Citat:
Ursprungligen postat av
S.Busquets
Sitter man inte 2/3 av straffet? Eller har jag förstått det fel? Hur vanligt är det att man blir släppt tidigast möjligt?
Det blir ju bara 9 år och 4 månader isåfall, minus häktningstiden, så ca 8 år kvar. Helt galet egentligen.
Sen har du permissarna som börjar nått år/6 mån innan muckb
Citat:
Ursprungligen postat av
Thuglife187
Jag tror inte någon dem förutom onur bryr sig det minsta...var väl någon som sa i förhören "vad tycker du om att Hussein är död" så svarade han "jag bryr mig inte ett liv för ett liv" kommer inte ihåg vem det var men tror det var jonis...
Mest huvudvärk bör nog Adam ha oavsett...
Japp det va jonis.
haha Adam...även om han blev "omvänd" på kåken och vill leva legit med jobb osv så det kan han glömma...
En så stor skuld kommer alltid kräva in...Om inte dom från nederländerna gör det själva så snappar någon annan upp det uppdraget...skulder är stora inkomstkällor för dom som är beredda att gå långt.
Citat:
Haha exakt ville bara dra en snabb jämförning med hur "lite" även Adam och Ahmed egentligen har (dock ska de få tidsbestämt oxå)
Dock får man se hur taggade de är att komma hem till Friskis igen efter 10 år borta...har tydligen "hjältestatus" i norra nu så de kanske inte ens bryr sig att de sitter inne
Vad menar du? det är ju faktiskt inte spikat att det blir 20.det kan lika gärna bli 25+, vem vet hur praxis kommer se ut om 20+år?