2016-10-03, 22:06
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det här spelet är ett jävla skämt. Med Fut16 så vann jag ändå. Här går allt åt helvete.

1. Hur får man försvararna att stanna där nere? Jag måste hela tiden springa dem mot mitt eget mål för att inte lämna ytor.

2. Hur fan ska man ta emot bollarna innan motståndaren är där? Man har inte ens hundradelar på sig längre. Ska man behöva spela flipper?

3. Spelarna skadar sig hela Djävla tiden trots att de inte spelar med särskilt låg fitness (80). Hur undviker jag detta? Det är ett skämt hur ofta mina spelare skadar sig.

4. Medspelarna tar alla fel löpningar hela jävla tiden. Jag får inte laget att gå framåt heller. Känns som att alla står och tittar på. Har inte behövt be alla medspelare löpa tidigare (L1). Nu känns det som ett måste.

5. Vilket målvaktattribut skulle ni säga är allra viktigast, förutom att vara lång?
Diving tänker jag spontant men känns som positioning också.

Mina custom tactics

Speed: 67
Passing: 50
Organised

Passing: 55
Crossing: 45
Shooting: 65
Free roam

Pressure: 40
Team width: 55
Aggression: 55
Cover

Ser ni något uppenbart fel?
T.ex har jag 40 pressure för att jag inte vill att mitt lag ska pressa och springa bort sig för högt upp i planen.

Ta ner aggression till 40 på custom tactics så rushar inte backarna som hundar, sänk shooting och crossing till 40 så rushar inte CDMs framåt som hundar. Ta bort free roam där också om du vill att de ska hålla sig på sina positioner.

Vilken formation kör du? Det är enormt viktigt med workrates, jag älskar spelare som har High/High på mittfältet och springer runt som ett par illrar som går på tjack.

Exempelvis: Mendy Matuidi Kante, äter upp allt på mittfältet och driver bollen framåt mot anfallet.

Målvakt: Spelstil traditionell, lång och med en trait (long throw) och reflex+dyk+position.
Ha anfallare med trait: Tries to beat the defensive line, då tar de bra löpningar själv (oftast).

Flipper: Ja, det blir lite tiki-taka flipper emellanåt beroende på vem man möter.

Skadeläget: Hört rykten att detta ska patchas så att man inte skadas lika lätt i FUT.
Senast redigerad av Jochen- 2016-10-03 kl. 22:12.
Citera
2016-10-03, 22:22
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
2 guldpaket med bara sällsynta spelare. Bästa jag fick var Kaka.. Ingen spelare värd över 2k. Skjut mig.
Citera
2016-10-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det här spelet är ett jävla skämt. Med Fut16 så vann jag ändå. Här går allt åt helvete.

1. Hur får man försvararna att stanna där nere? Jag måste hela tiden springa dem mot mitt eget mål för att inte lämna ytor.

2. Hur fan ska man ta emot bollarna innan motståndaren är där? Man har inte ens hundradelar på sig längre. Ska man behöva spela flipper?

3. Spelarna skadar sig hela Djävla tiden trots att de inte spelar med särskilt låg fitness (80). Hur undviker jag detta? Det är ett skämt hur ofta mina spelare skadar sig.

4. Medspelarna tar alla fel löpningar hela jävla tiden. Jag får inte laget att gå framåt heller. Känns som att alla står och tittar på. Har inte behövt be alla medspelare löpa tidigare (L1). Nu känns det som ett måste.

5. Vilket målvaktattribut skulle ni säga är allra viktigast, förutom att vara lång?
Diving tänker jag spontant men känns som positioning också.

Mina custom tactics

Speed: 67
Passing: 50
Organised

Passing: 55
Crossing: 45
Shooting: 65
Free roam

Pressure: 40
Team width: 55
Aggression: 55
Cover

Ser ni något uppenbart fel?
T.ex har jag 40 pressure för att jag inte vill att mitt lag ska pressa och springa bort sig för högt upp i planen.

