. Snart är det bara museum kvar som normala platser. Vägarna har vägpirater och rastplatserna är permanent bebodda.
Polisen har gett upp, skatten kommer tokhöjas och regeringen skriker "DET ÄR TRYGGT HÄÄÄÄR!!!!"
Fuck det här landet!
Ni andra med högskoleutbildning, hur tänker ni? Vill ni sticka?
Inom 5 år är jag "out of here" i Norge. Vilka tänker likadant?
Senast redigerad av inboxaren 2016-10-05 kl. 06:52.
På sätt och vis kan jag förstå er. Ni är individualister/egoister. Tänker på ert och kanske även familjens bästa.
Men snälla, kom inte tillbaka sedan när vi, som stannade kvar och kämpade, har räddat nationen. När vårt blod i kampen har vattnat den här nationens jord, skall ni då komma tillbaka och säga: "Ah, vad gott det är att andas svensk luft igen"?
Precis, är man egoistiskt lagd och på gränsen till någon bokstavskombination då kan jag förstå att man vill lämna landet. Det bör man också då göra för att inse att man har det bra i Sverige. Man ska bara sålla vad man läser i Aftonbladets app och andra nyhetsorgan.
Dom direkta problemen som jag ser med att bo i Norge är den låga arbetsmoralen och språket.
Precis, är man egoistiskt lagd och på gränsen till någon bokstavskombination då kan jag förstå att man vill lämna landet. Det bör man också då göra för att inse att man har det bra i Sverige. Man ska bara sålla vad man läser i Aftonbladets app och andra nyhetsorgan.
Dom direkta problemen som jag ser med att bo i Norge är den låga arbetsmoralen och språket.
Antar att du inte bor i en srörde stad. Detta är vad jag ser och upplever inte vad jag läser i tidningen.
Förstår dig. Jag stannar kvar i Sverige, men flyttade till ett JÄVLIGT avskilt ställe i söndags. Lever utanför samhället och i harmoni med naturen. Här är allt som det alltid vart, men städerna... usch, de förfaller en efter en.
Att Malmö är söndertrashat och att Göteborg är på väg åt samma håll har vi vetat länge, men nu börjar det dyka upp saker i mindre städer med.
Jag hatar varenda regering som möjliggjort detta. Jag hatar varenda politiker, varenda kolumnist och varenda förespråkare av förfallet.