2016-10-05, 13:04
Bannlyst
Norge har massor med muslimer och de blir bara fler och fler. Du får nog flytta til Bodø eller Tromsø.
Citera
2016-10-05, 13:11
Medlem
Planerar också att lämna Sverige. Funderar främst på Island men kollar även på Norge.

Godhetsknarkandet verkar dock ha satt sig fast på Island också; de tar an många fler flyktingar än vad deras kvoter är pga att folket kräver det (200 istället för 47 de senaste 2 åren), men de verkar göra det på ett bättre sätt än Sverige. De tar dit hela familjer som de har intervjuat innan, etc. Hoppas dock att de inte tar in för många till. MENA folket förökar sig som kaniner; 200 flyktingar blir lätt 2000 inom 20 år som sen blir 20,000 20 år senare. Om en andel av dessa sen blir radikaliserade....

Men men, man får hoppas att de lär sig från Sveriges eventuella kollaps. Det är iallafall inga ensamkommande "barn" som letar sig upp till Island i vågor som det är i Sverige.

Angående Norge så verkar Norge's folk och politiker verkar iallafall ha mer vett än svenskar men det finns oroande tecken; t.ex. att Mohammed är det vanligaste namnet på nyfödda i Oslo nu. Det och gränsen till Sverige. Du kan räkna med att när bidragen börjar ta slut i Sverige så kommer alla muslimska lycksökare välla över gränsen till Norge.
Citera
2016-10-05, 14:29
Medlem
Arkiaters avatar
I fall du i princip helt skall slippa de negativa konsekvenser vi sett av invandringen till Sverige, under senare år främst, så skall du och familjen satsa på en framtid i t ex Estland, Lettland, Litauen, Ungern eller Ryssland? De forna öststaterna har dessutom platt skatt vilket kan vara intressant.
Norge har tyvärr en tendens att ta efter Sverige, även om de släpar efter några år. Själv skulle jag gärna flytta till Ungern.
Citera
2016-10-05, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petter0619

Angående Norge så verkar Norge's folk och politiker verkar iallafall ha mer vett än svenskar men det finns oroande tecken; t.ex. att Mohammed är det vanligaste namnet på nyfödda i Oslo nu. Det och gränsen till Sverige. Du kan räkna med att när bidragen börjar ta slut i Sverige så kommer alla muslimska lycksökare välla över gränsen till Norge.

Du har rätt, i folkmun kallas staden för Oslamabad:

https://www.google.dk/#q=det+vanligaste+pojknamnet+i+oslo

https://www.google.dk/#q=det+mest+popul%C3%A6re+drengenavn+i+oslo+er
Citera
2016-10-05, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Norge har tyvärr en tendens att ta efter Sverige, även om de släpar efter några år. Själv skulle jag gärna flytta till Ungern.

Norge gör samma fel som Sverige, landet verkar fortfarende svenskt ur en politisk synspunkt.

Jag skulle också gärna bo i Ungern, tänk att ha Orban som leder för sitt land
Citera
2016-12-28, 21:50
Avslutad
Jag kommer också med extremt stor sannolikhet flytta till Norge efter avlagd examen, kan tänka mig starta i Oslo men jag vill inte leva i den staden allt för länge.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in