2016-10-03, 22:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Precis, hur ska han nu få till det att hon var delaktig till att hon misshandlades till döds på så kort tid. För att han tyckte sig se en svart man springa ut..Nä, han tog av sig skorna och sedan skulle hon betala. Så jävla iskallt att man blir mörkrädd. Har läst att det är 60% av de fängslade som har APS. Det är där dom hör hemma.

Ursäkta men vad är APS?

Googlade själv: https://sv.wikipedia.org/wiki/Allvarlig_psykisk_störning

Diagnoser börjar bli ett urholkat fenomen. Martin är skogstokig,,, på anabola. Borde
gått en avprogrammering för längesen. Men "samhället" kan inte sköta allt.
Senast redigerad av allegrageller 2016-10-03 kl. 22:32.
Citera
2016-10-03, 22:29
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Precis, hur ska han nu få till det att hon var delaktig till att hon misshandlades till döds på så kort tid. För att han tyckte sig se en svart man springa ut..Nä, han tog av sig skorna och sedan skulle hon betala. Så jävla iskallt att man blir mörkrädd. Har läst att det är 60% av de fängslade som har APS. Det är där dom hör hemma.
Jaså? För att de har APS eller för att de begått brott som enligt lag ger fängelsestraff?
Citera
2016-10-03, 22:33
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ursäkta men vad är APS?

Googlade själv: https://sv.wikipedia.org/wiki/Allvarlig_psykisk_störning

Diagnoser börjar bli ett urholkat fenomen. Martin är skogstokig,,, på anabola. Borde
gått en avprogrammering för längesen. Men "samhället" kan inte sköta allt.
Haha, APS i sammanhanget står för "antisocial personlighetsstörning" Din googling blev lite rolig faktiskt
Citera
2016-10-03, 22:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Och som flera poliser i förhören påtalade att han är väldigt noga med att framhålla att han är påtänd. Att han tagit 10-15 Xanor och kokain.
Mig veteligen syns inga spår av narkotiska prepartat i blodprovet, bara relativt låga doser av benzo och såklart ett flertal anabola pepararat han tryckt i sig.

Och personen som transporterade honom mellan polisstationen och vårdinrättningarna säger i förhöret en del intressanta saker (FUP s 627-629):

"att han upplevde att Martin gärna verkade vilja framhäva hur mentalt instabil han var"

"han nämner flera gånger att han varit där och sökt hjälp. Jag upplever att han säger detta för att han vet att vi kommer att dokumentera detta".

"Det kändes som om han visste vad han hade gjort. Han hade bra koll på vad som hade hänt"

"Han påtalar fler gånger att han vet vad han gjort. Han sa det flera gånger. Han sa aldrig att han inte visste vad han hade gjort eller att han inte kommer ihåg vad det är han har gjort. På Karolinska delgav vi honom misstanke om mordförsök och då blev han väldigt arg."
Senast redigerad av T34Panzer 2016-10-03 kl. 22:41.
Citera
2016-10-03, 22:39
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Haha, APS i sammanhanget står för "antisocial personlighetsstörning" Din googling blev lite rolig faktiskt

Haha jag har ingen aning,, brukar ha koll på förkortningar..

Om Martin hållit sig ifrån anabola, ladd, tjack, sponken och allt annat så kanske han inte hade haft APS, eller?
Citera
2016-10-03, 22:42
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Haha jag har ingen aning,, brukar ha koll på förkortningar..

Om Martin hållit sig ifrån anabola, ladd, tjack, sponken och allt annat så kanske han inte hade haft APS, eller?
Nja, svårt att säga. Jag har också APS men det är någonting jag utvecklat själv under min levnadsbana, alltså inget biologiskt. I vissa fall kan det vara medfött. Men jag tror ju inte hans vanor direkt har förbättrat hans tillstånd. Men vissa tycks vilja ha det till att just APS-diagnosen är det centrala i Martins fall. Inte ADHD:n som han säger sig lida av och som också är överrepresenterad på landets anstalter. Inte heller hans övriga levnadsvanor eller hans historik, utan folk har hakat upp sig fullständigt på APS för att det skall vara ungefär samma grej som psykopati.
Citera
2016-10-03, 23:33
Medlem
Oh herregud ! Helt slut i huvudet av att ha läst smskonversationen dem emellan .
Ett jävla gorm varje dag om samma sak och kan inte sluta förbryllas över hur tjejer som blir nedtryckta och anklagade gång på gång bara blir mer förälskade och desperata i jakten på idioters bekräftelse
Citera
2016-10-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelicanen
Oh herregud ! Helt slut i huvudet av att ha läst smskonversationen dem emellan .
Ett jävla gorm varje dag om samma sak och kan inte sluta förbryllas över hur tjejer som blir nedtryckta och anklagade gång på gång bara blir mer förälskade och desperata i jakten på idioters bekräftelse

