Citat:
Det här spelet är ett jävla skämt. Med Fut16 så vann jag ändå. Här går allt åt helvete.
1. Hur får man försvararna att stanna där nere? Jag måste hela tiden springa dem mot mitt eget mål för att inte lämna ytor.
2. Hur fan ska man ta emot bollarna innan motståndaren är där? Man har inte ens hundradelar på sig längre. Ska man behöva spela flipper?
3. Spelarna skadar sig hela Djävla tiden trots att de inte spelar med särskilt låg fitness (80). Hur undviker jag detta? Det är ett skämt hur ofta mina spelare skadar sig.
4. Medspelarna tar alla fel löpningar hela jävla tiden. Jag får inte laget att gå framåt heller. Känns som att alla står och tittar på. Har inte behövt be alla medspelare löpa tidigare (L1). Nu känns det som ett måste.
5. Vilket målvaktattribut skulle ni säga är allra viktigast, förutom att vara lång?
Diving tänker jag spontant men känns som positioning också.
Mina custom tactics
Speed: 67
Passing: 50
Organised
Passing: 55
Crossing: 45
Shooting: 65
Free roam
Pressure: 40
Team width: 55
Aggression: 55
Cover
Ser ni något uppenbart fel?
T.ex har jag 40 pressure för att jag inte vill att mitt lag ska pressa och springa bort sig för högt upp i planen.
1. Hur får man försvararna att stanna där nere? Jag måste hela tiden springa dem mot mitt eget mål för att inte lämna ytor.
2. Hur fan ska man ta emot bollarna innan motståndaren är där? Man har inte ens hundradelar på sig längre. Ska man behöva spela flipper?
3. Spelarna skadar sig hela Djävla tiden trots att de inte spelar med särskilt låg fitness (80). Hur undviker jag detta? Det är ett skämt hur ofta mina spelare skadar sig.
4. Medspelarna tar alla fel löpningar hela jävla tiden. Jag får inte laget att gå framåt heller. Känns som att alla står och tittar på. Har inte behövt be alla medspelare löpa tidigare (L1). Nu känns det som ett måste.
5. Vilket målvaktattribut skulle ni säga är allra viktigast, förutom att vara lång?
Diving tänker jag spontant men känns som positioning också.
Mina custom tactics
Speed: 67
Passing: 50
Organised
Passing: 55
Crossing: 45
Shooting: 65
Free roam
Pressure: 40
Team width: 55
Aggression: 55
Cover
Ser ni något uppenbart fel?
T.ex har jag 40 pressure för att jag inte vill att mitt lag ska pressa och springa bort sig för högt upp i planen.
Ta ner aggression till 40 på custom tactics så rushar inte backarna som hundar, sänk shooting och crossing till 40 så rushar inte CDMs framåt som hundar. Ta bort free roam där också om du vill att de ska hålla sig på sina positioner.
Vilken formation kör du? Det är enormt viktigt med workrates, jag älskar spelare som har High/High på mittfältet och springer runt som ett par illrar som går på tjack.
Exempelvis: Mendy Matuidi Kante, äter upp allt på mittfältet och driver bollen framåt mot anfallet.
Målvakt: Spelstil traditionell, lång och med en trait (long throw) och reflex+dyk+position.
Ha anfallare med trait: Tries to beat the defensive line, då tar de bra löpningar själv (oftast).
Flipper: Ja, det blir lite tiki-taka flipper emellanåt beroende på vem man möter.
Skadeläget: Hört rykten att detta ska patchas så att man inte skadas lika lätt i FUT.
Senast redigerad av Jochen- 2016-10-03 kl. 22:12.
Senast redigerad av Jochen- 2016-10-03 kl. 22:12.
sälj vidare annars