2016-10-02, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeF
Kul att EA har gjort det överdrivet lätt att försvara bara genom att hålla in X-knappen och gjort close controll-dribbling helt oanvändbart, dessutom så är alla finter utom rainbowflicken, skottfinten och snurrfinten värdelösa... Om dem inte patchar detta så kommer jag nog aldrig mer att spela online på det här FIFA-spelet annat än mot kompisar. Fattar inte varför dem gör det svårare för spelare som gillar att dribbla, spelarna känns överdrivet sega hela tiden.

Jag gick 40 raka matcher utan förlust i början av FIFA 16, nu har jag 2 vinster och 3 förluster..

Tror som sagt man har en klar fördel om man inte spelat Fifa sista 2 åren med Ignite motorn, Frostbite motorn verkar helt klart fungera annorlunda och till viss del sämre, hade förmodligen varit enklare om jag varit nybörjare och inte nött in vissa finter och speluppbyggnader som fungerade i sista 2 Fifa spelen.

Nu vet jag inte alls vad som fungerar eller inte, verkar vara väldigt random.
Citera
2016-10-02, 20:05
Moderator
zanteras avatar
Bara kört The Journey hittills. Det är ganska bra, men tycker själva storyn är väldigt förutsägbar och flera av händelserna listade jag ut långt i förväg, och det var tydligt vad som skulle hända vid flera tillfällen. Även lite tråkigt att det bara är 1 säsong.
Citera
2016-10-03, 00:07
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triquartista
Nån mer som har funnit 5-backslinjen? Stänger insticken och pace-ludrena totalt. 3 centrala innerbackar och 2 ytterbackar som stänger kanterna.

Det blir för defensivt spelade med det några matcher, ytterbackarna tar inga löpningar känns det som.
Citera
2016-10-03, 12:43
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Spelet må tyckas vara mer realistiskt men enligt mig är Fifa 17 väldigt tråkiga att spela då det är lite för defensivt fokuserat. Kanske hittar man mer strategier så småningom men just nu känns det bara så hopplöst att försöka bygga upp anfall.
Exakt så här känner jag på varje nytt FIFA. Är väl rätt bra när jag fått klämm på hur man ska spela men fram tills dess är jag brutalt jävla dålig och vill egentligen bara knäcka skivan Ha tålamod!
Citera
2016-10-03, 14:17
Medlem
R4hu7s avatar
Seriöst, är det bara jag som tycker att straffarna är orealistiska? Själva "run-up" känns okej, men tillslaget på bollen känns inte verklig alls.
Citera
2016-10-03, 17:21
Medlem
Vallasands avatar
Bara jag som lirar på PC elle?
Citera
2016-10-03, 19:07
Medlem
Bongbengtssons avatar
Har någon koll på huruvida det kommer komma en patch inom kort? Jag tycker det känns som en oslipad diamant än så länge med lite för hackiga och sega menyer samt en del lättare "bugg" i matcherna.

Peace
Citera
2016-10-03, 19:09
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Bara jag som lirar på PC elle?

Är det inte riktigt svårt utan en handkontroll?
Citera
2016-10-03, 19:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Är det inte riktigt svårt utan en handkontroll?

Går att ha en handkontrol på PC

Jag kör PC med en XBOX 360 kontroller då jag föredrar PC framför konsol (köpte min PS4 endast för Bloodborne, den är numera en Netflixkonsol under TV'n).
Citera
2016-10-03, 19:31
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Går att ha en handkontrol på PC

Jag kör PC med en XBOX 360 kontroller då jag föredrar PC framför konsol (köpte min PS4 endast för Bloodborne, den är numera en Netflixkonsol under TV'n).

Trevligt, hur är grafiken jämfört med PS4 och XBOX one? Kör också min xbox one till Netflix och Viaplay
Citera
2016-10-03, 19:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Trevligt, hur är grafiken jämfört med PS4 och XBOX one? Kör också min xbox one till Netflix och Viaplay

Svårt att säga hur den är jämfört då jag inte vet om det är någon skillnad.

Misstänker att det är likvärdigt iom att det är samma grafikmotor i båda.
Citera
2016-10-03, 20:00
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag spelar mest karriärläge och hur gör man egentligen för att bli bra på spelet och att kunna spela ett eget spel? Så man passar och får igång ett tempo att det händer något sen att spelarna sticker i djupled då och då sen kommer och möter bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in