Citat:
Ursprungligen postat av
Frozzzt
Hehe, tar jag över din bostad som ny ägare ser jag ju givetvis till att du åker ut med huvudet före omedelbart. Var du tar vägen är bankens eller mitt (ny ägares) problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
BajsBoo
Jag äger hyresfastighet, om någon skulle sluta betala hyra och tro att de skulle få bo gratis och samhället inte har resurser till att vräka personerna så kommer jag bokstavligt röka ut dem, ingen skall sko sig på mig.
Att själv med mer eller mindre våld vräka folk kallas för självtäkt och straffas med fängelse i värsta fall. Vad som händer är att ni förr eller senare fastnar på video som skickas till expressen och så är ni rökta. Och vad händer när ni ger er på fel folk som spöar skiten ur er? Skall ni gå till polisen när ni försökt vräka folk med våld? Vräkningar fungerar så länge de är få till antalet men inte vid en samhällskollaps. Och alla desperata som ni försöker vräka kommer inte att tycka synd om er så råkar ni ut för en olycka blir det svårt att få fram vittnen.
Alltså, kom in i matchen nu. Vi har redan sett upploppen vid flyktingförläggningar. Tror ni att ni bara marscherar in i ghettot och kastar ut folk? Visst, har man tur och köper en överklassvåning så kanske man hör ett skott när man knackar på dörren och kungör sitt ärende och hittar Grefven i rökrummet efter att han skjutit sig men de flesta vräkningar lär gå vildare till.
Nej smäller det rejält och Riksbanken inte klara av att pumpa in pengar för att hålla alla lånetorskar flytande så lär man sätta lånetorskarna i personlig konkurs och existensminimum for life, sedan bailar man ut bankerna med QE som köper upp deras kassa lån och så bor torskarna kvar.
Om alla dessa nytryckta pengar kraschar kronan och vi får inflation så jublar Ingves. Efter denna övning lär tyvärr konsumtionen tvärstanna så vi ändå inte får inflation men då är det dags för några helikoptersläpp så bolånen kan öka igen.