Är ju det jag själv och många tycker också kanske!
Det är för mycket sms för att Lotta skulle uppfattas som inte vilja ha med MJ att göra.

Och nej , jag lägger inte skulden på Lotta bara !
Själv skickar jag runt 700 sms varje månad. 23 om dagen och de flesta går till min fru som jag aldrig skulle kunna hoppa eller slå sönder.
Citera
2016-10-04, 02:41
Medlem
Hoppas han aldrig kommer ut mera. Han är en fara för alla som kommer i kontakt med avskummet. Feg är han som bara slår och sparkar mot huvudet på offren. släng bort nyckeln
Citera
2016-10-04, 05:37
Medlem
Snitsigares avatar
Försökt läsa förhören med Martin men hittar inte om han någonsin svarar på hur han kom in i Lottas lägenhet. Knackade han bara och blev insläppt? Porten var väl låst också?
Citera
2016-10-04, 05:52
Medlem
Är helt chockad efter att ha läst sms:en. Det stämmer ju inte alls med vad vännerna sa.

Jag minns när hennes vänner sa typ "Dom hade inget förhållande alls, hon ville inte ha något med honom att göra, det var bara han som höll på, han vägrade lämna henne ifred, dom träffades aldrig bara på facebook, hon ville bara bli av med honom".

Det är ju inte direkt vad sms:en visar. Om man säger så. Tvärtom ju. För det första är det ju mängder med sms hon skickat. Vill man inte ha med en person att göra så skickar man ju inte hundratals sms till den personen..

Och sen innehållet hon skrivit.. "Puss", "Pussar" "Jag saknar dig jättemycket", "Älskar dig galet mycket", "Du vet att du är allt för mig", "Han betyder galet mycket för mig", "Han vet att jag vill ha en framtid med honom" osv. Hon är ju mer på än honom för guds skull.

Och det där med att dom inte hade träffats stämmer ju inte överhuvudtaget heller. Dom träffades ju många gånger.

Ehhh vännerna hade visst lite fel.. För att uttrycka sig milt..

Det har naturligtvis ingen betydelse men rätt märkligt att hennes vänner uttryckte det som dom gjorde.
Senast redigerad av filippasol 2016-10-04 kl. 06:00.
Citera
2016-10-04, 06:13
Medlem
Det räcker man läser några enstaka sms från honom så märker man att han är en väldigt, väldigt ostabil människa på alla sätt och vis, och väldigt svartsjuk, farlig och aggressiv och han överreagerar på ett väldigt konstigt och starkt sätt på helt vanliga saker som hon skriver. Det måste även hon märkt. Att han inte fungerade normalt. Och då tackar man ju naturligtvis för sig och avslutar kontakten. När man märker att en människa är väldigt ostabil och reagerar väldigt märkligt och aggressivt. Men det har hon inte hon gjort. Tvärtom, blir hon ännu mer galnare i honom och skriver till slut att hon älskar honom galet mycket. Och detta är ett fenomen som jag inte förstår alltså. Hon är inte den enda tjejen som gör såhär. Inte nog med att tjejer fortsätter med killar som är farliga och labila, dom blir dessutom ännu galnare i dom ju galnare karlarna visar sig vara.

Det hade kanske inte hjälpt ändå om hon hade dragit sig ur tidigare, förmodligen inte eftersom han verkar vara riktigt galen, men varför gör kvinnor på det här viset? (Lägger ingen skuld på dom är bara nyfiken för jag kan inte förstå det själv, själv så springer jag nämligen åt andra hållet om jag möter en svartsjuk, labil, aggressiv kille)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in