2016-09-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Upphör aldrig att förvånas överdumheten hos vissa individer

Jockiboi har till skillnad frän många andra influencers (t.ex. PewDiePie eller Therese) svårt att dra ekonomisk nytta av sina många tittare - vilket företag eller liknande vill kopplas samman med honom och/eller hans ScandalBeauties flickvän & vilken köpstark målgrupp kan han nå ut till med sina "pranks"? Det är inte YouTube som genererar omsättningen - det är förmågan att använda kanalen i nästa steg
Såklart så har vissa mer nischad målgrupp och det blir lättare med exempelvis sponsrade klipp, men du är riktigt ignorant om du tror att företag inte samarbetar med Jockiboi för att man inte vill associera sig med honom. Han har knappa 700 tusen följare på Instagram och kan enkelt göra reklam för snabba pengar. Han kan säkerligen hitta företag att göra sponsrade klipp dessutom.

YouTube är knappast hans enda inkomstkälla. Han hade huvudrollen i sin egna serie som konkurrerade med TV-serier som har tiotals miljoner i budget. Han kan sälja ut konserter i Vilhelmina om han så vill. Han har en webbshop som jag kan tänka mig en massa barn + cheesycake77 köper ifrån. Men ja, killen bor väl i någon sunken etta mitt i ingenstans om man ska tro er
Citera
2016-09-10, 13:00
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Kritisera Jockiboi allt ni vill men tycker det är löjligt hur folk blundar för hur mycket han faktiskt tjänar. Inte alls avundsjuka (ej riktat mot dig)

Vi andra har självrespekt och säljer inte ut oss för pengar, han kör med click bait och hittar på lögner för att dra till sig visningar till sina videos.

Inte så svårt att starta en youtube kanal och tjäna pengar, men dom flesta människor väljer att tjäna pengar på andra sätt än att lura småbarn som inte förstår.
Citera
2016-09-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Vi andra har självrespekt och säljer inte ut oss för pengar, han kör med click bait och hittar på lögner för att dra till sig visningar till sina videos.

Inte så svårt att starta en youtube kanal och tjäna pengar, men dom flesta människor väljer att tjäna pengar på andra sätt än att lura småbarn som inte förstår.
Att det är oetiskt av honom är en annan femma, jag syftar på dem som verkar tro att han har svårt att betala hyran. Det är vardagsmat för såpadeltagare att sälja ut sig själv, men det är få som lyckats utnyttja det så långt som Jockiboi. Mytomani ät inte alltid negativt (om vi snackar om pengar)
Citera
2016-09-21, 20:53
Medlem
Inte orkat bläddra tillbaka någon sida och läsa men ser att Jockes ekonomi har diskuterats förut.

Hur mycket tjänar Jocke och Jonna? Dom har precis flyttat in i en nybyggd lägenhet. Vet inte om det är bostadsrätt eller hyresrätt men dom har dessutom köpt nya möbler till hela lägenheten.

Nu har dom dessutom köpt en Volvo XC90 som går på minst 500 000:-.
Citera
2016-09-21, 23:15
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Inte orkat bläddra tillbaka någon sida och läsa men ser att Jockes ekonomi har diskuterats förut.

Hur mycket tjänar Jocke och Jonna? Dom har precis flyttat in i en nybyggd lägenhet. Vet inte om det är bostadsrätt eller hyresrätt men dom har dessutom köpt nya möbler till hela lägenheten.

klart de tjänar mer än genomsnittet i Sverige. Förresten är väl Joakim SDare väl?

de dära mobilpranket känns fake. Skulle inte förvåna mig om de skickade en random mobil i luften.
Citera
2016-09-24, 17:05
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN

Köpt eller leasat?
Citera
2016-09-25, 00:03
Medlem
Bor i hyresrätt samt att bilen står på ett hyrbilsföretag i Sälen. Men visst tjänar de pengar och skulle köpa en.
Citera
2016-09-28, 20:34
Avslutad
Har någon kvar bilder från JBs gamla blogg? Skulle vara intressant att se.
Citera
2016-09-29, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Såklart så har vissa mer nischad målgrupp och det blir lättare med exempelvis sponsrade klipp, men du är riktigt ignorant om du tror att företag inte samarbetar med Jockiboi för att man inte vill associera sig med honom. Han har knappa 700 tusen följare på Instagram och kan enkelt göra reklam för snabba pengar. Han kan säkerligen hitta företag att göra sponsrade klipp dessutom.

YouTube är knappast hans enda inkomstkälla. Han hade huvudrollen i sin egna serie som konkurrerade med TV-serier som har tiotals miljoner i budget. Han kan sälja ut konserter i Vilhelmina om han så vill. Han har en webbshop som jag kan tänka mig en massa barn + cheesycake77 köper ifrån. Men ja, killen bor väl i någon sunken etta mitt i ingenstans om man ska tro er

Följare på instagram genererar ingen inkomst. Inkomsterna från tuben betalar väl hyran och ett happymeal på donken. Barnkläderna han säljer på nätet betalar nog endast kostnaderna för att administrera sidan och hanteringen runtomkring kläderna, hans utsålda gig i bortglömda småorter på landsbygden ger heller inga miljoner på banken, snarare könssjukdomar och en gratis fylla samt ett jävla resande och en liten fickpeng.
Varumärket Jockiboi är vatten värt då hans målgrupp är 12-18åringar i förorten och de tillhör inte det kapital och köpstarkaste segmentet i samhället.
Det är ju kul att det finns människor som pga bristande självrespekt och intelligens väljer att roa folket på sin egen bekostnad och dessutom med hjälp av sin partner även tillgodose runksegmentet av den del i befolkningen som gillar dåligt hemmagjord porr.
Citera
2016-09-29, 15:41
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattanfallen
....och dessutom med hjälp av sin partner även tillgodose runksegmentet av den del i befolkningen som gillar dåligt hemmagjord porr.

Jag måste säga att det är definitivt det bästa han har bidragit med hitintills.. En höjdpunkt i hans karriär.
Citera
2016-10-04, 19:13
Medlem
Priserna rullar in. Årets youtuber och pris på barncancergalan.
Citera
2016-10-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Priserna rullar in. Årets youtuber och pris på barncancergalan.
Pris för att barn fått cancer eller? Fyfan va vidrigt.

Ont: Snart är det skilsmässa på G, garanterat. Jag ger det max två år. Efter det är det slut på framgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in