Du kanske anfaller för snabbt.. slår du bara bollen framåt så står du där med 1-2 spelare när det är anfallsläge. Säger inte att du gör det men inget ovanligt att folk gör så. Kolla Airjapes.. bollinnehav, vågar spela runt (som riktig fotboll).. gör att laget hinner flytta upp
Citera
2016-10-03, 22:39
Medlem
Mina två lag jag härjar på med just nu, bägge funkar riktigt fint i div 7.
lag 1: http://www.futbin.com/17/squad/55020 Fronttrion ligger all på 10-12mål samt lika många ass på 12 matcher.
lag 2: http://www.futbin.com/17/squad/55031 Detta laget skojar man faktiskt inte bort heller, riktigt göttigt!
Citera
2016-10-03, 23:07
Medlem
http://www.futbin.com/17/squad/55561 Vad bör man ha för player instructions på spelarna i detta lag? Funderar på att köra Thiago som cf istället, då han har balans, skills och snabba fötter (inte skott dock). Tankar?
Citera
2016-10-03, 23:10
Medlem
Tror ni att en lirare som IF Alexis kommer stiga i pris? Funderar på att köpa honom, lira lite och sedan sälja honom lite dyrare
Citera
2016-10-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
http://www.futbin.com/17/squad/55561 Vad bör man ha för player instructions på spelarna i detta lag? Funderar på att köra Thiago som cf istället, då han har balans, skills och snabba fötter (inte skott dock). Tankar?

Som CF i den formationen tror jag du behöver en spelare med lite bättre fysik..Tror ex Volland kan vara ett bra alt...eller varför inte Muller

EDIT: Hade satt winger som stanna kvar offensivt, smyg in bakom backlinjen.. CF stanna offensivt..Sanches och vidal ska nog få löpa fritt medan de rossi ska stanna kvar..kör aggresiva tacklingar på alla mittfältare..
Citera
2016-10-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Som CF i den formationen tror jag du behöver en spelare med lite bättre fysik..Tror ex Volland kan vara ett bra alt...eller varför inte Muller

EDIT: Hade satt winger som stanna kvar offensivt, smyg in bakom backlinjen.. CF stanna offensivt..Sanches och vidal ska nog få löpa fritt medan de rossi ska stanna kvar..kör aggresiva tacklingar på alla mittfältare..

Okej! Jo jag vet men finns inga roliga alternativ förutom Thiago då kanske. Kanske kan funka bra med så hög dribbling dock och balans.
Citera
2016-10-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Okej! Jo jag vet men finns inga roliga alternativ förutom Thiago då kanske. Kanske kan funka bra med så hög dribbling dock och balans.
bara testa sälj vidare annars
Citera
2016-10-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Det finns hur många som helst av dom spelarna ute.

Vilken konsol kör du fifa 17 på?
Inte för 200 coins BIN din jävla pappskalle. Xbox One. Kolla hur många Silver/brons-spelare du hittar från Sydney Australia som inte kostar mellan 8-10k styck. Noobs, som dig, lägger ut dessa kort för 200 BIN för att dem inte känner till Squad Building Challenges som man kan snipa. Dem säljer enkelt för 10K, men jag betalar inte det. Det lär ni som vill bygga detta squad få betala dock.
Citera
2016-10-03, 23:43
Medlem
Har ni märkt att pace whoring är tillbaka möter bara folk som har 2 striker båda 90 pace dem bryter mig på mitfälltet kontrar pang bom. Körde först 4-3-3(4) men då vart ja överkörd av deras kontringar bakåt så nu blev d 4-3-3(2) med matic som cdm inte lika svettigt längre bakåt synd bara för a gillar att ha cam.
Citera
2016-10-03, 23:49
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Inte för 200 coins BIN din jävla pappskalle. Xbox One. Kolla hur många Silver/brons-spelare du hittar från Sydney Australia som inte kostar mellan 8-10k styck. Noobs, som dig, lägger ut dessa kort för 200 BIN för att dem inte känner till Squad Building Challenges som man kan snipa. Dem säljer enkelt för 10K, men jag betalar inte det. Det lär ni som vill bygga detta squad få betala dock.
På PS4 finns det en hel del brons för 200C. Hittade till och med silver för 200C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in