Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nä.

Hoppas du har rätt. När är nästa debatt?
2016-10-03, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Hoppas du har rätt. När är nästa debatt?

Vet inte. Jag kommer inte kolla den. Den första såg jag och den var måttligt roande.
2016-10-03, 21:04
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Håller med dig där, Clintons retorik och composure var klart bättre än Trumps första gången dom möttes. Delvis hjälpt av en vinklad moderator som klart hjälpte henne på traven.
Citat:
Och detta resulterade i vad menar ni?
Jag talar för mig själv, jag anser två sidor av myntet visades som dels hjälpte Clinton och en annan som stjälpte.
Med Clinton har vi ena, som clutch säger temperament/composure av hur en "presidential-look" ungefär bör vara. Den andra sidan som inte gör denna mycket värd är hennes falskhet, som t.o.m Kaepernick-tönten inte köper trots "implicit bias not only by police but everyone", well fuck you Hillary.

Lesters bias är också +/- då såklart "birther-issue" aint a issue neither tax-return, obamacare kunde varit en issue däremot t.ex, samt hans fact-checking gone wrong (stop-and frisk unconstitutional, also racism) som tur var sattes han på plats där av Trump.
Finns mycket att säga, men om Trump läser igenom hans egna transcript så vore det ingen raketforskning om hur han kan KÖTTA henne tills nästa gång.

Citat:
Det här är en enda lång motivation till varför det jag sagt är korrekt: d.v.s att debatten inte påverkade något i egentlig mening.
Gör det något jag sagt inkorrekt? I bästa av världar har du korrekt, but it ain't, för du glömmer de 80+ miljoner som såg samma sak och msm trots sina brister har ett löst pung-grepp av (o)naturliga skäl.

Hatar att säga det men Mark Cuban har en poäng också i sin förklaring (inte värd mig ngt men ändå) i varför han gick från Trump till Hillary. Hade varit bra om han stannade kvar på tåget.
Senast redigerad av heis 2016-10-03 kl. 21:22.
2016-10-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Jag talar för mig själv, jag anser två sidor av myntet visades som dels hjälpte Clinton och en annan som stjälpte.
Med Clinton har vi ena, som clutch säger temperament/composure av hur en "presidential-look" ungefär bör vara. Den andra sidan som inte gör denna mycket värd är hennes falskhet, som t.o.m Kaepernick-tönten inte köper trots "implicit bias not only by police but everyone", well fuck you Hillary.

Lesters bias är också +/- då såklart "birther-issue" aint a issue neither tax-return, obamacare kunde varit en issue däremot t.ex, samt hans fact-checking gone wrong (stop-and frisk unconstitutional, also racism) som tur var sattes han på plats där av Trump.
Finns mycket att säga, men om Trump läser igenom hans egna transcript så vore det ingen raketforskning om hur han kan KÖTTA henne tills nästa gång.

Det här är en enda lång motivation till varför det jag sagt är korrekt: d.v.s att debatten inte påverkade något i egentlig mening.
2016-10-03, 21:10
Medlem
svallerbyttans avatar
Blir spännande och se vad som händer imorgon. Enligt rykten ska Julian Assange hålla tal från sin balkong och komma med en ny läcka som sätter Clinton i fängelse. Wikileaks firar även 10 år imorgon.
2016-10-03, 21:11
Medlem
Quinnipiac

FLORIDA: Clinton 46 - Trump 41, Johnson 5
NORTH CAROLINA: Clinton 46 - Trump 43, Johnson 7
OHIO: Trump 47 - Clinton 42, Johnson 6
PENNSYLVANIA: Clinton 45 - Trump 41, Johnson 5

Bloomberg North Carolina:

Clinton 44, Trump 43, Johnson 6 Clinton +1

Någon av NORTH CAROLINA eller Florida lär ju ryka för Trump.
Senast redigerad av seeeg321 2016-10-03 kl. 21:18.
2016-10-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Quinnipiac

FLORIDA: Clinton 46 - Trump 41, Johnson 5
NORTH CAROLINA: Clinton 46 - Trump 43, Johnson 7
OHIO: Trump 47 - Clinton 42, Johnson 6
PENNSYLVANIA: Clinton 45 - Trump 41, Johnson 5

Bloomberg Clinton 44, Trump 43, Johnson 6 Clinton +1

Någon av NORTH CAROLINA eller Florida lär ju ryka för Trump.

Eh... nej. Ingen av dem.

Romney vann North Carolina mot Obama. Trump vann primärvalet i North Carolina. Cruz kom två med marginal. Clinton vinner den delstaten?

Det där är rena galenskapen.
2016-10-03, 21:34
Bannlyst
"Working that microphone was a hell of a lot more difficult than working crooked Hilary Clinton!"

Det här är bara för mycket. Jag kommer sakna honom..
2016-10-03, 21:35
Medlem
heiss avatar
Det bästa nu vore om man kunde haussa upp VP-debatten lite gran, synd att vikten av den första debatten mellan de två blev det.
Tim Kaine är ett botten-napp verkligen medan Pence är en rejäl stabilisator för Trump, skälet till varför ingen som är GOP-lutade har någon anledningen att stanna hemma, motsatsen gäller donkey-HRC.

Donald J. Trump
1 h ·
www.ClintonKaine.com
2016-10-03, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Det bästa nu vore om man kunde haussa upp VP-debatten lite gran, synd att vikten av den första debatten mellan de två blev det.
Tim Kaine är ett botten-napp verkligen medan Pence är en rejäl stabilisator för Trump, skälet till varför ingen som är GOP-lutade har någon anledningen att stanna hemma, motsatsen gäller donkey-HRC.

Donald J. Trump
1 h ·
www.ClintonKaine.com

Trumps debattinsats var helt enkelt för svag. Han hade en stark, vågad första 20 minuter för att sedan deteriorera. Att han inte citerar FBI:s "gross negligence" om Hillary Clinton är bortom mitt förstånd. Vill ni ha en president som uppvisat "gross negligence beträffande klassificerade dokument? En sådan inkompetent person som inte ens visste att det var klassificerat (eller en lögnare vilket är lika illa).
2016-10-03, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik
Trumps debattinsats var helt enkelt för svag. Han hade en stark, vågad första 20 minuter för att sedan deteriorera. Att han inte citerar FBI:s "gross negligence" om Hillary Clinton är bortom mitt förstånd. Vill ni ha en president som uppvisat "gross negligence beträffande klassificerade dokument? En sådan inkompetent person som inte ens visste att det var klassificerat (eller en lögnare vilket är lika illa).

Nu tycker jag att vi alla stannar upp ett litet tag och låter faktumet att detta är ett presidentval och inte en debattävling sjunka in.
2016-10-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heuristik

Kommer aldrig förstå varför varför han inte gjorde som du beskrev.

Men tror faktisk att han inte klarar av, när man kommer under hans skinn så brukar han gå till anfall på motståndarna utseende eller vikt istället för något smart.

Han har väl alltid gjort så Rosie O'Donnell osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in